Busa Trond med Blogg
Re: Busa Trond med Blogg
Helt rått [emoji122][emoji122] dæven det er så herlig å lese [emoji12] det åpner seg et hav av nye muligheter kjenner jeg! Meget oppegående Busa, og flotte bilder!
Blir pakking av sykkelen selv i kveld! I morgen tidlig kjører jeg med grus i kikkerten
Blir pakking av sykkelen selv i kveld! I morgen tidlig kjører jeg med grus i kikkerten
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- Palma
- Posts: 4835
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: Busa Trond med Blogg
Huff og huff Busa'n, dette ser ikke bra ut. jeg føler med deg som må kjøre rundt i slike omgivelser... Det kan ikke være lett, ikke et eneste tre å se på mils omkrets... jaja, og atpåtil går glipp av grustreffet i øst.. Du går nok en hard høst og vinter i møte oppi dalen der. Håper det blir mye tomflasker så du får noe annet å bruke tankene på, så har du jo andres referater å trøste deg med på fritiden da, hvis du får liggi deg til noen fristunder hos sjefen din
Enda godt du har en bra sykkel å kjøre med og veslejenta som støtter opp så godt hun kan
Men hold motet oppe Trond, det kommer en ny vår snart

Enda godt du har en bra sykkel å kjøre med og veslejenta som støtter opp så godt hun kan

Men hold motet oppe Trond, det kommer en ny vår snart
-
- Posts: 2626
- Joined: 06 Oct 2015 21:02
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Re: Busa Trond med Blogg
Sjeive glass og sjyer så langt øyet kan se, nei, da hadde det vel vært bedre å holle seg hjemme og telle tomflasker 

Re: Busa Trond med Blogg
Du har skaffet deg et flott utgangspunkt for fjellturer i dine nye hjemtrakter Busa Trond
Men, du må ta med skikkelig kamera neste gang, sånn at vi lavlands-nisser ser enda bedre hva vi går glipp av. M.a.o. bildene dine er fine - men de fortjener jo storformat

Men, du må ta med skikkelig kamera neste gang, sånn at vi lavlands-nisser ser enda bedre hva vi går glipp av. M.a.o. bildene dine er fine - men de fortjener jo storformat

- Kant1
- Onkel
- Posts: 3270
- Joined: 06 Oct 2015 06:10
- MC: BMW R1250GSA 2019
Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)
Re: Busa Trond med Blogg
Så flott, her har Busa gått opp løypa for meg til jeg drar avgårde (håper jeg) på onsdags morgen. Salte steike jeg gleder meg til å kjøre i samme området selv, og her er bilder som kan få hvem som helst til å få lyst å dra ut med bajken 
Håper vi sees onsdag tidlig formiddag

Håper vi sees onsdag tidlig formiddag

Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
-
- Quizmaster
- Posts: 1323
- Joined: 07 Oct 2015 17:23
Re: Busa Trond med Blogg
Sjeive glass, sjyer og lite trær skremte ikke meg fra å ta en lavterskel tur i ettermiddag.
Temperaturen var helt nede i 20 grader enkelte steder. Kun mobil med i dag også Rune
Kjørte i alle tetninger oppe på Golsfjellet. Det er en vei oppe der som heter "Panoramavegen", men jeg synnes at flere av dem andre veiene oppe der kunne kledd navnet bedre.
Standarden på grusveiene oppe der er topp, mulig bedre en flere av dem asfalterte veiene på Østlandet.
This is my church!

Vidre noen bilder fra Gauklivegen.



Temperaturen var helt nede i 20 grader enkelte steder. Kun mobil med i dag også Rune

Kjørte i alle tetninger oppe på Golsfjellet. Det er en vei oppe der som heter "Panoramavegen", men jeg synnes at flere av dem andre veiene oppe der kunne kledd navnet bedre.
Standarden på grusveiene oppe der er topp, mulig bedre en flere av dem asfalterte veiene på Østlandet.
This is my church!

Vidre noen bilder fra Gauklivegen.



-
- Quizmaster
- Posts: 1323
- Joined: 07 Oct 2015 17:23
- Palma
- Posts: 4835
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: Busa Trond med Blogg
Du verden, det så ikke helt feil ut. Til helga drikker 12-15 mann øl på skauen ! Og du skulle ha vært der Trond. Du kommer til å være dypt savnet !
Re: Busa Trond med Blogg
Det så jo ikke feil ut 

- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9331
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Busa Trond med Blogg
Forspiel allerede Tirsdag aften, er ikke det å ta i litt
Ser bra ut, kos dokk gutta


Ser bra ut, kos dokk gutta

2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
-
- Posts: 2626
- Joined: 06 Oct 2015 21:02
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Re: Busa Trond med Blogg
Kjenner på meg at det blir en kjøretur på lørdag. Ser litt regntungt ut i vest, så kanskje man skulle tatt en dagstur oppom Gol-traktene 

-
- Quizmaster
- Posts: 1323
- Joined: 07 Oct 2015 17:23
Re: Busa Trond med Blogg
Ja jøss
Sleng inn en sms så tar vi en kaffe... hmm eller cola da
Har du fått trimma opp 1290 nå!!

Sleng inn en sms så tar vi en kaffe... hmm eller cola da

Har du fått trimma opp 1290 nå!!
Re: Busa Trond med Blogg
Kun en varsom hånd for å lure ut en litt jevnere kurve under 5kBusa Trond wrote:Har du fått trimma opp 1290 nå!!

Artig å se forresten, den dytter ut over 100Nm fra ca 2500 rpm, og 145Nm omtrent 5000 omdreininger etterpå

-
- Quizmaster
- Posts: 1323
- Joined: 07 Oct 2015 17:23
Re: Busa Trond med Blogg
For en tid tilbake her i sommer dumpet det ned en ny video fra "Ingebrigt Reitan" på youtube som jeg har abonnement på. Dem hadde kjørt Offerdal tunnelen som visstnok skal være verdens bratteste tunnel etter en bommert under byggingen.
Nå sist søndag passet det bra med en tur, høstværet var på topp. Startet hjemme fra Gol ved 8 tiden på morgenen, med ca 8 varmegrader vist i displayet på BMWen.
Kjørte over Hemsedalsfjellet og kjente det ble varmere og varmere ettesom klokka gikk. Det fine med med Hemsedalsfjellet så tidlig på morgenen er at det er fri fart over der!
Hadde googlet meg et på avstikkere oppe ved Eldrevatnet som skulle prøves.
Dem var dessverre sperret av med bom begge to. Klønete plassering av en bom spør du meg

Fortsatte så videre ned mot Borlaug hvor jeg skulle kjøre gamle veien 630 nedover. Måtte stoppe å ta noen bilder av fjellet ved nedstigningen da solen begynte å titte frem.
Legger ut bilder i kjent stil med blanding av et dårlig mobilkamera og et slarkete håndholdt slitt lumix, helt fritt for LG.


Kort stopp nede ved innkjøringa til 630

Stoppet for å ta et bilde av en gammel gård da det plutselig kom løpende noen ivrige sauer som lurte på hva jeg holdt på med.



Videre nedover 630 kommer man til Borgund stavkirke som måtte avlegges et stopp. Mye historie i veggene/stavene der.
Legger med et sitat funnet på nett.
"Om
Borgund stavkyrkje er bygd kring år 1180. Kyrkja er svært godt bevart, og den mest særmerkte av dei norske stavkyrkjene.
Kyrkja er vigsla til apostelen Andreas. Konstruksjonen i stavkyrkja er basert på bruk av berande stavar og søyler.
I heile bygningen er det ikkje ein einaste bolt eller nagel av metal. Stavkyrkjene er det viktigaste Norge har ytt til verdsarkitekturen av dei eldste trebygningane i landet.
"UNIKE VIKINGTIDSFUNN" - ny permanent utstilling om vikingtidsfunn som vart avdekt på Bjørkum i 2009."




Den "Den gamle kongsvegen" får man på kryss og tvers nedover dalen der. Den er restaurert noe i den senere tid. Dalen i seg selv er også verd avstikkeren. Vaker natur hvor fjellet henger over veibanen enkelte steder. Det var ingen mennesker å se, så jeg var litt gæærn å måtte prøve Kongsvegen en liten stubb.




Da jeg hadde kommet ned til Ljøsne viste jeg det gikk av en veg oppover Råsdalen. Fikk kjørt et godt stykke innover der til jeg kom til en bom ved Gulehaugane, og det var merket militært området. Dette var jo selvsagt kartet sier at nå begynner oppstigningen med en bråta av hårnålssvinger.
Bilde av enda en bom.


Da bar det strake veien til Årdalstangen og opp mot Indre Offerdal som var turens mål. Hadde lest noe om at det skulle befinne seg et godt bevart sagbruk som var av historisk verdi der.
Det var stille i Årdalstangen sentrum når jeg passerte.
Igjennom et boligfelt før klatringen opp fjellsiden startet. Fikk god utsikt utover Årdalstangen for jeg kjørte inn i tunnelen, som sies å være Verdens bratteste tunnel med en stigning på 16 prosent.
Fikk ikke innrykk av at det var så brutal stigning, den startet ganske slakt før det ble brattere og brattere. det var møte lommer hele veien, og den stigninga på rundt 16 prosent kom helt på slutten/toppen. Noe sleipt var det inne der for GSAen gikk på ABS lampa et lite stykke oppover. Samme skjedde ned igjen hvor jeg lå på andre gir og rompa logret nedover et stykke.



Bilde av veien nedover mot Indre Offerdal. Her slynget grusveien seg nedover S-svinger og gjennom gårdstun og fra flyttede hus.

Vel nede på det gamle industrisamfunnet nå som overnattingsted og kaffe, var det ei trivelig dame som tok i mot meg. Det var ingen andre mennesker der.
Hun var meget engasjert og viste meg rundt i noen bygninger samtidig som hun fortalte historien rundt stedet. Nå skal ikke jeg begi meg ut på å fortelle alt hun sa, men grove trekk kan jeg nevne. Det var nok som alle andre steder i Norge at Heiberg og Løvendskjold hadde en finger med i spillet fra dem tidlige dager. Men mest kjent er kanskje Årdals første ordfører som tok til seg navnet Offerdal. Han skulle vist være en liten diktator som styrte stedet og bygda med jernhånd. Feks om det skulle være friminutt på skolen den bestemte dagen, var det vist Hr Offerdal som bestemte. Visstnok så var det det ei bestemt dame på andre siden av fjorden som hadde fem unger fra før som bestemte at han skulle gifte seg med henne, det var vist den eneste gangen MR Offerdal ikke hadde noe han skulle ha sagt. Sagbruket var kjent for å lage master til skip verden rundt. det vokste vist lange rette trær langt oppe i skogen som kara fra husmannsplassen bar nedover fjellsiden der. Arbeidet stoppet nok opp på den tiden arbeiderene begynte å kreve lønn for strevet.
Bilder fra husene på Indre Offerdal.























Etter omvisningen på stedet ble jeg bedt med inn i huset som er vist på bildet over. Der hadde hun nykokt kaffe og varme vafler med rømme og syltetøy.
Vi ble sittende å skravle sikker over en time. Jeg fortalte henne at jeg hadde planer om videre denne dagen å kjøre opp til Sletterust å gå innover til tunnelen.
Da kunne hun fortelle at som 6 åring var hun med på en bilulykke oppe på veien der. Det var flere av familiemedlemmene henne som ble hard skadet. Det var faren hennes som hadde hoppet av bilen med henne i armene. Moren hadde blitt stygt skadet i hode, men ble etterhvert frisk å levde til hun var 93 år. Veien over var det det timeskjøring på sa hun. Det var en vaktpost på hver side.
Etter vært var det på tide å reise videre. Betalte for kaffen og vaflene og kjøpte samtidig med Lutebrev i håp om at stedet kan kan drives videre med sunn interesse.
Hun spurte pent om hun kunne ta et bilde av med å lege ut på facebook siden til stedet. Så nå er jeg kjendis gitt

Kjørte så bort til Øvre Årdal hvor jeg stoppet på bensinstasjonen for ei pakke røyk. Der stod det en gjeng med GSer. Det var noe kjent med den ene der.
Det ble et par raske ord med Bergen som var på helgetur med BMW klubben.
Så var det opp til 400 meteren for å ta av, og videre oppover grusveien som snirkler seg oppover mot 1000 meteren bare avbrutt av den fordømte bommen som sperrer veien videre mot Sletterust. Jeg holdt til høyere ved bommen og kjørte videre innover mot Valdresskaret. Jeg møtte på enda en bom rett før Småløypvatnet, som sperret veien videre mot Bredalsvatnet.
Rett føre bommen så jeg det gikk av en kjerrevei utover og forbi Småløypvatnet som måtte prøves. Den kjørte jeg rundt og på andre siden av vannet der. Veien går nok videre utover fjellet kan jeg se på kartet nå i ettertid, men jeg pingla ut et stykke oppe i fjellskrenten der ( var ikke mye vei igjen å snakke om ). Men grådig til vakkert var utsikten den dagen strekket jeg kjørte.
















Videre etter 400 meteren kjørte oppover mot Sletterust. Der er det også en bom som er lei å komme forbi alene, men jeg var grådig til nysgjerrig på hvordan denne veien oppe i fjellsiden så ut så jeg hadde bestemt med får å spasere innover. Heldig med været, tror det lå på rundt 15 grader oppe der når jeg parkerte ved bommen.
Ble litt overasket hvor godt preppa denne veien var. Kunne godt ha kjørt der med bil.
Men vakkert er det med slikt vær å rusle innover, det lå ei hytte på oversiden av veien et godt stykke inni der også. Når en nærmer seg tunnelen så har veien rast ut noen steder og det er satt opp sperringer der det står at det er stengt for videre ferdsel. Brydde meg ikke om det og gikk videre innover, fjellet hadde overheng og merkelige lyder hørtes ovenfra. Ikke lenge før det raser mer bortover der vil jeg tro. Gjorde helomvending etter jeg hadde gått tunnelen en gang.
Faen god trim å gå det stykket i mc-støvler ja













Så var det å kjøre med sola i ryggen nedover mot Tyinkrysset og videre nedover Vestre Slidre. E16 fra Tyin og Fagernes vokser bare mer og mer på meg, er man litt effektiv nedover der blir man belønnet med masse herlige svinger.
Sol i ryggen bilde tatt rundt Tyin vannet.


Valgte å ta av og over Golsfjellet fra Røn. Kjører opp til Vaset, svinger til venstre og over Brattåsen og ned til Storefjell. Det var en magisk solnedgang over denne kvelden, så ut som himmelen brandt men det fikk jeg ikke festet til film. Par raske mobilbilde, så kan dere legge godviljen til.

Da jeg svingte inn i Gol sentrun i skumringen viste temperaturen 18 grader, for en høst vi har hatt i år.
Lengden på turen er noe uvist, da locatoweben viste brutale 7216km
Men det var ikke mye feil at jeg kjørte opp en tank på GSA denne dagen.
Her er link til ruta:
https://locatoweb.com/map/single/055683426
Nå sist søndag passet det bra med en tur, høstværet var på topp. Startet hjemme fra Gol ved 8 tiden på morgenen, med ca 8 varmegrader vist i displayet på BMWen.
Kjørte over Hemsedalsfjellet og kjente det ble varmere og varmere ettesom klokka gikk. Det fine med med Hemsedalsfjellet så tidlig på morgenen er at det er fri fart over der!
Hadde googlet meg et på avstikkere oppe ved Eldrevatnet som skulle prøves.
Dem var dessverre sperret av med bom begge to. Klønete plassering av en bom spør du meg


Fortsatte så videre ned mot Borlaug hvor jeg skulle kjøre gamle veien 630 nedover. Måtte stoppe å ta noen bilder av fjellet ved nedstigningen da solen begynte å titte frem.
Legger ut bilder i kjent stil med blanding av et dårlig mobilkamera og et slarkete håndholdt slitt lumix, helt fritt for LG.


Kort stopp nede ved innkjøringa til 630

Stoppet for å ta et bilde av en gammel gård da det plutselig kom løpende noen ivrige sauer som lurte på hva jeg holdt på med.



Videre nedover 630 kommer man til Borgund stavkirke som måtte avlegges et stopp. Mye historie i veggene/stavene der.
Legger med et sitat funnet på nett.
"Om
Borgund stavkyrkje er bygd kring år 1180. Kyrkja er svært godt bevart, og den mest særmerkte av dei norske stavkyrkjene.
Kyrkja er vigsla til apostelen Andreas. Konstruksjonen i stavkyrkja er basert på bruk av berande stavar og søyler.
I heile bygningen er det ikkje ein einaste bolt eller nagel av metal. Stavkyrkjene er det viktigaste Norge har ytt til verdsarkitekturen av dei eldste trebygningane i landet.
"UNIKE VIKINGTIDSFUNN" - ny permanent utstilling om vikingtidsfunn som vart avdekt på Bjørkum i 2009."




Den "Den gamle kongsvegen" får man på kryss og tvers nedover dalen der. Den er restaurert noe i den senere tid. Dalen i seg selv er også verd avstikkeren. Vaker natur hvor fjellet henger over veibanen enkelte steder. Det var ingen mennesker å se, så jeg var litt gæærn å måtte prøve Kongsvegen en liten stubb.




Da jeg hadde kommet ned til Ljøsne viste jeg det gikk av en veg oppover Råsdalen. Fikk kjørt et godt stykke innover der til jeg kom til en bom ved Gulehaugane, og det var merket militært området. Dette var jo selvsagt kartet sier at nå begynner oppstigningen med en bråta av hårnålssvinger.
Bilde av enda en bom.


Da bar det strake veien til Årdalstangen og opp mot Indre Offerdal som var turens mål. Hadde lest noe om at det skulle befinne seg et godt bevart sagbruk som var av historisk verdi der.
Det var stille i Årdalstangen sentrum når jeg passerte.
Igjennom et boligfelt før klatringen opp fjellsiden startet. Fikk god utsikt utover Årdalstangen for jeg kjørte inn i tunnelen, som sies å være Verdens bratteste tunnel med en stigning på 16 prosent.
Fikk ikke innrykk av at det var så brutal stigning, den startet ganske slakt før det ble brattere og brattere. det var møte lommer hele veien, og den stigninga på rundt 16 prosent kom helt på slutten/toppen. Noe sleipt var det inne der for GSAen gikk på ABS lampa et lite stykke oppover. Samme skjedde ned igjen hvor jeg lå på andre gir og rompa logret nedover et stykke.




Bilde av veien nedover mot Indre Offerdal. Her slynget grusveien seg nedover S-svinger og gjennom gårdstun og fra flyttede hus.

Vel nede på det gamle industrisamfunnet nå som overnattingsted og kaffe, var det ei trivelig dame som tok i mot meg. Det var ingen andre mennesker der.
Hun var meget engasjert og viste meg rundt i noen bygninger samtidig som hun fortalte historien rundt stedet. Nå skal ikke jeg begi meg ut på å fortelle alt hun sa, men grove trekk kan jeg nevne. Det var nok som alle andre steder i Norge at Heiberg og Løvendskjold hadde en finger med i spillet fra dem tidlige dager. Men mest kjent er kanskje Årdals første ordfører som tok til seg navnet Offerdal. Han skulle vist være en liten diktator som styrte stedet og bygda med jernhånd. Feks om det skulle være friminutt på skolen den bestemte dagen, var det vist Hr Offerdal som bestemte. Visstnok så var det det ei bestemt dame på andre siden av fjorden som hadde fem unger fra før som bestemte at han skulle gifte seg med henne, det var vist den eneste gangen MR Offerdal ikke hadde noe han skulle ha sagt. Sagbruket var kjent for å lage master til skip verden rundt. det vokste vist lange rette trær langt oppe i skogen som kara fra husmannsplassen bar nedover fjellsiden der. Arbeidet stoppet nok opp på den tiden arbeiderene begynte å kreve lønn for strevet.
Bilder fra husene på Indre Offerdal.























Etter omvisningen på stedet ble jeg bedt med inn i huset som er vist på bildet over. Der hadde hun nykokt kaffe og varme vafler med rømme og syltetøy.
Vi ble sittende å skravle sikker over en time. Jeg fortalte henne at jeg hadde planer om videre denne dagen å kjøre opp til Sletterust å gå innover til tunnelen.
Da kunne hun fortelle at som 6 åring var hun med på en bilulykke oppe på veien der. Det var flere av familiemedlemmene henne som ble hard skadet. Det var faren hennes som hadde hoppet av bilen med henne i armene. Moren hadde blitt stygt skadet i hode, men ble etterhvert frisk å levde til hun var 93 år. Veien over var det det timeskjøring på sa hun. Det var en vaktpost på hver side.
Etter vært var det på tide å reise videre. Betalte for kaffen og vaflene og kjøpte samtidig med Lutebrev i håp om at stedet kan kan drives videre med sunn interesse.
Hun spurte pent om hun kunne ta et bilde av med å lege ut på facebook siden til stedet. Så nå er jeg kjendis gitt


Kjørte så bort til Øvre Årdal hvor jeg stoppet på bensinstasjonen for ei pakke røyk. Der stod det en gjeng med GSer. Det var noe kjent med den ene der.
Det ble et par raske ord med Bergen som var på helgetur med BMW klubben.
Så var det opp til 400 meteren for å ta av, og videre oppover grusveien som snirkler seg oppover mot 1000 meteren bare avbrutt av den fordømte bommen som sperrer veien videre mot Sletterust. Jeg holdt til høyere ved bommen og kjørte videre innover mot Valdresskaret. Jeg møtte på enda en bom rett før Småløypvatnet, som sperret veien videre mot Bredalsvatnet.
Rett føre bommen så jeg det gikk av en kjerrevei utover og forbi Småløypvatnet som måtte prøves. Den kjørte jeg rundt og på andre siden av vannet der. Veien går nok videre utover fjellet kan jeg se på kartet nå i ettertid, men jeg pingla ut et stykke oppe i fjellskrenten der ( var ikke mye vei igjen å snakke om ). Men grådig til vakkert var utsikten den dagen strekket jeg kjørte.
















Videre etter 400 meteren kjørte oppover mot Sletterust. Der er det også en bom som er lei å komme forbi alene, men jeg var grådig til nysgjerrig på hvordan denne veien oppe i fjellsiden så ut så jeg hadde bestemt med får å spasere innover. Heldig med været, tror det lå på rundt 15 grader oppe der når jeg parkerte ved bommen.
Ble litt overasket hvor godt preppa denne veien var. Kunne godt ha kjørt der med bil.
Men vakkert er det med slikt vær å rusle innover, det lå ei hytte på oversiden av veien et godt stykke inni der også. Når en nærmer seg tunnelen så har veien rast ut noen steder og det er satt opp sperringer der det står at det er stengt for videre ferdsel. Brydde meg ikke om det og gikk videre innover, fjellet hadde overheng og merkelige lyder hørtes ovenfra. Ikke lenge før det raser mer bortover der vil jeg tro. Gjorde helomvending etter jeg hadde gått tunnelen en gang.
Faen god trim å gå det stykket i mc-støvler ja














Så var det å kjøre med sola i ryggen nedover mot Tyinkrysset og videre nedover Vestre Slidre. E16 fra Tyin og Fagernes vokser bare mer og mer på meg, er man litt effektiv nedover der blir man belønnet med masse herlige svinger.
Sol i ryggen bilde tatt rundt Tyin vannet.


Valgte å ta av og over Golsfjellet fra Røn. Kjører opp til Vaset, svinger til venstre og over Brattåsen og ned til Storefjell. Det var en magisk solnedgang over denne kvelden, så ut som himmelen brandt men det fikk jeg ikke festet til film. Par raske mobilbilde, så kan dere legge godviljen til.


Da jeg svingte inn i Gol sentrun i skumringen viste temperaturen 18 grader, for en høst vi har hatt i år.
Lengden på turen er noe uvist, da locatoweben viste brutale 7216km

Her er link til ruta:
https://locatoweb.com/map/single/055683426
Last edited by Busa Trond on 27 Sep 2016 06:37, edited 1 time in total.