Hva har du kjøpt i dag?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Tekumseh
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Tekumseh »

9 år og 10 måneder siden jeg kjøpte denne buksa. I dag ble det bestilt ny av akkurat sammen type - bare en størrelse større :-)
http://www.welldone.no/products/mc-skin ... -beskytter
Image
Har vært knallfornøyd med disse, og håper jeg har billige varme gode bukser i 10 nye år.

Samtidig ble det bestilt:
- Hella - USB-lader som passer i strømuttaket på Sprint'en. http://www.ebay.com/itm/3-3A-Motorcycle ... 1804536214
- Rolling Stones nye Totally Stripped på vinyl (LP nr 51 av Rolling Stones i samlinga) http://cdon.no/musikk/rolling_stones/to ... )-37458945
Skywave
MC: Suzuki Skywave 250
Piaggio Typhoon 50
Fino 125

Post by Skywave »

Underlys til min Typhoon som jeg bestilte på eBay. Ankom på Fredag men fikk ikke somlet meg til å ta noe bilde før i dag.

Image
Bikeridr
Geocache General
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"

Post by Bikeridr »

Ble en liten Biltema-Razzia i Bodø-byen i dag.
Kom jo på at jeg jo har kvitta meg med "Nord-Norsk" kjørejakke, så det ble et lite testkjøp. I tillegg til min aller første regndress, etter femogtyve år uten å ha hatt slikt i mitt eie. Ja, så må man jo ha med litt verktøy i tilfelle man må hjelpe noen på veien ;-)

Image
DrGreve
Moderator
MC: Honda VFR800 ABS 2005

Post by DrGreve »

Pengene du brukte på verktøy kunne du brukt på noe annet siden jeg bruker å ha med meg nok verktøy til å demontere hele sykkelen ;)
Jeg har i tillegg alle relèer til min sykkel, en drøss med O-ringer, hjullagre, masse sikringer, koblinger og ledninger, 12volts kompressor, multimeter og noen utvalgte reservedeler :)
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Hahaha
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bikeridr
Geocache General
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"

Post by Bikeridr »

Greven, FjellBekken:
Heh, ja - men jeg skal jo oppover Sverige før jeg møter siviliserte folk med verktøy på tur, så kan jo hende jeg får bruk for likevel.
Ja og siden jeg var fjott nok til å legge igjen den forrige oljeskiftdunken i Tromsø da jeg flytta, måtte jeg jo røske ut en ny nå, siden jeg skal gjenoppta hjemmeskift. (Dog ble det ikke Biltema olje, da jeg tror kofferten blir tung nok med de andre livsnødvendigheter man ikke får i utlendighet. Altså Mills ekstra røkt kaviar, Gamalost, Jarlsberg, Gräddost og Polarbrød).

En annen ting jeg ikke har funnet i Riga er gode gammeldagse 4kg's poser med grovsalt.. :-k Så derfor må jeg også ta høyde for en slik pose nå og da 8)
Epylypzon
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Post by Epylypzon »

DrGreve wrote:Pengene du brukte på verktøy kunne du brukt på noe annet siden jeg bruker å ha med meg nok verktøy til å demontere hele sykkelen ;)
Jeg har i tillegg alle relèer til min sykkel, en drøss med O-ringer, hjullagre, masse sikringer, koblinger og ledninger, 12volts kompressor, multimeter og noen utvalgte reservedeler :)

Har du med så mye på "vanlige" turer?
DrGreve
Moderator

Post by DrGreve »

Epylypzon wrote:
DrGreve wrote:Pengene du brukte på verktøy kunne du brukt på noe annet siden jeg bruker å ha med meg nok verktøy til å demontere hele sykkelen ;)

Det meste er med så lenge toppkofferten er på. Jeg har 2 polvotter i toppkofferten hvor den ene inneholder nøkler, skrujern, 2 skraller og diverse kopper. Den andre inneholder diverse relèer og ekstra startrelè, elektriske skjøtemateriale og diverse små reservedeler, slangeklemmer og hjullagre. I tillegg har jeg 2 lommer fremme på kåpen hvor det ligger noen nødvendigheter. Dette går jeg over før hver langtur og supplerer med multimeter og kompressor :)
Epylypzon
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Post by Epylypzon »

DrGreve wrote:
Epylypzon wrote:

Det meste er med så lenge toppkofferten er på. Jeg har 2 polvotter i toppkofferten hvor den ene inneholder nøkler, skrujern, 2 skraller og diverse kopper. Den andre inneholder diverse relèer og ekstra startrelè, elektriske skjøtemateriale og diverse små reservedeler, slangeklemmer og hjullagre. I tillegg har jeg 2 lommer fremme på kåpen hvor det ligger noen nødvendigheter. Dette går jeg over før hver langtur og supplerer med multimeter og kompressor :)
Okay :thumleft
JK95
MC: Uvisst pr dd

Post by JK95 »

I dag ble det nytt kjede og drev, nye hendler og drevbolter(i titan :redface ) Håper virkelig ikke dette er starten på noe skummelt, dyrt og vanedannende :-#

Nå spekuleres det i nye dekk :-k
DrGreve
Moderator

Post by DrGreve »

Epylypzon wrote:
DrGreve wrote:
Epylypzon wrote:

Okay :thumleft
Jeg glemte å nevne en eller 2 ekstra bremseklosser. Mange ganger mister man ikke bremsene fordi bremseklossene er helt nedslitt, men fordi nivået i reservoiret faller etter slitasjenivået. Da er det nok å bytte en klosse slik at nivået stiger litt. Hvis man i stedet fyller på så må man tappe av når man en gang bytter klossene ;)
Bastian
MC: BMW R1250GSA

Post by Bastian »

Ble noen gromme hendler på meg i dag \:D/

Image
freddy123
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Post by freddy123 »

Tøft er det ebay ? Må til med noen nye hendler på min Yamaha også får jo krampe i hånda av å ha clutchen så langt ut [emoji23][emoji28]

Sent from my iPhone using Tapatalk
JK95
MC: Uvisst pr dd

Post by JK95 »

freddy123 wrote:Tøft er det ebay ? Må til med noen nye hendler på min Yamaha også får jo krampe i hånda av å ha clutchen så langt ut [emoji23][emoji28]

Sent from my iPhone using Tapatalk
Har slike fra ebay, og kjøper nå like av samme sort, funker fjell! :thumleft
Toven
MC: 2021 MT-09 SP

Post by Toven »

Tosk her inne kjøpte slike hendler av den billige type fra ebay. De er sorte men den ene har blitt brun pga sola... :P bare sånn heads up.
Jeg kjøpte i sølv/ufarga og mine ser helt fine ut
Post Reply