ved trimming av lett regres eller bare redusert utbealting?
ved trimming av lett regres eller bare redusert utbealting?
Hei, må bare få klarhet i en ting, er det slik at viss du trimmer lett f.eks, å du kresjer med en annen bil, blir det regress eller blir det redustert utbetaling? jeg har lest at det er redusert utbetaling på ca 30% og det er VISS de klarer og finne bevis på at trimmen hadde innvirking på ulykken.
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Du kan være rimelig sikker på at finner forsikringsselskapet noe de kan henge en sak på, så gjør de det til sin favør. Det er mange hvis og om og men når det gjelder forsikringsselskap og utbetaling etter skade. Og det er for dyrt å gamble med at de kanskje ikke oppdager at sykkelen ikke er i forskriftsmessig stand eller at den har for mye hk i forhold til vognkort osv. osv. Regn med at er det noe som gjør at de kan henge skaden på deg så gjør de det. Og at det blir en sur opplevelse
Kos deg heller med sykkelen som den er, og bruk tida fram til mellomlappen med å lære å kjøre motorsykkel. Du har jo nettopp begynt på læretida

Kos deg heller med sykkelen som den er, og bruk tida fram til mellomlappen med å lære å kjøre motorsykkel. Du har jo nettopp begynt på læretida


Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Re: ved trimming av lett regres eller bare redusert utbealti
Jeg snakket med en advokat, han mesnte man måtte belage seg på å betale mellomlegget som trimmingen forårsaket. Feks om du hadde kjørt utrimmet, så hadde man nådd 80, trimmet 100, om du da kolliderer, så går man utifra hva skaden hadde vært i 100 trekker fra den reelle skaden, og du må betale resten.Trulso wrote:Hei, må bare få klarhet i en ting, er det slik at viss du trimmer lett f.eks, å du kresjer med en annen bil, blir det regress eller blir det redustert utbetaling? jeg har lest at det er redusert utbetaling på ca 30% og det er VISS de klarer og finne bevis på at trimmen hadde innvirking på ulykken.
Men det spørs sikkert litt på vilkårnene i forsikringen, og varier nok fra sak til sak. I tillegg kan det for hende det blir litt mas (retten osv).
AtW
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Jada, klar over at ungdommen trenger tid og muligheter for å vokse seg store og sterke sånn at de kan få lov til å ligge i jernseng.Trulso wrote:jo takk, men forsatt ung og dum =/
Og det er det vi litt eldre ungdommer sliter med, for vi vil gjerne dele av vår erfaring sånn at de som kommer etter oss slipper å gjøre samme feilene på nytt. Men et sted på veien blir denne erfaringsoverføringen til mas, ikke fordi den er ment som mas, men fordi ungdommen må få gjøre noen feil de òg


Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Var ganske heldig jeg da. Kondemnerte en moped i mars. takst 30k.
hadde mellom 50 og 80kmt i kresjet som kom veldig brått må jeg si.
moped stod hjemme i ca 2uker før jeg oppløyste forsikrinsselskapet om kresjet, takstmannen kikka på den på verkstedet og erklærte den kondemnert. ingen videre kontroll av kjøretøyet ble gjort, til tross for at jeg oppga at hastigheten i kresj-øyeblikket var 20kmt
hadde mellom 50 og 80kmt i kresjet som kom veldig brått må jeg si.
moped stod hjemme i ca 2uker før jeg oppløyste forsikrinsselskapet om kresjet, takstmannen kikka på den på verkstedet og erklærte den kondemnert. ingen videre kontroll av kjøretøyet ble gjort, til tross for at jeg oppga at hastigheten i kresj-øyeblikket var 20kmt

Yamaha Neos -
X
Rieju RS2 Matrix 2003
Rieju RS2 Matrix 2005
X
Rieju RS2 Matrix 2003
Rieju RS2 Matrix 2005
hvorfor oppga du ikke 45 km/t da? det hadde iallefall vært mer sannsynlig enn 20mil0 wrote:Var ganske heldig jeg da. Kondemnerte en moped i mars. takst 30k.
hadde mellom 50 og 80kmt i kresjet som kom veldig brått må jeg si.
moped stod hjemme i ca 2uker før jeg oppløyste forsikrinsselskapet om kresjet, takstmannen kikka på den på verkstedet og erklærte den kondemnert. ingen videre kontroll av kjøretøyet ble gjort, til tross for at jeg oppga at hastigheten i kresj-øyeblikket var 20kmt

