Lørdag 6/9 ble brukt til å reise rundt til noen mc butikker i Drammen for å sjekke ut priser på vinterlagring m/service og bytte av bakdekk samt kikke på ny sykkel. Har nå avtale med Motorport Drammen om prøvekjøring av Varadeo mandag 15/9. Samme dag blir det også en tur til Landfalløya motor center da de skal ha mange sykler der den uka til prøvekjøring.
I dag søndag 7/9 hadde Inger J og jeg en fin tur. Vi kjørte fra Hurum til Drammen, så E18 til Hanekleiva derfra til Vindfjelltunet hvor det var stopp for kaffe og vaffel

Må nevnes at i en av de siste svingene før Vindfjelltunet er det en ferist, jeg skvatt skikkelig da både forhjul og bakhjul slapp på vei over denne, det gikk jo bra men hadde farten vært større enn det jeg hadde (ca 50 - 60)vet jeg ikke hvordan det hadde gått.
At det desverre går mot høst kan sees på dette bildet tatt utenfor Vindfjelltunet

Fra Vindfjelltunet gikk ferden ned mot Skien, og da møtte vi regnet, det ble stopp for å ta på regntøy.

Vi var litt i tvil om vi ville finne veien vi kjørte i fjor som gikk fra Skien mot Nordagutu. Men stedsansen til en gammel taxidriver sviktet ikke så vi fant veien og gledet oss til noen skikkelig fine svinger.
Men det som til nå bare hadde vært vanlig regn gikk over til kraftige saker så denne flott veistrekningen ble kjørt pent og forsiktig pga stedvis ny asfalt som glinset glatt mot oss samt dårlig sikt pga store regndråper. Får prøve å få tatt denne turen en gang til denne høsten.
Da vi kom til Notodden ble det en kort stopp for å strekke litt på bena

Siden det nå var opphold la jeg regnjakka bak i boksen. Veien mot Kongsberg var stort sett tørr og fin.
I Kongsberg ble det bensin stopp, mens vi fylte opp syklene begynte regnet igjen, så det var på med regnjakke nok en gang.
Ned mot Drammen regnet det stort sett hele veien, ved Mjøndalen tok vi "gamleveien" på andre sida av elva. Vi stoppet på Esso på Lierstranda for å ta en pølse og si ha det til hverandre, Inger J kjørte hjem til Rykkin og jeg hjem til Storsand.
Vel hjemme sto telleren på 30,5 mil.