Operahuset i oslo

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Sortaclawz
Posts: 1
Joined: 02 May 2012 22:53
MC: 1999 SuzukiGz125 Marauder

Operahuset i oslo

Post by Sortaclawz »

Om jeg tilfeldigvis skulle ta en motorsykkel å kjøre på taket og børne på operahuset i oslo, hva slags straff kan jeg regne med å få om jeg blir tatt?
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Operahuset i oslo

Post by tshansen »

du kan jo alltids ringe politiet å høre med de som skal ha peiling på dette ;-) Vil tro at straffen er vannskelig å spå, siden ingen har vært dristig nok til å prøve dette
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Operahuset i oslo

Post by ToreLo »

temmelig sikkert at lappen ryker i allefall.
User avatar
Kristian V.
Posts: 249
Joined: 22 Feb 2011 20:29
Location: Tvedestrand

Re: Operahuset i oslo

Post by Kristian V. »

Glem straffen, her er det andre ting som er viktigere å tenke på:

1. Vær så anonym som mulig, altså så lik alle andre MCer der ute. Ikke se spesiell ut eller ha klare kjennetegn vitner kan peke deg ut på.

2. Tenk på (evt finn ut) hvor kjapp/treg responstiden til Politiet er.

3. Ha fluktruten klar i hodet FØR stuntet!

Kjapt inn, kjapt ut!

PS: Frasier meg alt ansvar for overnevte veiledning!! Du bestemmer selv om du vil bryte loven!

Lykke til! ;-)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Operahuset i oslo

Post by supermons »

4. Ikke post om det på nettet først :P


Skal forresten godt gjøres å overgå denne:

[youtube]dWh9tO9KJ5U[/youtube]
User avatar
Bergersen
Posts: 73
Joined: 28 Aug 2011 18:29
MC: 09 Yamaha R6
10 Husaberg FS570 (solgt)
Location: Hadeland

Re: Operahuset i oslo

Post by Bergersen »

Sannsynligvis så står det ikke noe skilt som sier at man ikke kan kjøre mc på taket der ;-) Så kjør på og spill dum hvis du skulle være så uheldig og bli stoppet \:D/ :D
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: Operahuset i oslo

Post by O_o »

Den forklaringen kommer til kort dersom man kjører på bakhjul og herjer litt, noe man gjerne vil dersom man først skal ta seg bryet med å kjøre der?
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Operahuset i oslo

Post by Lord Erik »

Virkelig? Er jeg den eneste som kommer til å skrive noe slik som at det burde være unødvendig å bruke skattepenger på å fjerne brent gummi fra et marmortak fordi en idiot har lyst å burne på det? :-s

Image

EDIT: Kanskje jeg bare har en lav toleranse for vandalisme, men dette er en type tråd jeg forventer å finne på bike.no. Ikke her.
User avatar
Kristian V.
Posts: 249
Joined: 22 Feb 2011 20:29
Location: Tvedestrand

Re: Operahuset i oslo

Post by Kristian V. »

Om man snakker om hva skattepenger blir brukt til så er nok dette bare en 1/100.000.000.000 av en dråpe i havet i forhold til andre unødvendige ting skattepenger blir brukt til i og utenfor dette landet, så litt av mine skattepenger kan gjerne gå til å vaske bort litt svidd gummi.

Kunne startet med å skrive om hva skattepenger burde og burde ikke gå til, men politikk gidder jeg ikke diskutere.
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: Operahuset i oslo

Post by herkit »

Lord Erik wrote:Virkelig? Er jeg den eneste som kommer til å skrive noe slik som at det burde være unødvendig å bruke skattepenger på å fjerne brent gummi fra et marmortak fordi en idiot har lyst å burne på det? :-s

EDIT: Kanskje jeg bare har en lav toleranse for vandalisme, men dette er en type tråd jeg forventer å finne på bike.no. Ikke her.
+1
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Operahuset i oslo

Post by Lord Erik »

Kristian V. wrote:Om man snakker om hva skattepenger blir brukt til så er nok dette bare en 1/100.000.000.000 av en dråpe i havet i forhold til andre unødvendige ting skattepenger blir brukt til i og utenfor dette landet, så litt av mine skattepenger kan gjerne gå til å vaske bort litt svidd gummi.

Kunne startet med å skrive om hva skattepenger burde og burde ikke gå til, men politikk gidder jeg ikke diskutere.
Nei, jeg var ikke ute etter en politisk diskusjon heller egentlig, og du har helt rett i at det er en dråpe i havet. Det økonomiske argumentet faller nok derfor litt i grus enten det er tagging, ruteknusing eller burning på operahuset vi snakker om. Når jeg reagerer er det fordi jeg syntes det høres ut som en helt meningsløs og umoden ting å gjøre, så jeg er litt overrasket over at ikke flere tok avstand fra det.

Nå vet jeg ikke hvor gammel trådstarter er, men når han kjører 125 ccm og vurderer å burne på operahuset, så antar jeg at han ikke er spesielt gammel. Det siste fyren trenger er oppfordringer til å begå vandalisme fra andre motorsykkelentusiaster som burde vite bedre. Det er min mening in any case. Jeg forventer ikke å overbevise noen om noe som helst, men en reaksjon var på sin plass.
User avatar
700RR
Posts: 374
Joined: 10 Feb 2011 00:34
MC: :
-04 z750
-96 535 XV : Solgt
-05 CRF 450R : Solgt
-10 SMC RR : Solgt
-08 GSXR 600 : Solgt
-11 690 SMC : Solgt
-08 FS650e : Solgt
Location: Frstad/Bergen

Re: Operahuset i oslo

Post by 700RR »

DO it!
men husk at du kjører på taket til et offentlig byggg... :roll:
supermons wrote:de fleste går jo fra R til motard
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Operahuset i oslo

Post by ToreLo »

Post Reply