send den på pm
Javel? Fortell? Å trace til USA går jo igjennom oslo? Har du noen konkrete iper som det ikek går å trace? Jeg tracer i øst og vest uten stress.Tore^NSR wrote:Det er vansklig å finne ut hvor ip kommer fra viss den er norsk for all tracingen stopper i sentralen i oslo(gamle flyplassen)
viss du har en ip fks fra usa så finner du ut hvor ip kommer fra
Viss du leter etter hvor den norske ip`en er fra så går den til oslo først så blir den oftest blokket der,men viss du har en utenlands ip så søker den direkte i utlandet.ikke gjennom oslo først.ATWindsor wrote:Javel? Fortell? Å trace til USA går jo igjennom oslo? Har du noen konkrete iper som det ikek går å trace? Jeg tracer i øst og vest uten stress.Tore^NSR wrote:Det er vansklig å finne ut hvor ip kommer fra viss den er norsk for all tracingen stopper i sentralen i oslo(gamle flyplassen)
viss du har en ip fks fra usa så finner du ut hvor ip kommer fra
Ellers er jeg uhyre skeptisk til at du kan finne navnet på personen, om det er en vanlig person har du stort sett tre muligheter:
1. Få det fra ISPen
2. Fysisk komme deg inn på maskina og sjekke navnet (om ikke maskinnavnet e.l. innheolder fullt navn).
3. Tidligere nevnte muligheter med websider osv
Så spytt opp detaljer, på hvordan du har tenkt til å gjøre det, for dine innlegg hittil overbeviser ikke meg.
AtW
Hvis du tracer en utenlandsk IP så går det da igjennom oslo? Bare å prøve det.Tore^NSR wrote: Viss du leter etter hvor den norske ip`en er fra så går den til oslo først så blir den oftest blokket der,men viss du har en utenlands ip så søker den direkte i utlandet.ikke gjennom oslo først.
skal legge ut et bilde av dette senere...
Hvordan jeg skal finne ut navne vet jeg ikke ennå men et er mulig med rett program og kunnskap