Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
ArcticTiger
Posts: 2541
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by ArcticTiger »

Okda wrote:
ArcticTiger wrote:Det der med setevarme er jo direkte helseskadelig, Juvelene skal ha lavere tempratur en resten av skrotten, det er derfor de henger på utsiden [-X

Det der gjelder bare for de som ikke er ferdige med å produsere - de fleste av oss er jo ferdige med dette - Snikkeren kan vel enda klare et par tre til men eller er det vel oldinger - ja og så kanskje lorden som jeg vet lite om. Vet i grunn lite om de fleste men INNTRYKKET er vel at de fleste er ferdige med produksjon og kan gå over til å la Hemoridegrillen gløre jobben med å varme undersottene.....
Øøhhh, god helse i Juvelene er da viktig, uansett alder! Hvem vil vel ha kokte/stekte Juveler :shock:
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by rerell »

inunf wrote:Trenger ikke TC hvis man har flaks:

[youtube][/youtube]

Måtte inn i depotet og skifte underbukse etter den der :redface
Haha, det tror jag på! Sånt får man leva med med gamla racehojar. :)
Kunde tänkt mig TC på banhojen och ABS på gathojen, men har inget av delarna på någon hoj.
Jag fick också ett bakhjulssläpp på film för några år sen. Det kändes ca 1000 gånger värre än det ser ut.

[youtube][/youtube]
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Elolz »

Angående setevarmere:
Image
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by jhn »

mekkern wrote:.
jhn wrote: At mange kjøper samme sykkel ... sånn har det alltid vært. Det kommer jo stadig en ny sykkel som slår an.
Ei stund skulle alle ha en ninja, en stund en virago eller ....
Riktig- vi aper etter hverandre -copy.
Bare tull.
Om din første tanke i forbindelse med sykkelløp er "jeg skal gjøre som Anders og kjøpe meg en ktm" ... så kopierer du kanskje.
Tenker du "det var en kul sykkel" ... da kjøper du deg bare en kul sykkel.
Jeg tror de forreste vil bruke 2-300.000 på en sykkel bare fordi Anders har en sånn :-s
(Navn o.l er tilfeldig valgt)
mekkern wrote: Du er bare negativ ... og jeg forstår egentlig ikke mot hva :-s
Nei si det -her kan en jo klage på alt da...positivt negativ eller negativt til alt positivt?

Hvis du derimot omtaler noe som mer positivt enn det som andre har-da blir det også negativt, For andre..
så er det negativt for noen er det positivt for andre og motsatt...

Så det er negativt å være positiv.
Så det er positivt å være negativ.

:-({|=

Men JEG har det bra og ser lyst på det meste. :thumleft.
Ingen kan vel motsi deg på det?
Men en litt pussig ting har jeg lagt merke til ... eller tar jeg feil?
I diskusjoner som denne, om abs osv, blir det ofte sagt at man ".. ikke har behov ble bla bla ..." andre sier "det er godt å ha, det har berget meg to ganger bla bla .." Det forstår man jo sånn at uten abs/tc, hadde det gått på trynet? Yes?
Jeg synes det siste blir sagt litt for ofte ... på en måte .. og gjerne av folk som har kjørt skadefritt i mange år uten elektronikk
Er det en slags hvit løgn for å bevise at abs/tc er nyttig, eller er det sant, og kanskje et tegn på at man kjører med mindre marginer pga disse hjelpemidlene? Eller er det tilfeldig? Eller ....?
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Snikkeren »

@jhn: Om jeg hadde gått på trynet uten TC da bakhjulet slapp på ACR kan jeg aldri være 100% sikker på, men jeg er temmelig sikker.

Poenget er at man kan aldri være 100% sikker, man kan bare synse.

Og ja, jeg hadde nok litt for høy fart i forhold til sikten da jeg møtte ulldotten i veien. Ikke fordi jeg stoler på systemene, men fordi av og til er det rett og slett bare for gøy med svinger. [emoji12]
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by tshansen »

Ugelvik wrote:Jeg vil gjerne klage på at det ikke finnes en "hopp til siste side"-knapp eller sidelenker under "nyeste innlegg" på fremsida.
Dette skal jeg ta videre, mulig det går an å gjøre noe med :thumleft Legg gjerne den inn i tilbakemeldinger delen av forumet så vi alle ser den.
jhn wrote: Men en litt pussig ting har jeg lagt merke til ... eller tar jeg feil?
I diskusjoner som denne, om abs osv, blir det ofte sagt at man ".. ikke har behov ble bla bla ..." andre sier "det er godt å ha, det har berget meg to ganger bla bla .." Det forstår man jo sånn at uten abs/tc, hadde det gått på trynet? Yes?
Jeg synes det siste blir sagt litt for ofte ... på en måte .. og gjerne av folk som har kjørt skadefritt i mange år uten elektronikk
Er det en slags hvit løgn for å bevise at abs/tc er nyttig, eller er det sant, og kanskje et tegn på at man kjører med mindre marginer pga disse hjelpemidlene? Eller er det tilfeldig? Eller ....?
Dette er en litt mer interessant diskusjon. Jeg har jo kjørt mange år uten disse hjelpemidlene uten å gå på trynet, som veldig mange andre av dere har gjort også.
At en kjører med litt mindre marginer når en vet at en har slike hjelpemidler er ikke en fremmed tanke. Men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg hadde gått på ræv de to gangene jeg har hatt behov for disse systemene. Den ene gangen var det is i en tunnel på en lite sted som dekket begge veibanene.... korketrekker tunnel hvor jeg lå under fartsgrensen. 2. gang var det "usynlig" rullegrus i en sving.
Å påstå at en ha det, blir vel litt feil. Men en kommer vel ikke unna det faktum at det er veldig smart å ha, å at det øker sikkerheten betraktelig de gangene marginene blir små. eller? :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2930
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by hakhap »

Disse hjelpemidler lar de av oss uten Rossi lignende evne kjøre lit nermere hva moderne sykler klarer på godt og vondt.

mispelled with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Tommas »

Jeg hadde gått på trynet uten abs i en av svingene ned mot Dalen. For fort, for mye brems og tendenser til bløtt i underbuksa ;-)

En ting som muligens spiller inn, er at det har skjedd en ganske heftig økning i effekt de siste 5 årene. "Før i tiden" kunne man jo praktisk talt gi full rulle hvor som helst på mange sykler uten noen fare (satt litt på spissen...). Men nå kryr det av sykler som villig vekk løfter forhjulet i både 3 og 4 gir.

Så om man ikke har trengt eller hatt nytte av traction control i hele sin karierre, så kan det godt tenkes man vil være glad for det med en ny 160hk adventure sykkel :thumleft
inunf
Posts: 4918
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by inunf »

rerell wrote:
inunf wrote:Trenger ikke TC hvis man har flaks:

[youtube][/youtube]

Måtte inn i depotet og skifte underbukse etter den der :redface
Haha, det tror jag på! Sånt får man leva med med gamla racehojar. :)
Kunde tänkt mig TC på banhojen och ABS på gathojen, men har inget av delarna på någon hoj.
Jag fick också ett bakhjulssläpp på film för några år sen. Det kändes ca 1000 gånger värre än det ser ut.

[youtube][/youtube]
Ja, jeg hadde noen bakhjulsslipp med RSV'en på Rudskogen for noen år siden. Filmet alt sammen, trodde det kom til å se helt sinnsykt ut på film, for det var jo slik det kjentes ut. Kom hjem og så filmen, ser bittelitt utslag på styret, ellers ingen ting. Kjennes MYE verre ut enn det ser ut på film ja!

Jeg har ikke trynet på gata, men har vært nære på noen ganger. Det som har reddet meg da er gode dekk, gode bremser og gode reflekser. For min del har jeg altså ikke hatt behov for ABS eller TC de siste 12 årene. Jeg har jo strengt tatt ikke hatt bruk for hjelm heller, men legger ikke igjen hjelmen hjemme av den grunn :lol:
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by DrGreve »

Jeg vil klage på skattekortet siden etaten for dårligere lønn har klart å nesten doble inntekten min sammenlignet med i fjor.. Og siden jeg ikke oppdaget det før i går, så trekkes det 1500 kroner mer i skatt for januar enn det skulle vært, og det er for sent å endre det for januar måned :twisted:
Ja, og så er det pinadø 20 minus igjen.. Brrr :)
EDIT: Faktisk 2100,- mer i skatt enn det jeg skulle hatt..
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Okda »

DrGreve wrote:Jeg vil klage på skattekortet siden etaten for dårligere lønn har klart å nesten doble inntekten min sammenlignet med i fjor.. Og siden jeg ikke oppdaget det før i går, så trekkes det 1500 kroner mer i skatt for januar enn det skulle vært, og det er for sent å endre det for januar måned :twisted:
Ja, og så er det pinadø 20 minus igjen.. Brrr :) på konto?
EDIT: Faktisk 2100,- mer i skatt enn det jeg skulle hatt..
OkDa
Fjr 1300
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by DrGreve »

Okda wrote:
DrGreve wrote:Jeg vil klage på skattekortet siden etaten for dårligere lønn har klart å nesten doble inntekten min sammenlignet med i fjor.. Og siden jeg ikke oppdaget det før i går, så trekkes det 1500 kroner mer i skatt for januar enn det skulle vært, og det er for sent å endre det for januar måned :twisted:
Ja, og så er det pinadø 20 minus igjen.. Brrr :) på konto?
EDIT: Faktisk 2100,- mer i skatt enn det jeg skulle hatt..
He, he, heldigvis i pluss enn så lenge :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by tshansen »

"Menn" som holder seg for nesen når de hopper i vannet ](*,)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Okda »

LordShaft wrote:"Menn" som holder seg for nesen når de hopper i vannet ](*,)

Ingen "menn" holder seg for nesen når de hopper i vannet - der går grensen. Regner med at vi som er så tøffe at vi kjører MC ikke gjør sånt...
OkDa
Fjr 1300
User avatar
mekkern
Posts: 5136
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by mekkern »

Okda wrote:
LordShaft wrote:"Menn" som holder seg for nesen når de hopper i vannet ](*,)

Ingen "menn" holder seg for nesen når de hopper i vannet - der går grensen. Regner med at vi som er så tøffe at vi kjører MC ikke gjør sånt...
Lukter vannet så vondt? :shock:
Post Reply