The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Desmo
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Venter du på våren AT? :D
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
ArcticTiger
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS

Post by ArcticTiger »

Desmo wrote:Venter du på våren AT? :D
Neii, det er Våren som venter på meg, Desmo :D Våren i Wisconsin, og snart så er det ikke så lenge til jeg er underveis :thumleft
Åssen går det på Lena, har du fått noe ClimateChange i det siste, eller er det bare noe oppskrytt snikk-snakk :-k
Gielas
MC: BMW R 1250 RS

Post by Gielas »

ArcticTiger wrote:Det der vakke mye å skryte av Desmo! Her har det snødd mer eller mindre konstant i 3 dager nå, det har kommet en 10 cm med ekkkel våt jurke :roll:
Måtte motvillig ta meg en tur med Massey Fergusonen å shaine litt på veia i går [-X
Du skulle da egentli ikke klage AT, du som starta sessången såå tidli...(var det ikke 23/12??? :roll: )
Gielas
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Det meste av snøen har tint, men det ligger da igjen en del. Veiene er bare og det tror jeg mange unggutter er glade for. Du vet jo hvor travelt sånne har det med å skifte til sommerhjul. Nå er det meldt mildere her de neste dagene, så da tiner vel resten av snøen fort.
-Pogo
;)
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Hmmmmm...... Få se om jeg fixer dette. Jo, jeg har hatt lyst til å skaffe meg maken moped til den jeg hadde da jeg var 16. Det var en -78 Suzuki Ac50. Har sett noen på finn, men de har enten vært i stort behov av grundig restaurering eller superrestaurert som det ble forlangt fantasipriser for. Så jeg er ikke ute etter en som er strøken, men en som er brukbart pen og i teknisk god stand. Er det noen av dere som vet om, eller kommer over en sånn gi meg et lite signal.
Image
Sjekket finn etter jeg skrev dette, og der var det en i Sauland i sånn omtrent forfatning som kunne passe meg. Eneste prisen var litt stiv syns jeg.
-Pogo
;)
ArcticTiger
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS

Post by ArcticTiger »

Han "bromm" borte på anarkiet er jo litt over middels intrisert i disse, kanskje han vet om noe? http://ikkebike.norwegianforum.net/t112 ... uzuki-ac50
KliffArne
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Post by KliffArne »

Hadde også en AC50 i min ungdom (få år siden).

De ligger forholdsvis høyt i pris. Grunnen er vel at det er flere som blir nostalgiske når de dukker opp
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

KliffArne wrote:Hadde også en AC50 i min ungdom (få år siden).

De ligger forholdsvis høyt i pris. Grunnen er vel at det er flere som blir nostalgiske når de dukker opp
Ja, de holder seg høyt i pris. Nå skal jeg kikke litt rundt omkring og sjekke forskjellig. Da finner jeg ut hva som er akseptabelt av pris og hva som ikke er det. Kanskje jeg skaffer meg en Ac hvis jeg finner en, men det er ikke sikkert akkurat nå. Det er helt i startfasen dette her. Men det hadde vært gøy å kunne fise rundt på Toten igjen med en Ac.
-Pogo
;)
ojda
Bamsefar
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣

Post by ojda »

Flere en deg som trekker "fårete" på smilebåndet, og blir blank i øynene når man ser en sånn \:D/
Joda den var også ojda's første sykkel :thumleft
Først en slik, og så en GT100 en stund etterpå =D> De gjeveste i mine øyne på den tiden :D
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

ojda wrote:Flere en deg som trekker "fårete" på smilebåndet, og blir blank i øynene når man ser en sånn \:D/
Først en slik, og så en GT100 en stund etterpå =D> De gjeveste i mine øyne på den tiden :D
Hadde ikke råd til å ta lappen på 100 den gangen. Så det ble bare Ac på meg, men det datt en A100 motor inn i den etter et års tid. Den var ikke helt frisk og veldig humørsjuk. Men du verden som den gikk når alt var på stell. I vertfall syns jeg det den gangen. :redface
-Pogo
;)
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

Desmo wrote:
ojda wrote:Flere en deg som trekker "fårete" på smilebåndet, og blir blank i øynene når man ser en sånn \:D/
Hadde ikke råd til å ta lappen på 100 den gangen. Så det ble bare Ac på meg, men det datt en A100 motor inn i den etter et års tid. Den var ikke helt frisk og veldig humørsjuk. Men du verden som den gikk når alt var på stell. I vertfall syns jeg det den gangen. :redface

hadde et par slike "enduroer"
:Image
før jeg fikk meg en Kawasaki KH100ES
Image
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

He-he! Sånn Yama har jeg også kjørt. En jeg kjenner fra barndommen hadde slik da han var 16. Han var fra Bilitt opprinnelig, men familien hans flyttet til Bygland i Setesdal før han ble Yamaeier. Vi var på besøk hos dem sommeren før jeg fylte 16 og da lånte jeg mopeden hans om dagen da han var på jobb på handelslaget. Gjorde deler av Setesdal utrygg med den. :thumleft
-Pogo
;)
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Fant dette på fjesboka. Er litt morsom syns jeg.
Image
-Pogo
;)
ojda
Bamsefar
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣

Post by ojda »

Haha, den Yamaha-enduroen var den første mopeden jeg prøvekjørte :D

Husker nesten som det var i går, fikk prøve den midt på natta før avisruta.
Så jævelig det gikk, åsså så innestengt man ble i sånn dærre dærre helhjelm :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Husker spesielt godt en tur jeg hadde med den enduroen jeg lånte. Heldigvis hadde han jeg lånte mopeden helhjelm. For jeg kom kjørende langs en skogsbilvei så fort den stakkars Yamahaen greide å gå og så smalt det en diger øyenstikker i visiret. Hadde jeg hatt visiret oppe og få det svineriet i ansiktet kunne vi fort ha planet ut i grusen, enduroen og jeg.
-Pogo
;)
Post Reply