Skal man få noe ut av dagen må man opp om morraneneRmiK wrote:Du står jo opp før jeg har lagt meg
Under avataren din har du en liten skriveleif:
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2008: 920 km <- 2009?

Srive fjel?? Nei det har jeg ike set

Skal man få noe ut av dagen må man opp om morraneneRmiK wrote:Du står jo opp før jeg har lagt meg
Under avataren din har du en liten skriveleif:
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2008: 920 km <- 2009?
Brr...fryser bare av å lese det derhansp wrote: 2 grader på det kaldetste samt tåke som gjør at visiret på være delevis åpent får deg til å våkne.
Gratulerer med flott og solid sykkel, min 99 model har nå passert 83 tusen og er like frisk.2Wheels wrote:Hei.
Etter over 6 månder med venting har jeg endelig kjøpt meg drømmen, en VFR 800. Nydelig blå 2001 model. Jeg har fulgt bloggen din siden du skriver om mc turer på din Viffer.
Jeg har et par spørsmål jeg lurer på om jeg kunne spørre. Muligens du eller noen andre her har erfaring på det området. Hvis ikke, så takk alikevel for evnt. svar
1. Ved kald motor ligger turtallet på 2000 (tomgang). Er dette normalt? Den justerer seg ned til 1000 når motoren varmes opp. Er det automat choken som gjør dette? Det er nok ja på den siste, men kjekt å høre om det er noe "men" i dette. Den er også litt ujevnt på tomgang, når den har blitt varm og sunket til 1000. Den ligger å varierer mellom 1000 og 1200. Det er vel en skrue som kan justere tomgangen, men denne har vel ikke noe med ujevn tomgang å gjøre, eller?
2. Bremsene lugger ved forsiktig bremsing i 10-20 km/t (triller ned en liten bakke med litt bremsetrykk). Er dette vanlig for en VFR? Tenker om dette har noe med kombibremsene å gjøre. Både fram og bakbremsen virker bra, men bremselyset lyser ikke når jeg kun trykker inn bakbremsen. Finnes det en enkel og grei løsning på dette?
Takk, takkhansp wrote:Gratulerer med flott og solid sykkel, min 99 model har nå passert 83 tusen og er like frisk.2Wheels wrote:Hei.
Etter over 6 månder med venting har jeg endelig kjøpt meg drømmen, en VFR 800. Nydelig blå 2001 model. Jeg har fulgt bloggen din siden du skriver om mc turer på din Viffer.
Jeg har et par spørsmål jeg lurer på om jeg kunne spørre. Muligens du eller noen andre her har erfaring på det området. Hvis ikke, så takk alikevel for evnt. svar
1. Ved kald motor ligger turtallet på 2000 (tomgang). Er dette normalt? Den justerer seg ned til 1000 når motoren varmes opp. Er det automat choken som gjør dette? Det er nok ja på den siste, men kjekt å høre om det er noe "men" i dette. Den er også litt ujevnt på tomgang, når den har blitt varm og sunket til 1000. Den ligger å varierer mellom 1000 og 1200. Det er vel en skrue som kan justere tomgangen, men denne har vel ikke noe med ujevn tomgang å gjøre, eller?
2. Bremsene lugger ved forsiktig bremsing i 10-20 km/t (triller ned en liten bakke med litt bremsetrykk). Er dette vanlig for en VFR? Tenker om dette har noe med kombibremsene å gjøre. Både fram og bakbremsen virker bra, men bremselyset lyser ikke når jeg kun trykker inn bakbremsen. Finnes det en enkel og grei løsning på dette?
Jeg har manuel choke og når jeg starter med kald motor og choke ligger turtallet på 2 - 3 tusen justerer det ned ettersom motoren begynner å gå rent, Tomgang ved varm motor er ca 1000 på min også og den varierer litt men ikke mye i turtall.Siden det er elektronikken som styrer er det ikke noe man skal skru på selv hvis man ikke er 100% sikker.
Har ikke lagt merke til noen lugging i bremser hos meg. Hvis bremselyset ikke virker på fotbremsen sjekk bryteren som sitter ved pedalen den kan justereres.