Busa Trond med Blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
RuneMC
MC: 2016 CRF1000D

Re: Busa Trond med Blogg

Post by RuneMC »

JLafton wrote:Hva har gått meg hus forbi her ? Skal du flytte tel Gol ?
+1

Jeg lurer også...
Busa Trond
Quizmaster

Post by Busa Trond »

Det blir BusaGol på oss nå ja. Flytter ganske kjapt oppover ser det ut til.
Ser også på kartet at der er det mye kriker og kroker som skal utforskes med GSAen :D
hakhap
Mr Illustrator
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR

Post by hakhap »

Mye fint rundt der kan jeg tenke meg, kjørt før lite der :redface
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Flanker
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)

Post by Flanker »

Når rørleggertanga er kastet i dass, hva skal da GusaTrond drive med på Gol?
Busa Trond
Quizmaster

Post by Busa Trond »

Skal prøve meg som Rema gutt.
Tomflaskeansvarlig som Kant1 sa :lol:
RuneMC
MC: 2016 CRF1000D

Post by RuneMC »

Sonderte terrenget der idag og det er godkjent. Kjørte Lurdalen, Geilo, Gol, Haglebu, Krøderen, Vikersund og Sylling.

Langedrag og Tunhovd er ikke langt unna. Raftingsenter Serious Fun ved Geilo kan være en artig fritidsaktivitet
50 til Hol/Aurland eller 51/52 til Fagernes traktene virker også som greie MC-tur dilemma :thumleft

TKC-70-ene er også godkjent i regn (alt fra fuktig vei til styrtregn testet idag). Veldig godt grep og god drenering virker det som.

Lykke til med flytting :thumleft
Last edited by RuneMC on 04 Jul 2016 07:46, edited 1 time in total.
Palma
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.

Post by Palma »

Tror Gol får det bra med familien Busa! Helt sikker på at Gol blir glad og fornøyd [emoji106]

Sendt herifra!
joo
MC: BMW GSA 2018
BMW GS 2007
BMW R80GS 1995
Yamaha veldigammel XT600

Post by joo »

Fullt oppbrudd og på kort varsel? Hussalg og huskjøp.

Gol blir sikkert bra :thumleft
Kort veg til Vestlandet, vintersport og grusveger.
Og så bra å få rydda. Man burde flytte hvert fjerde år og få se hvor mye skjit man drar i hus ... :shock:
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Jeg forstår at den runden vår på Vestlandet gjorde inntrykk på deg kjøre Busa, men at du skulle flytte nærmere Vestlandet for den, det hadde jeg ikke forventet [emoji23]

Blir kjekt å få deg nærmere edens hage! Blir langt lettere å møtes på tur framover nå [emoji106]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Okda
MC: FJR 1300

Post by Okda »

Busa Trond wrote:Skal prøve meg som Rema gutt.
Tomflaskeansvarlig som Kant1 sa :lol:

Tomflaskeansvarlig er ett godt alternativ til å være rørlegger - faste gode rutiner, kommer og går til faste, men varierende tider og du trenger ikke å bruke det som er innaførr så mye....... \:D/ :-#

Lykke til og god ferie :thumleft
OkDa
Fjr 1300
Busa Trond
Quizmaster

Post by Busa Trond »

Det har blitt litt mc tørke den siste uka, men i dag kom vi oss endelig ut på en liten tur.
Kim, Basitan og jeg fikk avreise fra Busastranda ca kl 12.
Runden i dag ble på snøtt 50 mil, mye lik den turen vi kjørte på høstturen i fjor.
Det ble Hokksund - Darbu - Lurdalsveien - Jondalen - Rjukan - Rauland - Dalen - Vrådal - Flåvatn - Lunde - Bø - Notodden og hjem om Hokksund igjen.

Knall dag på mc. Vi startet med ca 25 grader ved avreise og var nede i ca 15 grader over til Rauland. Flåvatn ble kjørt i 22 grader og sola i ryggen. Da vi svingte inn inn på Langebru 21,30 var det enda 21,5 grader på metret til GSAen.
Må si Bastian har blitt en fryd å kjøre sammen med på MT-07 etter Vålerhelga. Nesten så man kan spørre seg selv hvem som kjører med gulvest for hvem :lol:
Gi ham et par år til, så henger jeg ikke på lenger.

Prøvde å skyte noen bilder under fart, ble ikke bra men bedre en ingen bilder.

Image

Image

Image

Image

I skrivende stund er solen i ferd med å stupe ned rett bak skogen på "Hadeland", og etterlater seg en flott rød farge på skyene.
Da passer det godt med en kojakker på verandaen :thumleft

Image
Palma
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.

Re: RE: Re: Busa Trond med Blogg

Post by Palma »

Busa Trond wrote:Det har blitt litt mc tørke den siste uka, men i dag kom vi oss endelig ut på en liten tur.
Kim, Basitan og jeg fikk avreise fra Busastranda ca kl 12.
Runden i dag ble på snøtt 50 mil, mye lik den turen vi kjørte på høstturen i fjor.
Det ble Hokksund - Darbu - Lurdalsveien - Jondalen - Rjukan - Rauland - Dalen - Vrådal - Flåvatn - Lunde - Bø - Notodden og hjem om Hokksund igjen.

Knall dag på mc. Vi startet med ca 25 grader ved avreise og var nede i ca 15 grader over til Rauland. Flåvatn ble kjørt i 22 grader og sola i ryggen. Da vi svingte inn inn på Langebru 21,30 var det enda 21,5 grader på metret til GSAen.
Må si Bastian har blitt en fryd å kjøre sammen med på MT-07 etter Vålerhelga. Nesten så man kan spørre seg selv hvem som kjører med gulvest for hvem [emoji38]
Gi ham et par år til, så henger jeg ikke på lenger.

Prøvde å skyte noen bilder under fart, ble ikke bra men bedre en ingen bilder.

[img]http://i1160.photobucket.com/albums/q495/Tilde05/P1010702_zpsrdh0ebhe.jpg[/img]

[img]http://i1160.photobucket.com/albums/q495/Tilde05/P1010698_zpstja70gdj.jpg[/img]

[img]http://i1160.photobucket.com/albums/q495/Tilde05/P1010713_zps7hdeuba9.jpg[/img]

[img]http://i1160.photobucket.com/albums/q495/Tilde05/P1010726_zpsfkxfeflz.jpg[/img]

I skrivende stund er solen i ferd med å stupe ned rett bak skogen på "Hadeland", og etterlater seg en flott rød farge på skyene.
Da passer det godt med en kojakker på verandaen :thumleft

[img]http://i1160.photobucket.com/albums/q495/Tilde05/P1010694_zpsjbdivtsd.jpg[/img]
Artig Busan.... Vi må nok se oss i den avtroppende generasjonen.... men ikke glemme hvem som har lært dem å spise med kniv og gaffel [emoji3] [emoji3]

Sendt herifra!
Busa Trond
Quizmaster

Post by Busa Trond »

Kvelds tur med gulvest og unga opp til Sigdal motorsenter i dag. Dem var i full fart med klargjøring til neste gokart stevne.
Kjørte fra Prestfoss siden og over til Noresund. Asfalten over der var elendig, så det var godt å komme ut på det korte strekket som var grusvei.
Tro om det er mulig å få leie banen til mc kjøring :-k

Image

Dagens vinner 8)

Image
Norse
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80

Post by Norse »

Og gul ledertrøye![emoji1303]
Busa Trond
Quizmaster

Post by Busa Trond »

Hørt om gutten som hadde verdens flateste dekk [-(
Stod tidlig opp i dag for planen var å kjøre ned til Revebanen å få runda av dekka mine noe. Klok av skade, googla jeg åpningstider før jeg reiste. Der hadde dem jammen tatt sommerferie og det var ikke kjøring før i august.
Da ble det heller en formiddags tur opp til Sletterust for å sjekke om gamleveien til Øvre Årdal kunne kjøres.
Fulgte E16 opp til Tyinkrysset før jeg tok inn på 53. Så på meg selv som meget effektiv med gassen oppover, og fikk belønning av god svinger, en etter en!!
Kjørte så av på Sletterust og fulgte grusveien helt til grustaket inni der, og der stod den fordømte bommen. Bommen er ganske høy så hadde det vært flere av meg der så skulle vi nok få lurt GSAen under eller rundt bommen på en måte.

Image

Image

Image

Image

Snudde å kjørte så nedover mot Øvre Årdal mens jeg kikket på det perverse veien som gikk oppe i venstre fjellskrent. Den skal det kjøres på en dag, bare jeg får lurt med meg noen.
Tok så av til venstre ved 400 metern. Der var det skilta med klein veg.

Image

Oppe i en av S-svingene på kjerrevegen stoppet jeg ved noen delvis utraste stabbesteiner som hadde fungert som autovern en gang i tiden.
Jeg ble kvalm, faen jeg parkerte helt på kanten å så rett ned i Øvre Årdal sentrum. Det var bratt ja 8)

Image

Image

Image

Kom så opp til neste bom. Den stod åpen, men dem holdt på med noe reparasjon av veien rett ovenfor der.

Image

Kjørte så tilbake til Tyinkrysset hvor jeg valgte Hemsedalsfjellet ned til Gol.
Greide ikke svingen på Bromma, så fortsatte ned til Flå hvor det ble en kaffe og røyk på MC donald.

Image

Ser ut som været ikke blir så ille i morgen. Tenker jeg tar med meg ungene til Helvete, med retur over Jotunheimvegen. Da er jeg snart klar med kilometeren til 10 000 service til uka :thumleft
Post Reply