Hilser du?
Hilser på det som ser ut som tung sykkel. Men når jeg tar en tur nedom supern så syntes jeg det blir litt "overflødig" og hilse på nabon som fiser forbi, if you know what I mean. En del turer i nærmiljøet virker det litt merkelig og måtte hilse på alle, så jeg lar være slik det ser ut til at andre også gjør. Er mere den turånden som er grei. Er man ute på tur og aldri sur osv så faller det mer naturlig inn 

- SoloTwin
- MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)
Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km
Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen. - Location: Akershus
Hilser på det meste som kjører på to hjul om jeg ikke har handa på clutchen da..., men ikke det jeg SER er moped, av samme grunn som blir nevnt tidligere her.
Hender jeg tar feil, og og tenker at de uansett blir glad.
Hender jeg tar feil, og og tenker at de uansett blir glad.

-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A

- dilletanten
Jeg hilser bestandig, kanskje ikke på mopedister, men på alle andre som kjører sykkel... enten det er HD eller "crotchrocket".
Jeg hilser tilogmed når jeg kjører på 4-felts motorvei, men da er det veldig veldig få som hilser tilbake!
Hvis jeg har hånda på clutchen, eller ikke får hilst med venstre hånda av andre årsaker, så nikker jeg på hodet.
En mulig annen avstemning; Hilser/takker dere til folk som slipper dere forbi i trafikken? Legger seg inn på veiskulderen, blinker til høyre og forteller at det er trygt å kjøre forbi e.l?
Hvis ja, hvordan hilser eller takker dere da?
Jeg hilser tilogmed når jeg kjører på 4-felts motorvei, men da er det veldig veldig få som hilser tilbake!
Hvis jeg har hånda på clutchen, eller ikke får hilst med venstre hånda av andre årsaker, så nikker jeg på hodet.
En mulig annen avstemning; Hilser/takker dere til folk som slipper dere forbi i trafikken? Legger seg inn på veiskulderen, blinker til høyre og forteller at det er trygt å kjøre forbi e.l?
Sølv Suzuki SV650s -03mod
"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
Traff på en kar på tung-mc her en dag..
Han var veldig hyggelig å signaliserte med armen at jeg måtte dempe farten betraktelig. to biler etterpå kom det en politibil.
Den kom godt med må jeg si, (kjører moped). til nå enn hvem det var, takk..
Han var veldig hyggelig å signaliserte med armen at jeg måtte dempe farten betraktelig. to biler etterpå kom det en politibil.
Den kom godt med må jeg si, (kjører moped). til nå enn hvem det var, takk..
Yamaha Neos -
X
Rieju RS2 Matrix 2003
Rieju RS2 Matrix 2005
X
Rieju RS2 Matrix 2003
Rieju RS2 Matrix 2005
-
- SoloTwin
- MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)
Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km
Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen. - Location: Akershus
JO, jeg gjør det.dilletanten wrote:En mulig annen avstemning; Hilser/takker dere til folk som slipper dere forbi i trafikken? Legger seg inn på veiskulderen, blinker til høyre og forteller at det er trygt å kjøre forbi e.l?
Jeg løfter venstrearmen og "hilser" i det jeg kjører forbi, eller løfter den opp på siden om jeg har kjørt forbi. Synes det er greit å vise takknemlighet ovenfor de som viser hensyn og er ekstra "greie".

Ved kontroller "pumper" jeg med armen ned til andre motosyklister, kjører jeg bil så blinker jeg på dem.
Noen lastebilsjåfører viser også tegn, sies det. Har ennå ikke kjørt forbi noen kontroller så jeg har ikke fått sjekket ut denne påstanden.
Hva er andres erfaring?

-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A

- dilletanten
Jeg er enig med deg! Jeg også takker folk som slipper meg frem i trafikken.
Angående lastebiler så har jeg hørt at de blinker med venstre blinklys, men jeg veit ikke om det er til hverandre, eller om det er for å signalisere noe...
Angående lastebiler så har jeg hørt at de blinker med venstre blinklys, men jeg veit ikke om det er til hverandre, eller om det er for å signalisere noe...
Sølv Suzuki SV650s -03mod
~Frank Sinatra
~Frank Sinatra
- dilletanten
- dilletanten