Daelim Roadwin trim
-
- Posts: 82
- Joined: 11 May 2012 15:28
Daelim Roadwin trim
Hei, jeg tenker jeg skal trimme Roadwin'en min.
Jeg vet at hvis man bytter til en ikke-godkjent ECU, får jeg ut noe oppimot 22 hk. Motoren har 19hk orginalt, men vet ikke hvor den elektroniske sperren er. Noen som vet?''
Mvh
Magelius
Jeg vet at hvis man bytter til en ikke-godkjent ECU, får jeg ut noe oppimot 22 hk. Motoren har 19hk orginalt, men vet ikke hvor den elektroniske sperren er. Noen som vet?''
Mvh
Magelius
Re: Daelim Roadwin trim
sykkelen din har vel rundt 12 hk, det er en luftavkjølt 4 takter og produserer derfor ikke mer enn 12hk, det er ingen ploberinger. du kan øke effekten med 0.3-0.5 hk mer viss du setter på effektanlegg.Mr. Magelius wrote:Hei, jeg tenker jeg skal trimme Roadwin'en min.
Jeg vet at hvis man bytter til en ikke-godkjent ECU, får jeg ut noe oppimot 22 hk. Motoren har 19hk orginalt, men vet ikke hvor den elektroniske sperren er. Noen som vet?''
Mvh
Magelius
skal du ha en sykkel som går bedre må du enten kjøpe deg en to takter eller øke kubikken.
-
- Posts: 82
- Joined: 11 May 2012 15:28
Re: Daelim Roadwin trim
14,5 hk, vannkjølt, plombert ned fra 19 hk.
Re: Daelim Roadwin trim
noe av det dummaste jeg har hørt desverre. viss den er vannkjørt så kan de stemme at det er 14,5 men ikke at den er plombert ned fra 19Mr. Magelius wrote:14,5 hk, vannkjølt, plombert ned fra 19 hk.
-
- Posts: 82
- Joined: 11 May 2012 15:28
Re: Daelim Roadwin trim
tro ka du ve, men i følge norsk motorimport og alle Daelim forhandlere eg har snakket med, så er den plombert ned fra 19 hk, men svært vanskelig å finne/fjerne plomberingen.
Re: Daelim Roadwin trim
tro hva jeg vil ?!? , hør med alle som kan noe om sykkel mekanisk, gå på http://www.mopedportalen.com der får du mye raskere svar og mye klokere svar av mange andre.Mr. Magelius wrote:tro ka du ve, men i følge norsk motorimport og alle Daelim forhandlere eg har snakket med, så er den plombert ned fra 19 hk, men svært vanskelig å finne/fjerne plomberingen.
4 takt 125 har maks 15 hk, that`s it, du kan jo selvfølgelig porte og bytte kam og de greiene der da får du mer effekt, men den motoren der kan jeg garantere at du ikke får mer enn original effekt ved å fjerne noe elektronisk sperre.
jeg vet nok hva jeg snakker om, du kan jo prøve å bevise meg imot, men det tviler jeg på at du klarer. vil du ha mer effekt da må du nok kjøpe deg en 2 takt 125
-
- Posts: 82
- Joined: 11 May 2012 15:28
Re: Daelim Roadwin trim
Okei, da tor du så. Fant nettop en side fra Korea, snakket med en fyr der, han sa han kunne ordne en ECU som ga de 19 orginale hestene
Re: Daelim Roadwin trim
skulle jeg likt å settMr. Magelius wrote:Okei, da tor du så. Fant nettop en side fra Korea, snakket med en fyr der, han sa han kunne ordne en ECU som ga de 19 orginale hestene
-
- Posts: 152
- Joined: 24 May 2009 20:29
Re: Daelim Roadwin trim
Jeg hadde en naken luftkjølt Roadwin, og verkstedet jeg brukte fortalte også at den nye vannkjølte var god for 19 hk.
Men hvorfor trimme?. Hva om du kommer ut for en ulykke og Biltilsynet finner ut at du har trimmet, hva risikerer du da?.
Men hvorfor trimme?. Hva om du kommer ut for en ulykke og Biltilsynet finner ut at du har trimmet, hva risikerer du da?.
-
- Posts: 82
- Joined: 11 May 2012 15:28
Re: Daelim Roadwin trim
Trimmer for å få den til å gå litt bedre, rett og slett fordi jeg føler den har for lite krefter. Jeg kjører jo tyngre sykkler nå og da, så man mister litt gnisten av å sitte på en 125cc firtakt. Jeg risikerer jo i minste fall bot og avskiltning.
Re: Daelim Roadwin trim
politiet sjekker aldri lett-sykler for trim, jeg kjører med 30 hester på min og polti har aldri sakt noe på detMr. Magelius wrote:Trimmer for å få den til å gå litt bedre, rett og slett fordi jeg føler den har for lite krefter. Jeg kjører jo tyngre sykkler nå og da, så man mister litt gnisten av å sitte på en 125cc firtakt. Jeg risikerer jo i minste fall bot og avskiltning.
-
- Posts: 82
- Joined: 11 May 2012 15:28
Re: Daelim Roadwin trim
Aldri si aldri, men det er sant at man blir sjelden tatt Vet om et par stykker, men de lå opp til det selv...(140km/t i 60-sone ved kontroll gjorde susen)
Re: Daelim Roadwin trim
nå var det snakk om å bli tatt for trim ikke å bryte fartsgrensaMr. Magelius wrote:Aldri si aldri, men det er sant at man blir sjelden tatt Vet om et par stykker, men de lå opp til det selv...(140km/t i 60-sone ved kontroll gjorde susen)
og nårr det gjelder dine 19hk så har jeg ledd en god del nedgjennom topicen hær... er en kopi av en hondamotor som står i med ca 10 hk på hjulet
-
- Posts: 267
- Joined: 05 Jul 2007 17:36
- MC: Ducati 1198S 09 Rød
Yamaha R6 02 bane
*Suzuki GSX-R 750 08 Svart
*Yamaha YZF R6 99 rød/hvit
*Kawasaki Eliminator 125 2000 - Location: Ã…lesund
Re: Daelim Roadwin trim
Skulle du være så uheldig å ta livet av noen/gjøre noen ufør, er sannsynligheten for å få regresskrav fra forsikrinsselskap SVÆRT høy.Mr. Magelius wrote:Trimmer for å få den til å gå litt bedre, rett og slett fordi jeg føler den har for lite krefter. Jeg kjører jo tyngre sykkler nå og da, så man mister litt gnisten av å sitte på en 125cc firtakt. Jeg risikerer jo i minste fall bot og avskiltning.
Har politet i det hele tatt den minste mistanke om trim vil de kontakte BT med regnr/personalia og du får skriftlig innkallelse til kontroll. Fikk krav om kontroll på "trimma" GSX-R 750. UP'n som tipsa BT.micmar96 wrote:politiet sjekker aldri lett-sykler for trim, jeg kjører med 30 hester på min og polti har aldri sakt noe på detMr. Magelius wrote:Trimmer for å få den til å gå litt bedre, rett og slett fordi jeg føler den har for lite krefter. Jeg kjører jo tyngre sykkler nå og da, så man mister litt gnisten av å sitte på en 125cc firtakt. Jeg risikerer jo i minste fall bot og avskiltning.
Sannsynligvis det eneste fornuftige jeg har lest i denne tråden.micmar96 wrote:sykkelen din har vel rundt 12 hk, det er en luftavkjølt 4 takter og produserer derfor ikke mer enn 12hk, det er ingen ploberinger. du kan øke effekten med 0.3-0.5 hk mer viss du setter på effektanlegg.Mr. Magelius wrote:Hei, jeg tenker jeg skal trimme Roadwin'en min.
Jeg vet at hvis man bytter til en ikke-godkjent ECU, får jeg ut noe oppimot 22 hk. Motoren har 19hk orginalt, men vet ikke hvor den elektroniske sperren er. Noen som vet?''
Mvh
Magelius
skal du ha en sykkel som går bedre må du enten kjøpe deg en to takter eller øke kubikken.
/End rant
-
- Posts: 1
- Joined: 25 May 2013 14:49
- MC: Daelim Roadwin R FI
Re: Daelim Roadwin trim
Poster bare noe som er blitt skrevet i et tidligere innlegg på et anna forum...
Her er det som står om den i Norsk Motor Import sitt magasin fra 2006:
Supermaskinen Roadsport (aka Roadwin) VJ 125 R Fi har vært så hemmelig at vi ikke hadde bilde før denne katalogen gikk i trykken. Den har basis i Roadwin 125, men kommer med helt ny motor som vil revolusjonere 125 segmentet.
Motoren har Fuel injection, 4 ventiler, dobbel overligger kam, væskekjøling osv.
Under test viste det seg at motoren var så kraftig av den rett å slett måtte strupes ned, noe som er helt uvanelig - om ikke unikt - i 125 4-takt sammenhegn.
Om noen skulle være interisert i pris: 39.900,- inkl. avgift til staten. Uten avgift: 30.432,-
(Kommer også som 250cc høsten 2007!) står det..
Satser på dette ender debatten på om det bare er 14HK i denne motoren.
Her er det som står om den i Norsk Motor Import sitt magasin fra 2006:
Supermaskinen Roadsport (aka Roadwin) VJ 125 R Fi har vært så hemmelig at vi ikke hadde bilde før denne katalogen gikk i trykken. Den har basis i Roadwin 125, men kommer med helt ny motor som vil revolusjonere 125 segmentet.
Motoren har Fuel injection, 4 ventiler, dobbel overligger kam, væskekjøling osv.
Under test viste det seg at motoren var så kraftig av den rett å slett måtte strupes ned, noe som er helt uvanelig - om ikke unikt - i 125 4-takt sammenhegn.
Om noen skulle være interisert i pris: 39.900,- inkl. avgift til staten. Uten avgift: 30.432,-
(Kommer også som 250cc høsten 2007!) står det..
Satser på dette ender debatten på om det bare er 14HK i denne motoren.