Schuberth-hjelmene, noen erfaringer?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
leif
Posts: 2
Joined: 16 May 2005 00:50

Schuberth-hjelmene, noen erfaringer?

Post by leif »

Så annonse på forsiden av mc-avisa for Schuberth-hjelmene med nedtrekkbart sotet visir. hjelmen heter s1.
ble meget facinert av dette!
noen som har no info til meg angående disse hjelmene???
både gode og dårlige fakta taes imot med glede! :P

må ellers benytte anledningen til å rose dette forumets "ryggmarger" for gode innlegg og svar.

ha en god sommer og kjør forsiktig/fornuftig!
Mvh

Leif

-vroooom-
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Jeg kjøpte meg Schubert Consept i fjor. Det er åpningshjelm, og den har solvisir til å slå ned innenfor det vanlige visiret. Suverent opplegg med det solvisiret. Litt knotete i starten å betjene visiret med en knott på utsiden av hjelmen, men det går fint med litt øvelse.

Mine erfaringer så langt er at hjelmen er støysvak, godt ventilert, lett, grei og holde ren (poleres med bilpolish) og skulle man trenge det er det mulig å skifte ut slitedeler etterhvert. Faktisk den første hjelmen jeg har hatt der det ikke dugger på visiret når man kjører sakte i regnvær.

Det eneste negative med hjelmen var vel prisen, men steller man pent med den holder den jo lenge.

Så løp og kjøp. :wink:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Har en Concept C2, den skal være den mest støysvake åpningshjelmen på markedet. Men ørepropper er fortsatt å anbefale til alt annet enn små "svippturer".
Ellers kan jeg være med på det som er skrevet før! Kort sagt, jeg er fornøyd meg Schuberth.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
KØLLA
Posts: 109
Joined: 22 May 2005 23:52
Location: YTRE

Post by KØLLA »

Det mest positive med en åpningshjelm må være at en kan spise lunsj uten og ta av seg hjelmen.
User avatar
TheDuke2
Posts: 642
Joined: 02 May 2005 15:14
Location: Raufoss

Post by TheDuke2 »

Kjekk på drive-inn hos MacDonalds :P
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

TheDuke2 wrote:Kjekk på drive-inn hos MacDonalds :P
Søppel et je itte! Men je har auvva i glas å ramme! 8)
Oversttelse for dere andre her; Jeg spiser ikke søppel! Men jeg har øynene i glass og ramme! 8)
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
humle
Posts: 66
Joined: 14 May 2005 22:36
Location: Toten

Post by humle »

Jeg vet ikke noe om Schubert, men jeg prøvde en Caberg åpningshjelm ( bare i butikken, har ikke kjørt med den) og den var super å dra på seg med briller på, og den hadde også nedtrekkbar "solbrille" innenfor visiret. Den kostet 3300,- hvordan er prisen i forhold til Schubert, og hva med støyen? Noen som vet?
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Har ikke prøvd Caberg, men har Chuberth. Den kosta 4200,- i fjor høst. Jeg har også øya i glass og ramme, så det er smart med åpningshjelm.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Kjøpte en Schubert C2 i dag, men har ikke fått testet den på sykkelen enda.
Føles i hvertfall som en god hjelm å ha på.
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Schuberth

Post by Fidel »

Jeg har kjørt et par sesonger med en Roof-hjelm, og kompletterte hjelmsamlingen med en ny Schuberth åpningshjelm i år. Jeg kjøpte den nå utgående concept-hjelmen, og som jeg ga 2.700,- for ny. Det skulle liksom være touringhjelmen min, det. Men jo mer jeg bruker den, dess bedre liker jeg den. Særlig fordi det er så greit å åpne baugporten og spøtte snusen :wink: Den er ikke overvettes støysvak, men det ordner seg med ørepluggene som jeg alltid bruker likevel. Det at man kan sette visiret i luftemodus er en gnistrende patent, likeså solskjermen. Dette er hjelmen sin, det! Det eneste drawbacket er litt slafsete tetningslister rundt visiret. Jeg skal montere Autocom i hjelmen - jeg er spent på om vindstøyen slår ut mikrofonen, eller om det går greit.
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Har kjørt noen mil nå med min Schubert C2. Verdt hver ei krone. Aldri hatt en mere komfortabel hjelm. Bedre støydemping enn på C1. Null problemer med dugging, god lufting. Utrolig praktisk. Eneste negative er den stive prisen. 4400,- men er du medlem av en MC-klubb får du om ikke annet 10% rabatt hos MC-Oslo.
Rockster80
Posts: 1
Joined: 16 Jun 2005 12:09

Post by Rockster80 »

Ang Schuberth S1 - les denne testen

http://www.webbikeworld.com/r2/motorcyc ... th-helmet/

og prøvekjør. I utgangspunktet er jeg veldig interessert - kjører med Concept idag og elsker brillen men hater støyen. S1 er uansett en STOR hjelm.
Rockster80
User avatar
Lillemeg
Posts: 9
Joined: 01 Aug 2005 13:08
Location: Trondheim
Contact:

Post by Lillemeg »

Jeg har en Nolan hjelm. Kjøpte den i sommer, da jeg ikke hadde helhjelm fra før.
Det er en åpningshjelm, og den har solvisir til å slå ned. Solvisiret ligger på utsiden av det vanlige visiret. Det fungerer helt fint syns jeg. Veldig enkelt å slå opp/ned ved feks kjøring inn/ut av tunneler.
Prisen var ca kr 4.400,- men vha rabatt som medlem i Senior MC og som bekjent av butikkeier betalte jeg en del mindre.
Er veldig fornøyd med hjelmen.....det eneste jeg spekulerer på er om den kanskje er litt for stor for meg. Men samtidig tror jeg en mindre hjelm hadde blitt for liten :?
Er det farlig å kjøre med en hjelm som er for stor....litt for stor :?: Jeg skjønner at det ikke er farlig å 'kjøre med den' :lol: men jeg tenker på hvis ulykken inntreffer.
Post Reply