Ja det fulgte med bor å greier.Brukte ikke det for det syns jeg var for stort. Man kan finne ønsket plassering i forhold til styret osv. Så ja jeg måtte bore hull selv. Det må og bores hull til evt ledning i bunnen, men jeg brukte det inntaket foran. Ble litt slik Lorden-glipe i bakkant, men så er jeg ikke så fisefin på det heller jeg da ( Lorden )
Hvilken type har du Busa ?
Hva handla du på Turatekk da??
Uff å uff. Det har nok blitt Decal set fork, Brake calliper cove, Dakar™ T-shirt, Stainless steel crash bar extension, Stainless steel radiator protecto black og selve bibelen
Mye utenlandske ord her
@Busa Trond, ja visste ikke at su var så rå på nynorsk, men ser ut som du har montering ei stund
@Epylypzon, det er en SW-Motech Daypack, 5-9 liter. Syns foreløpig at det virker som en akkurat passe strørrelse, Har den veska bak på passasjerplassen og til å ha småtteri i som verktøy osv. Den Daypacken rommer liksom det nødvendige å ha for hånd..
Ja dette er et must på grusturer i øst... Får plass til litt turpproviant og fille til å tørke visir og GPS for stør som de foran hvirvler opp osv..
Løp og kjøp http://www.ebay.com/itm/331799223487?_t ... EBIDX%3AIT
kom vel 480 i tillegg for mva og toll og skit
Hatt en fortreffelig helg. Startet fredagseftan med å kjøre ned til Mysen til modern. Veien gikk over Aurskog og indre Enfold. Masse deilige svinger og fin natur. Allikevel var det ferga i som venta i Strømstad som var den store spenninga for en mann fra de dype skoger. Ut på bøljan den blå med taksfri og hele sullamitten.. Jeg hadde hatt kontakt med vår alles mentor og grunnlegger når det gjelder Ojda-turer for å være på den sikre siden. Gode råd ble mottatt og fulgt til punkt og prikke...
Turen over vannet gikk bra og jeg fikk kjøpt både visski øl og litt vin til konemor som ventet hjemme. En Amarone ble valgt til henne. Kun det beste er godt nok for den beste kona. Visski'n har jeg skrevet om i viskitråden så det utelater jeg her for å ikke mase for mye... drikkepress er no dritt..
Men øl var det på båten og...
Dette så jo rett artig ut, og jeg mener å huske at jeg har sett det merke en eller annen plass... Og da jeg sjekket da jeg kom hjem stemte det jo....Ojda igjen...
Ølet var artig, fant ut ved hjelp av han google at det var visst blåbær i øllet, håndplukka til og med... ja hvordan ellers tenkte jeg
Et riktig godt og likandes øl. Passe syrlig og friskt en god sommerkveld.
Lørdagen ble videre brukt til litt kjøring hist og her i telemarken før jeg og Betty havna på hytta. Var greit å finne køya, hva kan neste dag bringe?
Legg merke til tankveska... Den var gild !
Søndagen opprant med sol og finvær. Turen skulle gå videre hjemover med boksene lastet med kjøpbrennvin og andre godsaker fra båten fra EU. Men jeg gidder ikke kjøre mottorvei i dag.
Dro oppover langs Nissevann fra Treungen, litt dumpete vei, men det er under utbedring lengst opp der. En artig betraktning i en av gruspartiene i anleggsområdet. Jeg møtte to GS'er, det var litt rullegrus men ikke noe problem... jeg så de to var rimelig stive med høye albuer og hevede skuldre.... Jeg hilste på de som jeg alltid gjør til møtene MC-ister, men her var det full fokus på oppgaven... ikke tegn til rekasjon, full fokus og at knokene var hvite inni hanskene er jeg rimelig sikker på , jeg flira lett for meg selv og krusa videre på grusen, de skulle vært med på skauen i august... Traktora deres hadde nok ikke opplev grus før..
Turen fra Vrådal og over til Kviteseid snor seg deilig nedover fjellsida som en hoggorm i solsteiken. nydelige svinger som bare kan nytes. Om det var at jeg var høy etter en velykket Ojda-tur eller andre ting vet jeg ikke, kanskje de nye støvla var lengere og tykkere såle??? Men faktisk så var sålene nedi asfalten i flere og flere svinger, #DEN FØLELSEN... Dæven steike dette var hærlig. Jeg og Betty kosa oss omkapp.
Det ble en is i Seljord, og klart en kaffe. Isen, en dajmballtopp var jævlig søt og mektig, men fikk klemt den ned. Hvor går ferden videre... En kjapp titt på kart og GPS, Jondalen... vi tar den. På hjul igjen, herlige veier, herlig vær og ikke minst herlig sykkel. Så herlig en tur. Helt alene, ingen å ta hensyn til, bortsett fra møtende trafikk. Kikka på LocaToWeben som selvsagt ikke vil samarbeide og så at Flanker var i distriktet med passasjer, møtte han i et kryss borti der...
Drammen neste og motorvei..... Ikke F... Jeg begynte å bli veldig tørst, kanskje jeg skulle ta runden oppom Busastrand og tigge meg litt drikke før jeg for videre, hadde jo vært fristende med et iskaldt stort glass med Busa Trond sin utsøkte konjakk før turen gikk hjemover igjen...
Jeg svingte til venstre ved Langebru og ikke lenge etter sto jeg i tunet på Busastrand og Tronds alltid like blide åsyn åpenbarte seg i døra. Det ble drikke på meg, vann vel og merke... Fant det lurest... Litt dekksparking i Busagarasjen måtte og til...sukk jeg og vil ha GSA...
Ja ja, jeg får vel levere inn en 5-ukers igjen.
Jeg sa ha det til Busa Trond og dro videre, meldte med fruen når ca jeg kom og da sto hun klar med en deilig gryterett på bordet ute i sola,det var bare å bråkjøle ned et par Einstöker med blåbær og hive innpå. En herlig start på ei ferieuke.
Du skriver bare helt fantastisk Palma [emoji122][emoji122] det er alltid hyggelig å lese gode referater av vellykkede dager på 2 hjul [emoji106] tankvesken? Er det en sånn liten en du har fått deg, får du plass til japp i den der da?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
LordShaft wrote:Du skriver bare helt fantastisk Palma [emoji122][emoji122] det er alltid hyggelig å lese gode referater av vellykkede dager på 2 hjul [emoji106] tankvesken? Er det en sånn liten en du har fått deg, får du plass til japp i den der da?
Takker for det lorden.
Ja, kjøpte den lille, er for lett å hive oppi for mye, Der har jeg plass til det jeg trenger og ikke mer..
JAPP????
Einstøk er bryggeriet, å de kraftige dråpene ojda lesker ganen med er da ikke kvitøl med blåbærsaft
Nei Dobbelbock skarrevarra
Når jeg betraktet de jeg hadde fått med meg hjem nå senest, var ei heller de av rette slag
Toasted Porter stod at læse på disse krukker, er det rart jeg ikke fikk smaken helt til at stemme
Men den var kraftig og god den med
At jeg villedet både Snikkeren og LordShaft får man bare ta som en bonus
Det var visst en travel dag den Tirsdagen
Tilbake til turen din, og referatet ditt, var det munter lesning og goe bilder
Flott å se at du kommer deg "ut i verden" å får spredd ditt budskap
Når jeg leser imellom linjene ser jeg at du har hatt en flott tur, å blir veldig sannsynlig
til å gjennta expeditionen ved en senere annledning
Jeg møtte deg ja, godt du dro kjensel på meg da. Så først din kommentar på Locatoweb da jeg stoppet på Mæl, og måtte prøve å huske tilbake... Traff jeg en 1150 GS i Jondalen? Jo, faktisk 3 av dem. Så hvem som var deg er ikke godt å si, men jeg håper vi var høflige og hilste [emoji23]
Ser ut som en flott tur på deg også! Godt skrevet [emoji106]
Jada Ojda Einstök med ö ikke ø ... vi har blitt enige om å være litt korrekt, har vi ikke???
Ja den blåbærstöken var et utpreget dameøl for å stå i fare for å bruke et uttrykk som kan oppfattes som negativt. Og jeg skjønte at Einstök var bryggeriet . Men artig lell. De tunge mørke melasse-aktige øltypene er jeg ikke stor tilhenger av i sommervarmen, men de er gode til sitt bruk. Ja du villedet både Shaften og Snikkern, når vi ser det litt i perspektiv... de er jo begge lettpåvirkelige individ som lar seg lede... Noe til felles der, uten å gå inn i noen personlighetsanalyse av de ??
Begge er der vest i havet, begge har falt for fristelsen å kjøre rundt på KTM SA.... Bare det sier endel..
Nå har Lorden tatt et skritt i riktig retning ang sykkel, Snikkern kommer nok etter når han og ser lyset... vi får håpe det ikke varer for lenge for hans del.
Og joda turen var grei den, om tar en Ojdatur igjen er det vel stoor risiko for. Men nå har vi systembolag tett som hagl på innersiden av grensen og kostnaden med å kjøre lange veier og ut i høyrisikozoner med vann rundt, blir vel noe høg i forhold til å svippe en tur over grensa her.
@Flanker Jada jeg møtte deg i et kryss der oppe i dalen, en blå tiger exploderer var det vel? Med passasjer og det hele. Hele 3 1150'er ja??? WOW.
Jeg møtte vel en av de opplyste selv og. Virket som det var en meget oppegående person så langt jeg kunne oppfatte i forbifarten i rundt 80 km/t
Men alle var vel enige om at det var en fin tur.