PÃ¥ jakt etter plasma tv... (litt far out i know)

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Cartman

PÃ¥ jakt etter plasma tv... (litt far out i know)

Post by Cartman »

Et skudd i mørket, men jeg prøver anyway (folk kan mye rart på dette forumet :D)

Er på jakt etter ny tv, skulle egentlig ha ny prosjektor men må vente med det... ser da etter plasma tv. Noen som har noe å anbefale? ... desverre er lommeboka tynnere enn ashley-tvillingene, så jeg har sett litt på PHILIPS 107FP4... noen som har noen erfaringer med dette?
Ligger som sagt i prisklasse på maks 15 000 nå, og har ikke planer med å pushe den grensa..

Tips og tanker mottas med smil
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Den prisen var itte gæli :) Bare et spørsmål: Hvor langt er det fra der du skal sitte til der TV skal være ? Det er nemlig lite smart å ha en gigantisk TV om man sitter ganske nærme. Her i leiligheten er det vel 3.5m cirkum carum og jeg titter på en vanlig 28" og syntes det da holder i massevis. Hadde selvsagt vært kos med litt widescreen osv men men. Bare for å ta et lite eksempel så hadde jeg en 17" data skjerm før og har nå en 19". Det er ganske stor forskjell når man sitter så nærme.
Sorry at jeg sporet litt av. :oops:
Cartman

Post by Cartman »

Rundt 3,5m... men planen er at det skal vare litt, og bli tatt med inn i et større rom. Lyd er ikke noe viktig i tv`en, den skal kobles til anlegg så har ikke planer om å bruke mye penger på å få god lyd
NoName
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Du finner sikkert en test av skjermen på netter. Stort sett så er det vel elekrtonikken, brukervennligheten, og innstillinger/menyer som er forskjelden på de. Selve skjermen er sikkert den samme som sitter i hos mange andre merker også.

Eneste jeg biter meg merke i er at den har liten oppløsning. Nå kommer det jo an på hva du skal bruke den til. Ser den har DVI inngang, og det er et must hvis du skal koble den til PC, eller fra en DVD spiller som også har DVI utgang.

Men men en sitteavstand på 3,5 meter bør du ja ha en 2meters brett bilde...kremt... :D
Cartman

Post by Cartman »

Hehe, ser litt dårlig vet du ;)
Joda, den skal kobles til pc og dvd, og skal for det meste ses film på (det finnes mye ræl på tv altså)

Skal ta meg en runde idag og sjekke ut et par skjermer
per72

Post by per72 »

Hei

Sjekk på http://www.avforum.no ,der er det mange eksperter når det gjelder hifi
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

http://www.dinside.no/php/art.php?id=215299 har vi her i huset, svært fornøyd med den :)
- Skyt her -
vega

Post by vega »

gå ut på gata se etter en med boblejakke å heroinknekk i knea vis han et bilde av det du vil ha å iløpet av et par timer så har du den :twisted: å best av alt NULL GARANTI :) :? :shock: :cry: :evil:
Do i look like a fucking people person?
HD 1340 softail "custom"
har hørt at passiv røyking er farlig så jeg er sunn å røyker som F...
Cartman

Post by Cartman »

Da var jeg hjemme igjen, etter å ha sett på et STOOORT antall tv`er i ymse kvalitet... Den jeg snakket om tidligere (Philips 107) er ikke lenger et alternativ, var ikke mye imponert over bildekvaliteten..
Ser nå ut til at det blir prosjektor i stedet :D hehe... men takker for alle tips.

Per: skal sjekke der, hang litt der før, men følte folk var litt ekstreme der :D
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ja prosjektor ja, nå begynner vi å snakke 8) Lyst på det selv, men det er svindyrt... for meg :roll: Forhør deg om levetid på pæra for de er grisedyre. Snakk om par-tre lapper bare for pæra har jeg hørt :shock: :P
HÃ¥vi

Post by HÃ¥vi »

Gixxerman wrote:Ja prosjektor ja, nå begynner vi å snakke 8) Lyst på det selv, men det er svindyrt... for meg :roll: Forhør deg om levetid på pæra for de er grisedyre. Snakk om par-tre lapper bare for pæra har jeg hørt :shock: :P
Uff ja :cry:

Pæra vår strøk med pga overheting etter et år.
4000 er mye penger når det kommer så overaskende
Image
Cartman

Post by Cartman »

Må ikke skru av og på prosjektoren ofte og til "småting"... dessuten må du bruke fjernkontrollen å skru av med, ikke bryteren (slik at vifta på den får gått litt og kontrollert nedkjølingen)..
Satser på at det blir prosjektor nå ja... bare lese litt tester og slikt først :)
HÃ¥vi

Post by HÃ¥vi »

Cartman wrote:Må ikke skru av og på prosjektoren ofte og til "småting"... dessuten må du bruke fjernkontrollen å skru av med, ikke bryteren (slik at vifta på den får gått litt og kontrollert nedkjølingen)..
Satser på at det blir prosjektor nå ja... bare lese litt tester og slikt først :)
Renske filteret!!
Image
R

Post by R »

Kjøp HDTV Cartman, ellers kommer du til å angre.
NoName
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Ja tenk på alt det andre du også må kjøpe for å få se HDTV...hehe
Post Reply