Poffa i dag!

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Ragnhild
MC: BMW R1200GS Adventure

Post by Ragnhild »

Gixxerman wrote:Da har jeg henta dekket... Tralalalaaa... 200 spenn og bare bytte av slange :smt026 Dekket var helt fint sa han :P
:lol:
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Og fy F så jævla knot jeg har hatt det med å få på dekket igjen. Kjøpte jo en brus kasse igår som var for lav. Dekket hang altså ikke over bakken, men det var ikke sååå farlig når jeg bare skulle ha det av. Idag når jeg omsider skulle ha det på igjen så ville jo ikke dette funke fordi hullet gjennom der tverrbolten skal være, var jo da selvsagt høyere enn der jeg skal tre bolten gjennom svingarmen. Så da var det inn på Kiwi'n igjen å kjøpe en kasse for 1.5Liters flasker, 10-15cm høyere og jeg knota en del med å få biken opp dit. Så kommer alt helvetet. (Sjekk for delenummer på bildet nederst mens jeg forklarer)
Spacer nr9 var den som måtte på først for den ville jeg ikke fått på etter at jeg hadde fått på kalippern over skiva, MEN denne ville jo ikke holde seg på plass der den skulle være så den falt jo bare ned om jeg ikke holdt den på plass før nr6 kom på plass. Nr6 er hva kalipperen er festet med, og hjulet måtte jeg jo nå løfte opp for å få skiven inn i kalipperen mellom klossene. Mens jeg da må løfte dekket på et vis, holde på plass spacer nr9 prøve få klossene til å tre seg over skiven, så må jeg også dytte gjennom tverrbolten. Noen her som har fem hender, for det var egentlig det jeg følte at jeg trengte. Etter satans mye banning og sverting så fikk jeg det omsider til, men så kommer neste problem igjen. Da har vi Spacer nr10 som skal mellom drevet og baksvingen. Her var det så SINNSYKT trangt at jeg trodde jeg skulle bite av meg armen :lol: Jeg tror jeg brukte noe sånt som 45min med prøving og litt tid i tenkeboksen før jeg fikk det til. Trodde jeg skulle brekke baksvingen der jeg bendte den til side, for så og såvidt få spaceren innenfor. Så fikk jeg heldigvis banka den på plass der den skulle. Alt i alt brukte jeg 3 timer eller noe sånt, helt latterlig for en sånn fillejobb, men da skjønner dere kanskje at jeg slet "litt" :shock:

Oj, akkurat fått vaska av meg all møkka og slengt imeg litt vått og tørt, så nå blir det vel en prøvetur straks tenker jeg. :smt118

Image
Post Reply