Alt skal prøves før man mister hår
Da ble det Continental 70 på sykkelen.
Første inntrykket var at dem sporer noe mer en gode asfalt dekk. Litt mer støy ved nedlegg en det jeg er vant med. Sykkelen dem sitter på nå greier ikke jeg å kjøre på grus vei så der må jeg melde pass
Holder dem 10 000 så må det være bra, men tøft ser det ut
Det ble endelig et par dager fri fra jobb og familie for en 20 000 service på BMWen. Tok ei natt på samme Hotell som BMWen ble grunnlagt på
Det er omtrent et år siden, men blomstringen nede i Stavern var noe aktuarseilt i år, bmw og en audi kler godt blomstringen på Fredriksvern, flott i full blomst.
Våknet opp på dette erverdige spøkelses hotellet tidlig mandags morgen, skal skrive senere om en annen ghost rider tur. Tenkte første mann til mølla, det ble det troll av ord av og vips var jeg på Halle mølle ( alle veit jo at det er møllerens år i år )
Fikk med meg noe historie mens solen varmet opp det dugg friske gresset. Vakkert sted som kan besøkes av historiske grunner. Bilder:
På samme svippen ble det en tur ned på Helgeroa. Idyllisk sommer sted som det var noe for tidlig på året for. Det som tiltrakk meg etter en kaffe å is på kolonialen var det store monumentet etter slaget på Nesjar. https://www.nrk.no/vestfold/nesjar-monu ... 1.13060153
Olav Haraldsson visket meg i øret at nå skal du snart på service gutt
Ble tatt godt i mott oppe på Speed Mc. Store lokaler dem har hvor interessante spørsmål om vedlikehold av Klim klær ol, ble diskutert med damene i andre etg. Sykkelen går inn til service mens jeg drømmer om lego og K1600GT!
20 000 service skal ventiler og alskens dritt sjekkes å byttes. Ble noen timer på ventebenken.
Kom i snakk med to koselige karer. Hadde en lengre prat med en som kjente ojda. Han hadde hatt et ublidt møte med Triumph 2016. Verden er ikke stor,
skulle hilse så mye fra Skotten fra Naf, ojda
Flott tur dette Busa [emoji1303] kjekt å se deg lande på TKC 70 dekkene, nå har jo du litt mer kunnskap på grus enn jeg har, så blir ålreit å høre hvordan dine erfaringer blir med dekkene framover! Det skal sies at de må kjøre seg litt inn! Framdekket lager litt lyd og vibrasjoner de første 100 milene
Flotte bilder tar du også! Alltid kjekt med litt kultur krydder på slike turer [emoji1319]
Ventilklaringene blir vel bare sjekket og justert om behov! Noe man hører svært sjeldent om ved 20.000km [emoji848] også skal vel alle væsker byttes?
Jeg liker virkelig den nye rally varianten av GS'en! Er veldig spent på hva de gjør med GSA neste gang [emoji1319]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
Busa Trond wrote:
Ble tatt godt i mott oppe på Speed Mc. Store lokaler dem har hvor interessante spørsmål om vedlikehold av Klim klær ol, ble diskutert med damene i andre etg. Sykkelen går inn til service mens jeg drømmer om lego og K1600GT!
Den lego-saken fikk jeg av 'unga' til bursda'n - sa jeg ønsket meg en GSA, og det fikk jeg jo
Godt å se jeg ikke er aleine om å drømme om K1600... Stor ja, men i mine øyne nydelig sykkel Kanskje blir det en liten prøvetur til uka
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
-------------------------------------------------------------------------------------------------- LocaToWeb
Jeg som trodde traktor var gubbe, der må jeg nok rette litt [emoji23] k1600gt er vel det nærmeste du kommer goldwing [emoji848]
Men at dette må være en komforttourer, er jeg overhodet ikke i tvil om! Rekke 6'er med hvor mye hester?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
LordShaft wrote:Jeg som trodde traktor var gubbe, der må jeg nok rette litt [emoji23] k1600gt er vel det nærmeste du kommer goldwing [emoji848]
Men at dette må være en komforttourer, er jeg overhodet ikke i tvil om! Rekke 6'er med hvor mye hester?
160 vel. Har prøvd gt og gtl. Fine sykler syns jeg.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
ojda wrote:Du kan vel nullstille max-fart, og prøve å få Freddy utav tankene
Ikke lett, men værd ett forsøk
Den der gps maksfart saken er helt håpløs, min står på 450 eller noe slikt. Med små korte tunneler som er her på vestlandet, blir det fort en liten hikke på signalet, å gps tror du har kjørt så fort
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
God Pinseaften!
Lenge siden jeg har fått meg til å skrive reise referat nå. Glemmer gjerne å stoppe for bilder, men det har blitt noen turer oppe på fjellet på ukjente veier.
Etter noen få timer på jobb sist onsdag var det klart for en Lidköping tur, to dager med førerutviklingskurs på grus i regi av Touratech.
Kjørte ned til Horten og ferge over til Moss. Løsta på en 500EXC har tiltatt den siste tiden, så jeg måtte innom Spinning Wheel på Mysen en tur. Ut av ferga satte jeg på GPS som ledet meg opp til en engasjert Jon Grevæg som fortalte villig vekk om sykelen og hva den kunne brukes til.
På turen opp ledet gps meg inn på en snarvei / omvei forbi et grustak et sted. Kjempe knall mc vei med smale svinger og blinde bakketopper, noe grus i svingene men det gikk fint. Den veien må jeg prøve å finne igjen på kartet, fint om noen kan gi en link om dem kjenner seg igjen.
Ingen exc med grus hjul å se, men en 1290s, med stor S kan man hvile øynene på!
Neste stopp nede på Glimminge Motorstadion i Uddevalla. Ikke helt den store VM stemningen som sist jeg var der, men det var sykler ute på banen som jeg ble stående å se på en stund.
Hadde ikke klokken blitt så langt på kveld skulle jeg fått med meg museet til SAAB i Trollhättan, men det får bli en annen gang. Kjørte ned til kanalene og slusene.
Ble dårlig med bilder av meg der. Sjekk bilder på nett om interesse, grådig til flott nede der. Mitt lille bidrag av et tårn i solnedgang
Fremme i Lidköping ville jeg finne frem til Touratech før jeg kjørte til hotellet. Ble et bilde på fremsiden av bygget.
Gamle hus og slott, gjerne med noen spøkelses historier rundt seg har fascinert meg. Så valget av overnatting falt på Läckö Slott. http://lackoslott.se/
Booket meg inn på Naturum med utsikt til slottet og innsjøen rundt. Spesielt og vakker natur der.
Så var det den store dagen. Oppmøte kl 08,00 i full mundur. Solen skinte med ca 16 grader i temperatur.
Synet som møtte meg på Touratech var ca 30 spell nye GSA og GS Rallye, vakkert vakkert
Etter inn sjekk og førermøte kjørte hele gjengen bort på en bensin stasjon og fylte opp tankene, så bar det ut på øvingsområdet.
Vi kjører på med noen bilder inne fra butikken!
Gruppa som jeg var på fikk Fredrik som instruktør. Jeg kjørte kurs i BASIC. BASIC og ADVANCED kurs gikk parallelt. Høyt nivå på alle instruktører.
Vi startet med å finne balansepunktet på sykkelen. Gikk rundt biken og holdt den bare med en finger til slutt. Kjørte rundt på på øvingsområdet å alle mulig vinkler. Knærne på sete, sitte sidelengs med og uten armer, bare for og kjenne å lære balanse / tyngdepunkt. Kjøre rundt kjegler med blikk og bevegelse i fokus. Vi lærte og øvde mye på gass, kløtsj og bremse kontroll.
Hvordan man skal takle stopp i bratt terreng, både opp og ned. Hvordan bremse riktig, you name it, you name it.
Noen bilder fra øvings området!
Men den kåteste biten av alt var enduro løypa. Tror vi kjørte den tre fire ganger.
Jeg hang meg på Fredrik så konsentrert som en mann bare kan bli. Han daffa sikkert rundt men jeg fikk skikkelig 450 fakter en stund der
Så jævelig hadde jeg aldri trodd det kunne gå an å kjøre med en GSA, faen så gøy når man merker det funker litt. Når vi stoppet å ventet på dem andre sa Fredrik det var godt jeg hadde på hjelmen, ellers hadde jeg smilt helt rundt
Her er bilder av grusvei kjøringa som vi hadde som avslutning siste dagen. Funker gull med kjøring når nest første mann hele tiden står igjen i krysset å viser vei for resten.
Under hele kurset var Petra med for å ta bilder for Touratech.
Første kvelden var jeg heldig å ble sittende ved siden av henne under middagen hvor hun fortalte om deres reise. Hun er fotograf som har reist jorden rundt på mc sammen med mannen sin.
Den som er nyfiken på mer! Two Bikers One World http://twobikersoneworld.com/anders-petra/
Etter endt kurs var kanskje planen å svippe helt hjem igjen til Gol. I det jeg passerer grensen til Norge møter jeg på regnet, føler meg sliten etter en god dag på mc. Finner et godt hotell i Sarpsborg hvor det blir en aldri så liten konjager før det blir tidlig kveld.
Leste på mc-siden der kamerat Bjerknez er mest aktiv nå, hvor han snakker om vask, behandling, polering osv.
GSA har fått en høytrykks vask i år, så hvorfor ikke høre på gode råd av erfarne å stikke innom Scandicshine i Sarpsborg. Kjenner det at om jeg ikke skal være ekstrem på noe, så mulig at jeg skal gi BMWen litt kjærlighet til Sankthans kanskje
Stilig butikk med god plass. Betjeningen var hygelig å ga gode tips. Da er det bare opp til meg da.
Gikk faen meg på en smell på ca 2000 laken. Da må det bli bra
Siste bilde er tatt på en av Bastø Fosen AS eneste ruter som går med ny maskin park
Siste stopp på hjemturen ble Tyristrand. Med kaffe og røyk i hånden hører jeg en som roper nick navnet mitt. Det er Storm fra mc-siden. Han med BengaWingen som er opphavet til til A.T sin vårmønstring. Vi satt lenge å snakket, han var ikke aktiv på nett lenger men jeg skulle hilse så mye til alle kjente