Jeanette sin blogg - prøvekjøring hos Smia MC s. 263 :)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
TageSK
Posts: 338
Joined: 29 Jun 2008 16:23
MC: Bamsefar er en BMW R1150GS.
Han triller ca 20.000 km i året med Sjefen og meg.
Bamsefar har aldri vært i Norge.
Location: Pisa, Toscana, Italia
Contact:

Re: Jeanette sin blogg - Roma s. 212 :)

Post by TageSK »

Jeg har også vært i Roma. To ganger på samme uke, til og med. Rapport her. På engelsk, men det går vel greit.
Det er bare fire timer på sykkel herfra til Roma, men de fire timene er stappfulle av ting å se og steder å besøke. Så jeg kommer meg aldri til Roma selv om jeg hele tiden snakker om det. Hardt å være meg!

[TaSK]
Tage Stabell-Kulø
Pisa, Toscana, Italia
Min lange FAQ om 11xxGS og 1200GS er her.
Min "Riding in Tuscany"-tråd er her.
Mer informasjon om MC i Toscana her.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - Roma s. 212 :)

Post by Jeanette »

Det er synd på deg, Tage ;) Freddie og jeg snakket om å dra opp til deg i Toscana og leie sykkel, men det ble bare med tanken.. Får se hva jeg/vi får til om vi er nedover i de traktene igjen senere!

***

I helga var vi en gjeng på 9 forumvenner som tok turen til Hafjell. Jeg booket hytte før jeg dro til Roma, og i løpet av fredagskvelden fant alle veien til hytta i Hafjelltoppen Fjellandsby. Hytta lå helt utmerket til omtrent midt i bakken, rett ved siden av et par av løypene. Fredagskvelden ble det innekos med ost og vin, annen drikke og hyggelig prat, før vi på lørdagen kom oss ut. Noen av oss dro i bakken og stod på brett/ski et par-tre timer, noen gikk tur (meg inkludert, da formen ikke var helt på topp - og nei, det var ikke fyllesjuke ;)), og de siste slappet av på hytta. Været var upåklagelig og det viste seg jo at denne helga var en av de fineste til fjells hittil i vinter!

Image
Hytta til høyre, bakken rett frem.

Image
Ulvinnen, Attila og jeg på tur :)

Image

Image

Image
Glitter in the air..

Tilbake på hytta etter tur ble det tid for litt appelsinspising i solveggen. Kjempedeilig!

Image
Attila, Jeanette og Ulvinnen.

Image
Ninja Turtle, fotografen vår.

Image
Nam!

Etter en liten matbit på ettermiddagen gikk turen til Hunderfossen Vinterpark. I løpet av kvelden sank temperaturen til 20 blå, men det var en frisk og fin kveld. Vi fikk tatt en titt i Eventyrslottet, noen prøvde seg i Høydeparken og andre på 250 ccm ATV (gøy!). Vi besøkte også ishotellet, med dertil tilhørende isbar og iskatedral. Kjempeflott :D

Image
Det første som møter en i ishotellet; en isbjørn og hennes to små.

Image
Dette viste seg å være en sklie inne i hotellet, ergo ble det litt bratt og glatt å gå opp motsatt vei..

Image
Et ganske så uklart bilde, men dette er da jeg som har kommet ned sklia :lol:

Image
Alteret i katedralen.

Image
Hunderfossentrollet.

Etter noen timer ute i kulda dro vi tilbake til hytta og koste oss med supergod middag. Div. biffer, hasselbackpoteter og soppstuing :D Litt alkohyler hørte også til, og det ble nok en herlig og avslappet kveld.

Søndag skiltes vi tidlig på formiddagen og satte nesa sørover igjen, og alle var enige om at vi hadde hatt en fin tur ;)
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Jeanette sin blogg - Roma og Hafjell s. 212 :)

Post by Ulvinnen »

Så koselig å se flere bilder fra hytteturen vår!
Is-bjørnen din kom bedre frem enn min, og det var bra at en av oss fikk foreviget Hunderfosstrollet.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - Roma og Hafjell s. 212 :)

Post by Jeanette »

Jeg tok først et bilde av isbjørnen med blitz, men det funket absolutt ikke. Det var ikke så lett å knipse bilde uten blitz (litt lang lukkertid til å holde kameraet helt stille), men det ble jo overraskende godt resultat! Kan jo heller ikke klage på vinteren når den viser seg på den måten den gjorde i helga 8)
User avatar
Småkjeltringen
Posts: 916
Joined: 26 Jul 2007 09:24
MC: Zuzuki Bandit 600...

Drømmen er en R1 eller Fireblade....
Location: Skedsmokorset...

Re: Jeanette sin blogg - Roma og Hafjell s. 212 :)

Post by SmÃ¥kjeltringen »

Flere flotte bilder fra turen!!! Godt noen hadde kamera .. :oops: :oops: (og godt noen er flinke til å sensurere;-) )
Snille jenter får det de ønsker seg til bursdagen sin......

Slemme jenter får det hele tiden..
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - Roma og Hafjell s. 212 :)

Post by Jeanette »

Sensur er viktig! Mail er sendt med div. andre bilder O:)
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Jeanette sin blogg - Roma og Hafjell s. 212 :)

Post by Ulvinnen »

Småkjeltringen wrote: (og godt noen er flinke til å sensurere;-) )
Sensur er en fin ting, noe skal man holde innen familien. ;)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - Roma og Hafjell s. 212 :)

Post by Jeanette »

Noen ord fra meg igjen. Ting går omtrent som vanlig, og jeg lengter stadig mer etter å kjøre sykkel igjen. Når gradestokken kryper til under 20 blå og NSB sliter om morgenen, da er det ikke spesielt moro å være togpendler på strekninga Ski-Skøyen. Men det er jo ikke noe nytt.. :roll: I fjor var planen å ta ut sykkelen rundt 25. mars, men det ble utsatt pga. nytt snøfall. Neste gang jeg prøvde, 3. april, endte jeg jo opp med brukket ankel, så det skal IKKE gjentas! Håper uansett å få tatt ut sykkelen rundt månedsskiftet mars/april i år, noe som faktisk betyr at det ikke er så lenge igjen 8)
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Jeanette sin blogg - Roma og Hafjell s. 212 :)

Post by RH racing »

Jeanette wrote: Når gradestokken kryper til under 20 blå og NSB sliter om morgenen, da er det ikke spesielt moro å være togpendler på strekninga Ski-Skøyen.
Tror neppe det er gøy å være mc pendler heller da... godt man kan kjøre litt i "bur"... 4 hjul og varmeapprat..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - Roma og Hafjell s. 212 :)

Post by Jeanette »

Jeg kan ikke akkurat si at mc har fristet de siste morgenene heller, nei.. Men når sola titter frem og det er klarvær på dagen, er det lett å drømme seg bort til herlige vårdager :D
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Jeanette sin blogg - Roma og Hafjell s. 212 :)

Post by RH racing »

vr inne på Gardemoen på torsdag.. på vei inn (like ved Vestby) møtte vi faktisk en på sykkel... en gammel sak...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - Roma og Hafjell s. 212 :)

Post by Kriston »

Hehe, morsomt. Jeg har nemlig sett en mann to ganger nå i løpet av de siste fire ukene. Blir like forundra hver gang.
Kjører ikke riktig sakte heller. :-k
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Jeanette sin blogg - Roma og Hafjell s. 212 :)

Post by RH racing »

ja..gikk ikke sakte det han her gjorde heller.. var en ganske så svart gammel sykkel.. merke og modell aner jeg ikke.. blei så overaska da jeg så han.. tøfft gjort..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - Roma og Hafjell s. 212 :)

Post by Kriston »

Ja, er en svart gammel sykkel jeg så og. Om jeg husker riktig kjørte han med halvhjelm... :P
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Jeanette sin blogg - Roma og Hafjell s. 212 :)

Post by RH racing »

stemmer nok at det er samme fyrn da ;) mener han her og hadde halvhjelm...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Post Reply