ZX6R Oppakning

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Gixxerman

Re: ZX6R Oppakning

Post by Gixxerman »

På sykkelen på bildet hadde jeg festehemper på undersiden av bakre kåpe. På den nye har jeg ikke det, men har hemper på selve passasjerfothvilerne og disse funker utmerket. Null og niks problem. Ellers kunne jeg festet i selve braketten til fothvilerne. Skjønner ikke at det skal lages så mye oppstyr rundt dette. Surr det fast, ferdig med den saken.

Image

Nåværende R-sykkel. Null problem å feste baggasje.
RockeRolf
Posts: 611
Joined: 02 Jan 2008 20:32

Re: ZX6R Oppakning

Post by RockeRolf »

Oppstyr? Var vel trådstarter som spurte og da svarer man vel som best man kan, men om det er slik at det er moderatorkorpset som sitter med sannheten og andres meninger og erfaringer er å lage oppstyr, så må du nesten lage en sticky om dette også.
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: ZX6R Oppakning

Post by Joachim »

Ser at dere diskuterer nettingstropper. Selv har jeg kjempeerfaringer med slike stropper :) Ikke noe problem å feste og den gaper over hele sekken, også foran og bak. Sitter som limt! Anbefales på det sterkeste, og er mye bedre å bruke enn enkeltstropper.

Image
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
RockeRolf
Posts: 611
Joined: 02 Jan 2008 20:32

Re: ZX6R Oppakning

Post by RockeRolf »

Ja, er en smakssak. Hovedsaken er at man selv er sikker på at tingene er skikkelig festa. Finnes nesten ikke noe verre enn å sitte å være usikker på om oppakninga sitter som den skal, for ikke snakke om når den takker for seg.
Gixxerman

Re: ZX6R Oppakning

Post by Gixxerman »

RockeRolf wrote:Oppstyr? Var vel trådstarter som spurte og da svarer man vel som best man kan, men om det er slik at det er moderatorkorpset som sitter med sannheten og andres meninger og erfaringer er å lage oppstyr, så må du nesten lage en sticky om dette også.
Hva er dette for noe tull. Moderatorkorps? Jeg feier for egen dør gitt. Jeg syntes bare du legger ut om at det er problematisk med strikk og jeg har en annen oppfatning, og da forklarer jeg min versjon. Is that a sin ?
User avatar
Bizcocho
Posts: 503
Joined: 11 Jul 2006 18:53
MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
Location: Oslo

Re: ZX6R Oppakning

Post by Bizcocho »

RockeRolf wrote:Oppstyr? Var vel trådstarter som spurte
Skal aldri mer spørre om noe :roll: he he
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: ZX6R Oppakning

Post by RH racing »

RockeRolf wrote:Oppstyr?
er ofte sånn her..enkelte er "Guder" og hva dem sier er sånn det skal være virker det som innimellom..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
RockeRolf
Posts: 611
Joined: 02 Jan 2008 20:32

Re: ZX6R Oppakning

Post by RockeRolf »

Nåja. Er agnostiker selv så de gudene får styre med sitt.
At det å komme med egne erfaringer (uten egne bildeillustrasjoner) innen forskjellige løsninger når noen spør skal tolkes som at man lager oppstyr får meg til å bli usikker på om dette er et forum for utveksling av meninger og erfaringer, eller en slags lyttepost. ;-)
Gixxerman

Re: ZX6R Oppakning

Post by Gixxerman »

Jeg knoter av og til med å knyte skolissene men går ikke over til borrelås av den grunn. Det blir liksom i samme gata syntes jeg. Ser da gud og hvermannsen bruker strikk, så det kan da ikke være så himla stort problem ?

Men jeg tar vel feil som alle andre strikkbrukere :)
User avatar
Endre
Posts: 479
Joined: 29 Oct 2006 10:50
MC: Aprilia RSV Tuono 1000
2003 mod
Location: Drammen

Re: ZX6R Oppakning

Post by Endre »

Poenget er vel at man ikke trenger å avfeie andres erfaringer, selv om man har bra erfarienger med det man selv bruker! Noen har bra erfaringer med strikker, mens andre bra erfaringer med reimer. Man lager ikke "oppstyr" selv om man kommer med andre erfaringer/meninger.. :)
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod

X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: ZX6R Oppakning

Post by RH racing »

jeg har en dårlig erfaring med strikk da den løsnet og gikk i hjulet... så da kan det heller ikke funke for andre.. sånn er det bare. hehehe

Gjett om jeg bråvåknet da det brått rev av vesken på sykkelen a. hehehe
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Bente
Posts: 23
Joined: 09 Jan 2008 23:49
MC: R6 Yamaha, plenty modifisert.. ;)
Location: Trondheim
Contact:

Re: ZX6R Oppakning

Post by Bente »

Slik ser det ut når jeg skal ut på litt lengre turer.. Plass til det aller meste, genialt enkel å løfte av og på og bære med seg rundt om kring. Vannavstøtende, og dessuten vanntette poser innvendig. Sideveskene kan også enkelt løsnes fra hovedbaggen. :) Stroppes raskt ned med fire-seks stropper, og ligger stabilt og fint i hastigheter på rundt 200-230 km/t på autobahn. Alfa og omega for lille meg er å slippe å kjøre med tankveske som bare kommer i veien, ødelegger kjørekomforten, og gjør at jeg ikke kommer unna at vinden...

Image

Et litt mindre alternativ fra samme leverandør ser slik ut:
Image

http://www.bags-connection.com/hecktaschen/

Veska ble bestilg gjennom:
http://www.loset-agenturer.no/

Whoppa-setebaggen til Bagster er også et kjempegreit alternativ på korte helgeturer hvor man bare skal ha med seg ett lite klesskift og tannbørste..
http://www.bagster.com/en/moto/showroomview.php?id=14
Post Reply