Page 1 of 2

Kawazaki kx

Posted: 24 Aug 2007 19:06
by tictor
Hei. er helt fersk i dette så har noen spørsmål som kansje høres litt teit ut for dere som er god på dette. :?
har kjøpt en kawazaki kx 125,så har jeg noen spørsmål om sykkelen.
skal jeg kjøre den på 95 eller 98 (bensin) ?
hvilken olje skal jeg blande i bensinen?
sykkelen har nettopp byttet stempel men den er ikke innkjørt etter det,så hvordan kjører jeg den inn (turtall osv) og hvor lenge skal jeg kjøre før den er færdig innkjørt?
takk for hjelpen.

Re: Kawazaki kx

Posted: 24 Aug 2007 22:44
by tictor
ingen som kan hjelpe?

Re: Kawazaki kx

Posted: 25 Aug 2007 18:18
by tictor
Hmm,næi ikke mye hjelp her..
Takk så vældi mye for hjelpen folkens!

Re: Kawazaki kx

Posted: 25 Aug 2007 20:03
by vegsir
tictor wrote:Hei. er helt fersk i dette så har noen spørsmål som kansje høres litt teit ut for dere som er god på dette. :?
har kjøpt en kawazaki kx 125,så har jeg noen spørsmål om sykkelen.
skal jeg kjøre den på 95 eller 98 (bensin) ?
hvilken olje skal jeg blande i bensinen?
sykkelen har nettopp byttet stempel men den er ikke innkjørt etter det,så hvordan kjører jeg den inn (turtall osv) og hvor lenge skal jeg kjøre før den er færdig innkjørt?
takk for hjelpen.
1: start den opp
2: la den gå på tomgang i 3-4 min
3: ikke rus den de første gangne
4: stopp motoren og vent til den blir kald
5: gjør dette 3-4 ganger
6: så kjører du opp en tank rolig
7: fyll ny tank og da kan du begynne å gasse litt på

du kan kjøre på 95. ska ca 2.5% totaktsolje i bensinen.

Re: Kawazaki kx

Posted: 25 Aug 2007 20:32
by boxer wolf
vegsir wrote:
tictor wrote:Hei. er helt fersk i dette så har noen spørsmål som kansje høres litt teit ut for dere som er god på dette. :?
har kjøpt en kawazaki kx 125,så har jeg noen spørsmål om sykkelen.
skal jeg kjøre den på 95 eller 98 (bensin) ?
hvilken olje skal jeg blande i bensinen?
sykkelen har nettopp byttet stempel men den er ikke innkjørt etter det,så hvordan kjører jeg den inn (turtall osv) og hvor lenge skal jeg kjøre før den er færdig innkjørt?
takk for hjelpen.
1: start den opp
2: la den gå på tomgang i 3-4 min
3: ikke rus den de første gangne
4: stopp motoren og vent til den blir kald
5: gjør dette 3-4 ganger
6: så kjører du opp en tank rolig
7: fyll ny tank og da kan du begynne å gasse litt på

du kan kjøre på 95. ska ca 2.5% totaktsolje i bensinen.
Innkjøringsprosedyren er grei som beskrevet, men i pkt. 7 bør ordet "litt" understrekes. Du bør ikke kjøre turtallet for høyt før du har brukt en 3 - 4 tanker er min anbefaling. Det er vel litt greit å få litt tid til å gjøre seg kjent med sykkelen også før det går for fort.

Re: Kawazaki kx

Posted: 25 Aug 2007 23:52
by tictor
takk for svar=) er det noe hovedregel om hvor ofte stemplet skal byttes? har hør litt forskjellig om dette,noen sier etter 10 timer å noen sier etter 15 timer...
hva er rett?

Re: Kawazaki kx

Posted: 26 Aug 2007 01:43
by Mantis
Skal stå i papirene på sykkelen det. Om de fulgte med da, vet ikke om dette dreier seg om et bruktkjøpt eller nytt kjøp.
Men stempel skal som oftest byttes etter 15 timer på de ;-)

Re: Kawazaki kx

Posted: 26 Aug 2007 11:56
by tictor
har ingen papirer på den,det er et bruktkjøp.. en 93mod.

Re: Kawazaki kx

Posted: 26 Aug 2007 12:01
by vegsir
tictor wrote:takk for svar=) er det noe hovedregel om hvor ofte stemplet skal byttes? har hør litt forskjellig om dette,noen sier etter 10 timer å noen sier etter 15 timer...
hva er rett?
er det ikke 30t på 125 da? og uansett så kjører ikke du i nærheten av så rått som de som bytter hver 15t

Re: Kawazaki kx

Posted: 26 Aug 2007 12:26
by tictor
hvordan merker man at man må bytte? lyder/drag osv?

Re: Kawazaki kx

Posted: 26 Aug 2007 17:57
by vegsir
tictor wrote:hvordan merker man at man må bytte? lyder/drag osv?
hvis det er byttet nå. og du etterhvert merker den drar dårligere og blir vanskeligere og starta+ lettere å kicke så er det på tide å bytte. men det sikreste er å kjøpe timeteller, eller skrivel ogg over ca hvor lenge du kjører hver gang du kjører.

Re: Kawazaki kx

Posted: 26 Aug 2007 23:23
by Yomar
1. Start opp
2. la gå på tomgang i 10 min
3. Stopp
4. La den gjøre seg kald
5. Gjør dette 10-15 ganger
6. Fyll 1 tank med 98 bensin og 3 % olje
7. Kjør rolig
8. 2. Tanken ikke gi 100% full gass hele tiden da heller.
9. 3. Tanken: BÅNN GASS!

Re: Kawazaki kx

Posted: 28 Aug 2007 23:14
by morra-di@hotmail.com
HERRIGUD!!

trenger faen meg ikke så nøye innkjøring, holder med å starte den opp å gjøre den ordentlig varm, begynne å kjøre litt rundt, gasse mer og mer i 15-20 min, etter det kan du gi bånn gass. Helt idiotisk å si at man trenger å kjøre opp 2-3 tanker :-s Vær så snill å ikke skriv hvis dere ikke har peiling, er mye greiere da...

Re: Kawazaki kx

Posted: 31 Aug 2007 19:47
by Yomar
Å herregud, hørtes ut som det kom fra den som har mest peiling her :lol:

Start den opp, gjør den varm kjør et kvarter - 20 min og VIPS ferdig innlkjørt?

jaja, blir ikke jeg som følger den "guiden" når jeg skal innkjøre noe.

Men den metoden din funker sikkert fint vis du har mye penger, glad i og skrue og hyper og kjøre.
Stempel bytte hver 20 time og ny sylinder hver 4-5 stempel, blir bra det.

Re: Kawazaki kx

Posted: 31 Aug 2007 20:15
by morra-di@hotmail.com
Yomar wrote:Å herregud, hørtes ut som det kom fra den som har mest peiling her :lol:

Start den opp, gjør den varm kjør et kvarter - 20 min og VIPS ferdig innlkjørt?

jaja, blir ikke jeg som følger den "guiden" når jeg skal innkjøre noe.

Men den metoden din funker sikkert fint vis du har mye penger, glad i og skrue og hyper og kjøre.
Stempel bytte hver 20 time og ny sylinder hver 4-5 stempel, blir bra det.
dum kan man bli?

Dessuten så er stempel bytte på fleste totaktere satt til 10-15 timer.... på 250F jeg har nå er den på 15...
Vær saklig din kebab