Elolz wrote:Personlig fatter jeg ikke at folk kjøper iPhone og Samsung til 6-8k når en kan få toppmodellene til Huawei/Honor f.eks til 2,5-3k. Kjøpte Honor 6 i vår til 2,7k, er mektig imponert. Det er jo bare å se på hva kunder skriver om den på komplett.no, så skjønner en fort at det er kun merkenavnet en betaler 2-3 dobbel pris for... Den utklasset daværende toppmodellene til både Samsung og iPhone på skjerm, cpu og batteri. Eneste var spillgrafikk den hang litt etter på, men det bruker jeg ikke mobilen til uansett. Vet ikke hvordan Honor 7 er i forhold til siste skrik fra de store.
Samsung har jeg bare dårlige erfaringer med, bortsett fra en pc-skjerm eller to, har alt annet jeg har hatt fra Samsung vært trøbbel med, det samme gjelder andre i familien. Dyre kameraer, tv'er, dvd, blu-ray etc... Så det merket boikotter jeg. Batteritiden til Samsung er også horribelt dårlig, der har de en del å lære av kineserne!
Apple produkter skal jeg aldri ha av prinsipp.

Ser man det!

Jeg har hatt Sony Xperia Z2 nå siden den kom i fjor vår. Den har fungert veldig greit egentlig, men jeg fikk den billig gjennom Netcom (betalte 2300,- for telefonen) så da gikk det liksom ann.
Dog gikk den i bakken og fikk en sprekk i glasset nå, og har hatt den på reparasjon hvor jeg plages med at den går opp i limingen på skjermen stadig vekk, som da gjør at jeg får lyse felter på skjermen. Er lei av å fly å levere den tilbake til de som byttet skjermen hele tiden, så nå vurderer jeg ny. Har aldri sett noe på Huawei før, og bare tenkt at det er noe dritt. Har nå brukt en time på å lese meg litt opp på Huawei, da spesielt Honor 7, og har bare en ting og si: WOW! Dette er mye telefon for pengene! Ikke minst ser den bra ut, men den har bedre specs enn min Z2 som jeg fortsatt kan få kjøpt ny til samme pris. Honor 7 koster jo bare 3400,- på Elkjøp, og det er ikke galt! Kan sikkert få den billigere andre steder også.
Skal jeg ha ny telefon nå, blir det nok en Huawei! Ikke aktuelt å betale 8990,- for en S6 Edge+.
Dog holder jeg meg til Apple på datafronten. Har hatt min Macbook Pro i 5 år nå, og den fungerer like fint enda. Måtte legge 500,- i ny lader og 500,- i nytt batteri nå i høst, men det kan jeg leve fint med!

Laderen ble ødelagt etter jeg la den i baksetet i bilen, og lukket døren men ledningen hengende ut :p