The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Desmo
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Dem sendte nå et drabelig lass hit i dag. Men gudskjelov så klarna det opp og slutta å snø. Det er liksom litt mer ålreit å måke da, enn når det snør mer mens du måker.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Jalmar

Post by Jalmar »

Jeg venter, av prinsipp, til det slutter å snø før jeg måker.

Men uansett så har vi de siste åra hatt mye mindre snø enn når jeg var liten. Har da et gammelt bilde der min søster, bror og jeg sitter på snøfonna og ser 17.mai-toget gå forbi. Det var tider det.

Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Det var variasjoner i været før også. Jeg har et bilde i et gammelt album av meg, ei bøtte, en svamp, tantes Datsun 1200 og O!Stores Lancia Beta 1800 på plenen 31.12 i 75 eller 76. Da vaska vi biler på formiddagen og O!Store fant ut at det måtte foreviges. Men husker jeg ikke feil, så kom snøen utpå nyåret. Og da kom det mye.
-Pogo
;)
Jalmar

Post by Jalmar »

Da regner jeg det som ganske sikkert at ingen av de bilene blei vaska mer før året etter.

2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
pollti

Post by pollti »

Her setter jeg min lit til VAG ! Synd dieselskandalen oppstod , nå er det liten sjanse for at jeg får strandlinje i år. :roll:
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Trur nok jeg må vente enda lenger på strandlinje. Riktig nok sier vi at de husene som ligger langs Lenaelva nede i sentrum ligger på kysten. Men læll da gutt.
-Pogo
;)
ArcticTiger
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS

Post by ArcticTiger »

Desmo wrote:Det var variasjoner i været før også. Jeg har et bilde i et gammelt album av meg, ei bøtte, en svamp, tantes Datsun 1200 og O!Stores Lancia Beta 1800 på plenen 31.12 i 75 eller 76. Da vaska vi biler på formiddagen og O!Store fant ut at det måtte foreviges. Men husker jeg ikke feil, så kom snøen utpå nyåret. Og da kom det mye.
Det må ha vært i -75 Desmo, for i -76 kom snøen i stoore mengder allerede i oktober over hele østlandet, og den ble liggende. Vintern -76/77 var en stor snøvinter.
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Ja, det stemmer det. Jeg husker at det var sånn når du sier det.
-Pogo
;)
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Ser ut til å bli reprise på vinteren 74/75 nå. For hvis ikke det begynner å snø snart, kan jeg kjøre bilen opp på plenen den 31. Det jeg håper på er at det ikke er like lite snø ellers i landet, for ellers kan det spøke for permittering på nyåret. Tokvam er avhengige av snøvintrer for å få solgt produktene sine. Ellers er det ikke mye nytt her i huset. Jeg hadde LordShafts lokale kolleger på besøk i går for å se over fyringsanlegget mitt. Eneste han bemerket han som var her, var at brannslukningsapparatet mitt enten burde fylles på nytt eller skiftes ut. Jeg var i den lokale isenkramen i dag og kjøpte nytt apparat. Så nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre med det gamle, det kan jo ikke bare kastes i søpla. Ellers fikk jeg handlet julegaver og -kort så nå har jeg litt trivelig småplukk å drive med i førjulstida. Og så går jeg og venter på min egen julegave til meg selv. Det blir et byggeprosjekt i år. Men jeg tror det kan bli 2016 før jeg får det i hus. Men det skal inn i bloggen siden det passer her.
-Pogo
;)
pollti

Post by pollti »

Det løser du ut når vinden blåser mot naboen din. Da kommer han i julestemmning og vil være deg evig omtenksom for din dype omtanke :shock:
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Du tenker på det gamle brannslukningsapparatet? Er ikke sikkert naboen blir like happy når det er hvitt i hagen hans til sankthans. :lol:
-Pogo
;)
Jalmar

Post by Jalmar »

Man kan også kle seg ut som julebukk og fyre det opp under andre verset av glade jul. Da blir huseieren overrasket, og han vil ikke bekymre seg for sprø svor på ribba lenger.

2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Og hva så? Nå tror jeg ikke jeg skal gå bort til naboen for å tømme det apparatet. Og i eget hus er det helt utelukket! :shock:
-Pogo
;)
Jalmar

Post by Jalmar »

Du kan rigge det til som en tyverisikring i bilen da. Tape apparatet fast på siden av setet, bind en solid snor fra sikringen og til døra, og en annen snor fra døra til utløsern. Så når biltyven åpner døra, utløses apparatet og bilen blir full av brannslukningspulver. Da går tyven et annet sted, for ingen vil stjele en bil som er full av pulver.

2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Du har kanskje ikke tenkt på det, men jeg vil heller ikke ha en bil som er full av pulver! :( Nå står bilen ganske trygt i låst garasje, så jeg lar være å bruke den patenten.
-Pogo
;)
Post Reply