Inunf

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Inunf - Bilder av ny sykkel! :D

Post by supermons »

Dokumentasjon på selve sykkelen? Dokumentasjon på CBR burde det jo finnes nok av på nett :)
inunf
Posts: 4920
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Bilder av ny sykkel! :D

Post by inunf »

Dokumentasjon på hva som er gjort med den og hvilke deler som er brukt. Prøver f. eks. å finne info om HRC ECU'en, men er ikke så lett. Bryterene på venstre side er beholdt, men har nye funksjoner. Etter det jeg har googlet meg frem til er blinklysbryteren pit limiter (dvs. fartsbegrensning til bruk i pit lane). Lyshorn er "manuell" quickshifter, det fant jeg ut i går. Har hørt rykter om at fjernlysbryter eller nødblink veksler mellom to forskjellige mappinger, en for regn og en for tørt, men jeg vet ikke.

Laptimer/instrumentpanel har jeg funnet bruksanvisning på, den er heldigvis ganske lett i bruk. Den lærte bana i Malmedalen helt uten problemer i går. Veldig greit å kunne lese ut rundetider og toppfart etter passet, og veldig motiverende når man begynner på ny runde og den lille røde led'en for beste rundetid lyser :D
inunf
Posts: 4920
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Bilder av ny sykkel! :D

Post by inunf »

Her kommer noen actionbilder fra treninga på søndag:

Image

Image

Image

Image

Rundetidene ble ikke det helt store, beste runde var 54,07. Til sammenligning er persen (med RS250) 52,09 og banerekorden (satt med lik sykkel som den jeg har) 48,66. En lang vei å gå altså. Men, det er ikke helsvart. Sjekket i arkivet mitt, og selv om jeg har kjørt fortere før, har jeg faktisk ikke vært under 54 sekunder før ut i slutten av juli/tidlig august de to siste årene. Det lover jo bra, men igjen, første løpshelga er om 10 dager. Har to treninger igjen til å bli komfortabel med sykkelen før jeg drar til Våler. Er ikke noe gøy uten litt press \:D/
inunf
Posts: 4920
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Bilder av ny sykkel! :D

Post by inunf »

Klarte ikke å holde fingrene unna, demonterte hekken på Hondaen i går. Må lage skikkelige fester til kameraet, lakke og ha på startnummer.

Image

Image

Ser at noen har vært ivrige med racingtapen :/ Det er standard blybatteri, kommer til å bytte med litiumionbatteriet i Suzukien.

Image

Skjønner ikke hva som er greia med denne fargen her. Det ser jo ut som at den er malt brun med kost? Overflaten er helt glatt, må være polyesteren de har brukt på innsiden som skinner igjennom.

Image

Maskerte, gadd ikke ta av sete og goprofeste.

Image

Image

Ble veldig fornøyd med resultatet, spesielt siden jeg lakka ute i skogen med sprayboks fra Biltema :lol:

Image

Image

Goprofeste montert etter reglene til NMF. Man må faktisk søke om å få bruke kamera i løp, da må braketten være boltet i sykkelen og kameraet må være sikret.

Image

Kameraet passer fortsatt.

Image

"Anker" for sikringen til kameraet.

Image

Fikk et tips på BAN om at bremsehendelen jeg hadde montert kunne være problemet. Jeg satte på den av de originale hendelene som så best ut, og bremsene ble faktisk mye bedre. Testet en tur der jeg tidvis kjørte med bremsene på, og bremset kraftig opp noen ganger. Ingen tendenser til heng. Kan faktisk se ut som at Suzukien nå er klar til bruk \:D/

Image

Kommer ikke til å kjøre den selv før etter løpshelgen på Rudskogen. Trenger tiden til å venne meg til Hondaen. Skal se om jeg får lurt søskenbarnet mitt til å stille som testfører. Han og faren deler på den R6'en jeg lånte til Karlskoga, så de er sikkert interessert i å kjøre hver sin sykkel.

Image

Image

Image

Siden de har sagt at de er redde for å låne sykkelen i tilfelle de krasjer den satte jeg på det andre kåpesettet. Det er lappen på innsiden med glassfiber, men det har mistet mye fasong. Må nok stripses for å henge skikkelig på plass. Stygt som fy, men ikke noe stort tap om dette går i asfalten.

Av andre nyheter kan jeg nevne at jeg ser ut til å kunne slutte i jobben på fredag. Skulle egentlig ikke skifte jobb før månedsskiftet, men fikk plutselig mulighet til å gå før. Heldigvis får jeg begynne tidligere hos den nye arbeidsgiveren. Tar fri neste uke og begynner i ny jobb 18. mai. Har lagt en slagplan for å få mest mulig trening før løpene på Våler neste helg. Trening i Malmedalen søndag, drar rett til Våler og treningsdag der på mandag, så opp igjen til foreldrene mine i Ålesund og sover ut før jeg drar på kveldstrening i Malmedalen. Det burde gi meg greit med tid til å bli kjent med Hondaen og få opp farta.
inunf
Posts: 4920
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Bilder av ny sykkel! :D

Post by inunf »

Har puslet litt med et annet prosjekt på si. Siden jeg solgte RSV'en i april er jeg nå uten gatesykkel med skilt. Tenkte at det hadde vært greit å få kjøre litt på gata også i år, så jeg har jobbet litt på veteransykkelen min, en 1985 Yamaha RD350 YPVS.

Kort oppsummert kjøpte jeg denne på høsten i 2009 fordi den var så billig. Jeg og faren min har delt på den og hatt den som reserve. Den ble avskiltet på høsten i 2013 fordi styrelageret var dårlig og den ikke ble brukt. Planen var å få den på veien igjen i fjor da den ble veteran, men tiden løp fra meg. Gjorde en liten innsats i september i fjor da jeg var arbeidsledig, og byttet styrelager, simmerringer i gaffelen og satte på nye dekk. Siden det er en gammel sykkel med 0 servicehistorikk, bestemte jeg meg for å koste på nye stempel. Har også hatt problemer med at clutchen slurer, bytter den også. Litt oljelekkasje er det også å ta tak i.

Image

Fikk ut fingeren da Suzukien var utstilt på MC-messa i Ålesund. Planen var å skru av sylinderene og sende de med en fra MC-deler på Vartal for honing. På den måten sparte jeg frakt en vei.

Image

Mulig det har vært en liten eksoslekkasje. Brukt totaktsolje og veistøv blir noe skikkelig gugge. Fordelen er at det funker veldig bra som antirustmiddel :lol:

Image

Image

Image

Image

Image

Fikk lirket av sylinderene, de satt alvorlig godt fast. De kom med litt vennlig overtalelse med en plasthammer.

Image

Vasket av den verste gugga og sendte de med en hyggelig kar fra MC-deler. Topp service derfra! :thumleft

Image

Stemplene ser ikke så ille ut, men nå er sylinderene av så da skal de byttes.

Image

Image

Toppen trenger en vask, ellers ser den bra ut.

Image

Fikk sylinderene tilbake fra MC-deler. De hadde bare honet litt, det var veldig lite slitasje og ikke behov for å borre opp støpejernsforingen.

Image

Pusset av resten av gammel pakning fra veivhuset. Drittjobb, den satt alt for godt.

Image

Lurer på hva som skjuler seg bak dekselet i midten?

Image

Ingenting. Hm. Hvorfor er det sånn? :-k

Image

Image

Ble litt styr med oljepumpa, er ikke vant med at den sitter på clutchdekselet. Rotet litt før jeg fikk klemt av forsyningen. Liten sjanse for at kjellergulvet skjærer seg i nærmeste fremtid :lol:

Image

Rengjorde pakningsflatene på topp, sylindere og clutchdeksel

Image

La flensene til ekspansjonskammerene til oppløsing i white spirit. Det funket veldig bra til å løse opp totaktsoljegugga.

Image

Image

Demonterte clutchen. Den ser egentlig ganske bra ut, men nye friksjonsplater er allerede bestillt.

Image

Flenser, fjører og fester til ekspansjonskammerene etter white spirit-badet. Nesten godt som nytt jo!

Image

Hadde fortsatt litt tid til overs, så jeg lette frem dette prosjektet. Har ikke blitt prioritert på noen år, men nå håper jeg at jeg skal få tid (og ha energi) til å gjøre den ferdig. Er litt i tvil på om jeg vil ha den som R-sykkel, med disse kåpene, eller om den skal bli caferacer uten kåper.

Image

Jeg synes den ser ganske bra ut i begge versjoner.

Image

Monterte sidestøtte fra en av banesyklene jeg hadde. Sykkelen den var tatt fra var nesten ny, så støtten er 100 %. Den gamle sidestøtten tok jeg av fordi den var veldig slakk, slik at sykkelen ble liggende for langt til siden når den sto på støtten.

Image

Etter å ha funnet et batteri som var bra nok (ihvertfall nesten) og fikset et problem med en bensinslange, fikk jeg start på den. Første gang den går på 3(?) år. En lettelse at den fortsatt funker, og at den ikke har blitt lagret ihjel.

Mer kommer plutselig!
Last edited by inunf on 06 May 2016 10:46, edited 1 time in total.
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Inunf - Bilder av ny sykkel! :D

Post by JK95 »

Heftig! =D> Digger Apriliaen, hva er det andre der? :-s
inunf
Posts: 4920
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Gamle prosjekt blir som nye

Post by inunf »

JK95 wrote:Heftig! =D> Digger Apriliaen, hva er det andre der? :-s
Oppdaterte med tekst etter at du spurte, det er en 1985 Yamaha RD350. Dvs. egentlig er det en RZ350 bruktimportert fra USA, men den er fullstendig ombygd til europeisk spec. Ganske lett sykkel, og med effektanlegg drar den nesten like godt som den lukter :p
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Inunf - Gamle prosjekt blir som nye

Post by JK95 »

inunf wrote:
JK95 wrote:Heftig! =D> Digger Apriliaen, hva er det andre der? :-s
Oppdaterte med tekst etter at du spurte, det er en 1985 Yamaha RD350. Dvs. egentlig er det en RZ350 bruktimportert fra USA, men den er fullstendig ombygd til europeisk spec. Ganske lett sykkel, og med effektanlegg drar den nesten like godt som den lukter :p
Hærlig!
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Inunf - Gamle prosjekt blir som nye

Post by Lasse Liten »

Heftig med totakter! Tipper lyden er hissig.
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Inunf - Gamle prosjekt blir som nye

Post by Tommas »

Du har utrolige doser pågangsmot, og kunnskap til å backe det opp ser det ut til.

Alltid moro å lese oppdateringene dine!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Inunf - Gamle prosjekt blir som nye

Post by tshansen »

Faen det er en fryd å lese de postene dine inunf [emoji122] her har jeg så latterlig mye å lære! Hadde jeg bare hatt egnet plass og utstyr, så skulle jeg fått meg noe slikt å dulle med selv [emoji4] imponerende arbeid du deler med oss
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
inunf
Posts: 4920
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Gamle prosjekt blir som nye

Post by inunf »

Kjekt at det faller i smak. Liker å lese prosjekttråder selv :)

Image

Image

Fikset et feste for bakerste del av hekken på Hondaen. Det ble ikke pent, gjorde så godt jeg kunne med det jeg hadde, og det funker. Sykkelen er nå mye mer stabil under innbremsing, fordi kameraet ikke spretter opp og ned :p

Hadde en kjempedag i Malmedalen i går. Vi var tre stykker som knivet ganske jevnt om beste rundetid. Jeg kom inn i depoet etter dagens 4. pass og laptimeren viste beste rundetid på 52.28. Jeg var kjempefornøyd, og sikker på at jeg hadde parkert de to andre, men da hadde han ene klemt til med 52.12. Han var sliten og sto over neste pass. Jeg grep sjansen med begge hender og lurte meg ned på 52.06. Dagens raskeste og ny pers, andre dag jeg kjører denne sykkelen. Jeg er ganske fornøyd :D Til sammenligning satte jeg den forrige persen i september i fjor, så nå ligger jeg bra an!

Da treningen i Malmedalen var over pakket jeg bilen og kjørte til Våler. Her har det vært kjøring fra kl. ni i dagtidlig. Jeg begynte i gruppen for B-førere, til tross for at jeg aldri har sett banen før. Kjørte rolig for å lære meg banen. Det endte opp med at jeg ble flyttet ned i gruppen for C-førere, mosjonister, classic og nybegynnere. Kjørte en del pass der og fikk opp farten jevnt og trutt. Stagnerte etterhvert, da ba jeg om å få bli flyttet opp igjen. Kjørte ned rundetiden med 2 sek med en gang :D Har nå kjørt ett pass med B-førerene, det er tre pass igjen i dag. Beste hittil er 1:08.51, målet er under 1:07. Oppdatering kommer!

Image

Hondaen og depotvogna.

Image

Festet for transponderen ligger selvsagt igjen hjemme.

Image

Kamera sikret med låsetråd.

Image

Image

Slik ble sykkelen med nylakkert hekk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
inunf
Posts: 4920
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Gamle prosjekt blir som nye

Post by inunf »

Det ble ikke noe bedre rundetid på mandag. Både fører og dekk ble slitne ut på ettermiddagen. Var i Malmedalen tirsdag og trente på starten, det ble mye bedre etterhvert.

Nå er jeg tilbake på Våler, trening i dag, løp i morgen og søndag.

Image


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2930
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Inunf - Gamle prosjekt blir som nye

Post by hakhap »

" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: Inunf - Gamle prosjekt blir som nye

Post by rerell »

Lycka till imorgon!
Post Reply