Page 1 of 2
Ang. Suzuki Bandit 600
Posted: 02 Aug 2008 19:29
by Radar
Hei alle sammen
Jeg er ny her på forumet, og lurer på om noen her har erfaring med Suzuki Bandit 600. Jeg har hatt sykkelen i snart to år og er kjempefornøyd, men jeg tror kanskje den er drevet om.
F. eks når jeg ligger i 100 km/t på 6. giret er turtallet på 5500 rpm, og i 140 km/t 7000 rpm. Sykkelen er for øvrig en '97 modell.
Er dette normalt, eller har jeg uorginale drev?
På forhånd takk, med vennlig hilsen Radar
Re: Ang. Suzuki Bandit 600
Posted: 02 Aug 2008 19:47
by Kleggen
ER rimelig normalt det har kjørt bandit 650 05 modell å kjører nå gsx 650 f 08 moddell å de låigger på ca 6000 rpm i 120 km/t så at sykkelen din er drevet om tror jeg ikke det er små motorer så de ligger gjerne høyere på turtallet enn de med mere kubikk

Re: Ang. Suzuki Bandit 600
Posted: 02 Aug 2008 20:00
by Radar
Flott å høre
Jeg har ikke særlig med erfaring med andre sykler, men med denne er øreplugger et must i hastigheter 120++ over lengre strekninger. I utlandet da selvfølgelig

Re: Ang. Suzuki Bandit 600
Posted: 02 Aug 2008 20:03
by Radar
Men for å snu litt på problemstillinge: er det mulig å dreve om for å få lavere turtall?
Vet jo at jeg da mister en del akselerasjon, men det får jeg isåfall tåle...
Bruker sykkelen stort sett til langkjøring, og da hadde det vært deilig med litt mer behagelig turtall "der oppe".
Re: Ang. Suzuki Bandit 600
Posted: 02 Aug 2008 20:57
by Chris
Om du har 15-47 drev så er det originalt. 1995-1999 av Bandit 600 skal ha det. Om du har det så får du bare lete etter drev med annet antall tenner

Re: Ang. Suzuki Bandit 600
Posted: 03 Aug 2008 16:28
by MowZ
klart du kan dreve om. kjøp et større framdrev... Men det som sitter på er vel optimalt med hensyn på akselerasjon vs bensinforbruk og slitasje/turtall
Re: Ang. Suzuki Bandit 600
Posted: 03 Aug 2008 18:55
by Lølle
Småkjeltringen kjører liten banditt og har endel erfaring med 10 000 rpm på 6. gir... du må nesten høre med henne hvor fort det går da

Re: Ang. Suzuki Bandit 600
Posted: 03 Aug 2008 19:08
by Småkjeltringen
Høres veldig riktig ut mht turtall og hastighet. Er enig i at det å ligge på feks Autobahn i 140/150 blir slitsomt i lengden (da er det bare å finne noen fine veier utenom

)
Og at Banditen er en ypperlig turkamerat også på langtur er jeg veldig enig i :smt023
Re: Ang. Suzuki Bandit 600
Posted: 03 Aug 2008 20:27
by Radar
Takk for tilbakemeldingene!
Jeg skal forhøre meg litt rundt om større fremdrev, og så kommer jeg eventuelt tilbake med hvordan det gikk
Mvh Radar
Re: Ang. Suzuki Bandit 600
Posted: 04 Jul 2009 14:59
by mario81
Jeg bestilte meg et nytt framdrev med 16 tenner for å få ned turtallet litt i 6 gir, men drevet blir litt for stort, så når jeg skulle sette på dekslet igjen gikk drevet innpå det ene skruefeste på dekslet. Så enten må man file av litt på det ene skruefeste eller kjøpe et mindre bakdrev. Jeg satte på det gamle 15 tenner's drevet igjen å skal bestille meg et mindre bakdrev. Det er nok det beste løsningen.
Re: Ang. Suzuki Bandit 600
Posted: 05 Jul 2009 09:03
by bandit
Bandit 600 har et sykt høyt turtall. Men så er det jo også først ved 8-9000 rpm at det "skjer noe". Hvis du vil ha en mer "avslappende" sykkel i motorvei hastighet bør du nok opp i 750cc +

Re: Ang. Suzuki Bandit 600
Posted: 05 Jul 2009 11:04
by maelling
Min Burgman 650 har 4000 rpm i 100 km/h i "overdrive", så det er rimelig avslappende. I 80 km/h har den 3000 rpm, og det er laveste RPM hvor den egentlig drar rent. Du får prøve ut med mindre bakdrev om du kommer over det eventuelt : )
Re: Ang. Suzuki Bandit 600
Posted: 07 Jul 2009 07:41
by bandit
maelling wrote:Min Burgman 650 har 4000 rpm i 100 km/h i "overdrive", så det er rimelig avslappende. I 80 km/h har den 3000 rpm, og det er laveste RPM hvor den egentlig drar rent. Du får prøve ut med mindre bakdrev om du kommer over det eventuelt : )
Sorry for at jeg er så OT, men var det ikke sinnsykt nedtur å gå fra R1 og 900RR til en forvokst skuter med automatgir og greier???

Re: Ang. Suzuki Bandit 600
Posted: 07 Jul 2009 14:28
by maelling
bandit wrote:maelling wrote:Min Burgman 650 har 4000 rpm i 100 km/h i "overdrive", så det er rimelig avslappende. I 80 km/h har den 3000 rpm, og det er laveste RPM hvor den egentlig drar rent. Du får prøve ut med mindre bakdrev om du kommer over det eventuelt : )
Sorry for at jeg er så OT, men var det ikke sinnsykt nedtur å gå fra R1 og 900RR til en forvokst skuter med automatgir og greier???

Neida, jeg har aldri hatt det bedre. R1 og 900RR gir ikke sann kjøreglede, og er håpløst upraktisk og vondt å kjøre langt på. Man sitter med horn i panna hele tiden og får ikke den perfekte avslapningen som gjør at man sitter i transemodus over viddene og nyter naturen og de gode luktene. Nå er jeg på min tiende MC, og jeg har aldri kost meg mer. For meg er denne scooteren perfekt (skulle gjerne hatt 20-30 hk mer HK, men kanskje jeg går for turbo og får 90 HK

), og jeg kan ikke se for meg at jeg bytter den ut. Den er praktisk (masse lagringsplass og flott til bykjøring), nøysom (0.35 liter mila på det beste) og kul å kjøre fort med de gangene jeg vil det. Den er en langtursbørse av rang, og det er bare å sette inn overdrive (i manuell modus) og man glir bortover rolig og avslappet. Skal jeg bytte ut den jeg har med noe, må det være en 1200 GS eller en svær Goldwing, men ser ikke noe poeng i det. Smaken er som baken, er det ikke det vi sier ?
Re: Ang. Suzuki Bandit 600
Posted: 08 Jul 2009 16:37
by Khazow
Jeg kjører en '99 bandit 600. Såvidt jeg husker har jeg følgende hastigheter i 6. gir:
~3900 rpm - 80
~4500 rpm - 90
~5000 rpm - 100
~5600 rpm - 110
~6100 rpm - 120
Osv.. En økning på litt over 500 o/min per 10 km/t.