Tror dere har navn som er for lette å gjette. Har flere kontoer på Gmail, en som er kvasianonym, en som er for mailinglister og andre steder jeg regner med å få spam fra, og en som bare er mine to norske fornavn, i tillegg til et par jeg egentlig ikke bruker. De med vanskelige navn får jeg aldri spam på. Det er bare 5-6 stykker som har samme to fornavn skrevet på samme måte som meg, og dermed klarer ikke spammerene å gjette seg til den. Med Opera 8s wand går det forresten utrolig raskt å sjekke å sjekke alle sammen, mens jeg bare kunne bruke Firefox var det mye mer stress med innlogging.
Kontonavn med et enkelt navn og siffer bak er det dårligste, siden spammerene da skjønner at det er en haug med andre folk som har samme navn, men med andre siffer. Dermed er det bare å prøve seg fram med ola1 til ola999. Det er mye lettere enn å tråle websider etter epostadresser. Dessuten kan de gjette seg til at om det er en på hotmail som heter ola, er det sikkert en
ola@gmail.com også.
Ang. rot er jeg egentlig litt tilbøyelig til å være enig, men jeg synes det gjelder for alle webbaserte epostlesere. Liker mye bedre å poppe.