Hei folkens!
Etter at jeg ble lei av dette gatebilstresset og trimming av bil bestemte jeg meg for å selge hele greia og heller kjøpe meg en crosser. Valget falt da på en sprell ny Yamaha YZ250F,. Det skal sies at dette er min første crosser og at jeg ikke har lappen på mc osv. Men motor og kjøring på bane har jeg god erfaring med.
Så igår hentet jeg ut sykkelen og fyrte opp galskapen. I min iver over å ha kjøpt meg crosser ble jeg litt i overkant ivrig etter å kjøre. Kjørte rundt i et grustak og koste meg. Så kom jeg brått på at jeg må da kjøre inn sykkelen, hva pokker tenker jeg på!?
Kjørte såpass lenge at kneèt på eksosanlegget begynte å skifte litt farge.
Har jeg driti BIGTIME på leggen her eller?
Mvh
Nervøs førstegangskjøper av crosser
Innkjøring av yz250
-
- Posts: 38
- Joined: 17 Sep 2008 19:55
- MC: Honda CBR 125 '11
2012: 1600km - Location: Knarvik, Hordaland
Re: Innkjøring av yz250
trur ikkje potta er kale med. men husk å bytt olje til motoren etter 5t
-
- Posts: 38
- Joined: 17 Sep 2008 19:55
- MC: Honda CBR 125 '11
2012: 1600km - Location: Knarvik, Hordaland
Re: Innkjøring av yz250
det trur eg går bra men husk olje etter 5 tyz250f wrote:Hei folkens!
Etter at jeg ble lei av dette gatebilstresset og trimming av bil bestemte jeg meg for å selge hele greia og heller kjøpe meg en crosser. Valget falt da på en sprell ny Yamaha YZ250F,. Det skal sies at dette er min første crosser og at jeg ikke har lappen på mc osv. Men motor og kjøring på bane har jeg god erfaring med.
Så igår hentet jeg ut sykkelen og fyrte opp galskapen. I min iver over å ha kjøpt meg crosser ble jeg litt i overkant ivrig etter å kjøre. Kjørte rundt i et grustak og koste meg. Så kom jeg brått på at jeg må da kjøre inn sykkelen, hva pokker tenker jeg på!?
Kjørte såpass lenge at kneèt på eksosanlegget begynte å skifte litt farge.
Har jeg driti BIGTIME på leggen her eller?
Mvh
Nervøs førstegangskjøper av crosser
- MowZ
- Posts: 1275
- Joined: 21 Jan 2008 15:44
- MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm - Location: Drammen
Re: Innkjøring av yz250
Det burde gå greit, mulig du evt får noe midre effekt ut av den men...
BMW S1000RR, Simply the best!
Re: Innkjøring av yz250
ok det var bra!
Siden jeg er rimelig fersk i dette gamet så merker jeg nok fint lite til om det blir litt mindre effekt
Hva slags olje anbefales?
Siden jeg er rimelig fersk i dette gamet så merker jeg nok fint lite til om det blir litt mindre effekt
Hva slags olje anbefales?
Re: Innkjøring av yz250
Jeg tror du tar feil.MowZ wrote:Det burde gå greit, mulig du evt får noe midre effekt ut av den men...
Har lest litt om dette med innkjøring rundtom på nettet, å det viser seg at sykler som kjøres inn hardt får en høyere effekt og mindre sotede stempler. Varigheten på stempel blir nok redusert, men akkuratt dette er jo ikke noe problem med tanke på at du har en sykkel som man bør skifte stempel ofte.
Regner med det er 4-takter du har kjøpt?
-
- Posts: 38
- Joined: 17 Sep 2008 19:55
- MC: Honda CBR 125 '11
2012: 1600km - Location: Knarvik, Hordaland
Re: Innkjøring av yz250
yz250f wrote:ok det var bra!
Siden jeg er rimelig fersk i dette gamet så merker jeg nok fint lite til om det blir litt mindre effekt
Hva slags olje anbefales?
les boka du fekk med men eg brukte sae-30 på min tt-r 125
Re: Innkjøring av yz250
Det er 4-takter ja. Det skal vel ikke skiftes stempel _så_ ofte som det høres ut til på deg. 50 timer er hva jeg har hørt.FV wrote:Jeg tror du tar feil.MowZ wrote:Det burde gå greit, mulig du evt får noe midre effekt ut av den men...
Har lest litt om dette med innkjøring rundtom på nettet, å det viser seg at sykler som kjøres inn hardt får en høyere effekt og mindre sotede stempler. Varigheten på stempel blir nok redusert, men akkuratt dette er jo ikke noe problem med tanke på at du har en sykkel som man bør skifte stempel ofte.
Regner med det er 4-takter du har kjøpt?
Husk at jeg er fersk i gamet og driver kun med morsjonskjøring om man kan kalle det for det. Tipper stempelet holder mere enn 50 timer også med min kjøring.
Bytter man forøvrig konsekvent stempel etter 50 timer eller er dette noe man merker!?
- mekkern
- Posts: 5143
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Innkjøring av yz250
når stemplet sprekker og ramler i biter og råden står ut av blokka er det for sent og det bør du merke ja...
ikke effekten som er prob men matrialtretthet....
ikke effekten som er prob men matrialtretthet....
Re: Innkjøring av yz250
Jeg er enig med deg, om boka sier 50 timer så bør det ikke være noe problem å dra 65-70 ved mosjonskjøring.
Men husk ventilene også da, hva sier boka om sjekk av disse?
Men husk ventilene også da, hva sier boka om sjekk av disse?
Re: Innkjøring av yz250
hehe.. tipper jeg merker det rimelig greit ja.mekkern wrote:når stemplet sprekker og ramler i biter og råden står ut av blokka er det for sent og det bør du merke ja...
ikke effekten som er prob men matrialtretthet....