Bjerknez - Kampen med kaloriene

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Locked
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Post by quattrokim »

Dere har vel oksygenflasker på stasjonen så ingen unnskyldning ;)
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
Bjerknez

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Post by Bjerknez »

LordShaft wrote:Jo det regner jeg bare med, er verre med sjåføren :-D

Note4
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Post by tshansen »

Medisinsk oksygen og pusteluft (pressluftsapparat) er to vidt forskjellige ting...men ja, vi har begge :-D lurer på hvordan det er å ha på slikt inne i hjelmen @bjerknez

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
jhn
Posts: 2066
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Post by jhn »

LordShaft wrote:Medisinsk oksygen og pusteluft (pressluftsapparat) er to vidt forskjellige ting...men ja, vi har begge :-D lurer på hvordan det er å ha på slikt inne i hjelmen @bjerknez

Note4
Du har vel hjelm på jobben?
Ellers så hadde jeg en snøscooterhjelm en gang med en slags ventil på som lignet veldig på den man finner på pressluftapparatene ... skulle ikke forundre meg om det passet .... det jo hadde vært beleilig :thumleft
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Post by Lasse Liten »

LordShaft wrote:Medisinsk oksygen og pusteluft (pressluftsapparat) er to vidt forskjellige ting...men ja, vi har begge :-D lurer på hvordan det er å ha på slikt inne i hjelmen @bjerknez

Note4
Anytime bro
Image

Edit:
Medisinsk oksygen gir en ganske fin trip etter en stund, når metningen bikker 99,8% føles alle kropsdeler ganske lette å ha med å gjøre :) Jepp, fikk feilfylt en flaske vi skulle bruke til øvelse trodde det var vanlig luft \:D/
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2931
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Post by hakhap »

Lasse Liten wrote:
LordShaft wrote:Medisinsk oksygen og pusteluft (pressluftsapparat) er to vidt forskjellige ting...men ja, vi har begge :-D lurer på hvordan det er å ha på slikt inne i hjelmen @bjerknez

Note4
Anytime bro
Image

Edit:
Medisinsk oksygen gir en ganske fin trip etter en stund, når metningen bikker 99,8% føles alle kropsdeler ganske lette å ha med å gjøre :) Jepp, fikk feilfylt en flaske vi skulle bruke til øvelse trodde det var vanlig luft \:D/

Blir ikke det litt helsefarlig når nitrogen andelen går ned?
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Bjerknez

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Post by Bjerknez »

LordShaft wrote:Medisinsk oksygen og pusteluft (pressluftsapparat) er to vidt forskjellige ting...men ja, vi har begge :-D lurer på hvordan det er å ha på slikt inne i hjelmen @bjerknez

Note4
Man bader ikke med hjelm på hodet...gjør man vel? :lol:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: RE: Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Post by tshansen »

hakhap wrote:

Blir ikke det litt helsefarlig når nitrogen andelen går ned?
Jo over lengre tid, men vi snakker ofte mange timer. Du har noe som heter oksygenforgiftning.
Det starter med at slimhinner i halsen tørker ut, en får lungeødem osv... men å puste ren oksygen per definisjon er ikke farlig :thumleft


Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Post by Lasse Liten »

Derfor man dykker med blandingsgasser, nitrox eller trimix
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Post by Norse »

... Eller pressluft. Ren oksygen er ikke spesielt bra til dykk såfremt det ikke er rimelig nært vannskorpa, har jeg lært. Feil-fylling hørtes skikkelig skummelt ut :redface
Bjerknez

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Post by Bjerknez »

Johoo.. da er mcsiden.no oppstått med nytt design :thumleft
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Post by Snikkeren »

Joda. Flott design det. Samme som her, bare i rødt. [emoji106]
Bjerknez

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Post by Bjerknez »

Snikkeren wrote:Joda. Flott design det. Samme som her, bare i rødt. [emoji106]
Litt sånn som når jeg kom hjem en dag med en klin ny sølvgrå Touran med 19" chrome felger, blodsenket, etc. hvor det første kjærringa sa var når jeg parkerte bak min fars grå Mazda Premacy: "Oj.. dem er jo helt like jo!" :smt005

Men begge funker (funket) og det er jo det som teller 8)
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Post by Snikkeren »

Nåja. Det er ikke store forskjellen sånn som du vil ha det til. Et headerbilde og fargene er det som skiller. Layouten ellers er jo helt lik.
Bjerknez

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Post by Bjerknez »

Snikkeren wrote:Nåja. Det er ikke store forskjellen sånn som du vil ha det til. Et headerbilde og fargene er det som skiller. Layouten ellers er jo helt lik.
Er nå ikke veldig store forskjellene på en Mazda Premacy og en Touran heller, men de små forskjellene som er der synes jeg utgjør mye. Uansett... det funker begge deler :thumleft
Locked