The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"
- Desmo
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Re: The world according to Desmo.
Tenkte ikke over setet før du nevnte det, Jompa. Ja, det ser amerikansk ut. Corbin?
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo

-Pogo

- Desmo
Jaaa. Da var 17. Maiprogrammet over for i år med unntak av det tradisjonelle fyrverkeriet på Raufoss 23.00. Jeg har ikke deltatt i festivitasen for jeg gidder ikke å ha på meg finstasen bare for å gå bort å se på en stim med is-sultne unger som vifter med flagg. Sykkelkjøring har det heller ikke blitt på en stund, siden jeg har pådratt meg en slags betennelse i høyre håndledd. Har gått sykmeldt i to uker nå og er på bedringens vei, men hvis det ikke blir helt bra til om mandagen tar jeg en tur til doktoren og hører om jeg kan få forlenget sykmeldinga. Er litt redd for å gjøre noe så det der blir kronisk for det var visst ikke så vanskelig å få til sa hun doktoren min.
-Pogo

-Pogo

- Desmo
Ja, nå er det begynt igjen. Løvetanna, det andre ugresset og de stakkars gresstråene som er i hagen må klippes. Heldigvis er utstyret i orden så det var bare å gå i gang. Gåklipperen, en Honda, hadde ikke vært startet siden i høst, men den fyrte på første draget. Husqvarna-rideren var også helt OK, så hele affæren gikk helt knirkefritt. Ble bare litt varm da jeg tok de plassene som Husqvarnaen ikke kan brukes. Sola stekte godt og når en driver og hersjer med en litt tung klipper blir det råslag i pappen.
-Pogo

-Pogo

- Jompa
- MC: Kawasaki GPz 1100, 83
Harley Davidson Electra Glide, 2006
Triumph Sprint GT 1050, 2011
Gressklippern står enda der den ble parkert i fjor høst, 4 grader midt på dagen i dag mellom snebygan gjer ikke den store spiringa.
så foreløpig har æ beholdt kjettingan på John Deeren, fræsen heng visst også på enda.
Men, det e i det minste bar plen foran huset, en liten sneflekk igjen, den e nok borte før helga.
Egentlig greit, hvis varmen kommer for tidlig i nord, e den brukt opp for resten av sommern.
så foreløpig har æ beholdt kjettingan på John Deeren, fræsen heng visst også på enda.
Men, det e i det minste bar plen foran huset, en liten sneflekk igjen, den e nok borte før helga.
Egentlig greit, hvis varmen kommer for tidlig i nord, e den brukt opp for resten av sommern.
Vokste opp i Nord Norge, huske att det av og til va ny snø på fjellan til sankt hans, må si eg e imponert over dem som driver på med MC på di breddegrader 

Det har jeg også tenkt mange ganger.... men man skal ikke ha mer enn ett par dager på mc der oppe i sesongen før man forstår hvorfor de gidderSjarken wrote:Vokste opp i Nord Norge, huske att det av og til va ny snø på fjellan til sankt hans, må si eg e imponert over dem som driver på med MC på di breddegrader

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
- Desmo
Og jeg klager over vinter som har dratt ut? Er jo bare i år det har vært slik her, i Nord-Norge er det slik hvert år.
Nåja, nå til noe jeg har funnet på FB;

Nåja, nå til noe jeg har funnet på FB;

-Pogo

-Pogo

- Desmo
Re: The world according to Desmo. Nå ser det stygt ut.
Takket være at jeg vraket gamlebilen i vinter har det gått nedover med økonomien. Og uhellet med den "nye" dro ytterligere ned. Nå er jeg så blakk, at jeg nok må selge syklene for å greie meg en stund. Jeg har tenkt å ligge på været en uke og så blir det vel å bite i det sure eplet. Oppdateringer kommer etter hvert.
-Pogo

-Pogo

- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Hvis det er for en kortere periode finnes det nok løsninger som hindrer salg?
er jo ikke noe artig å "havne på ræva" sånn nei..
er jo ikke noe artig å "havne på ræva" sånn nei..

LordShaft wrote:Det har jeg også tenkt mange ganger.... men man skal ikke ha mer enn ett par dager på mc der oppe i sesongen før man forstår hvorfor de gidderSjarken wrote:Vokste opp i Nord Norge, huske att det av og til va ny snø på fjellan til sankt hans, må si eg e imponert over dem som driver på med MC på di breddegrader![]()

Normalt starter min sesong i slutten av april og varer gjerne til uti oktober en gang.
Men i år ... den værste Mai i manns minne

@Sjarken, hvor vokste du opp?
Vokste opp i Lyngen, flyttet til Oslo i 1986jhn wrote:LordShaft wrote:Det har jeg også tenkt mange ganger.... men man skal ikke ha mer enn ett par dager på mc der oppe i sesongen før man forstår hvorfor de gidderSjarken wrote:Vokste opp i Nord Norge, huske att det av og til va ny snø på fjellan til sankt hans, må si eg e imponert over dem som driver på med MC på di breddegrader![]()
Nå er det ikke så stor forskjell på å være motorsyklist i Nord- og Sør-Norge. Dere starter jo sesongen så snart snøen er borte fra veien og temperaturen går over på pluss-siden ... akkurat på samme måte som vi gjør her. Den største forskjellen er vel at det skjer ca en mnd senere her oppe ... ellers, same same.
Normalt starter min sesong i slutten av april og varer gjerne til uti oktober en gang.
Men i år ... den værste Mai i manns minne..... i alle fall i denne mannens minne
@Sjarken, hvor vokste du opp?
-
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Detta er ikkeno lurt DesmoDesmo wrote:Takket være at jeg vraket gamlebilen i vinter har det gått nedover med økonomien. Og uhellet med den "nye" dro ytterligere ned. Nå er jeg så blakk, at jeg nok må selge syklene for å greie meg en stund. Jeg har tenkt å ligge på været en uke og så blir det vel å bite i det sure eplet. Oppdateringer kommer etter hvert.

- Desmo
Du har rett AT at det hjelper bare litt. Men hvis det ikke skjer et mirakel er det ingen annen utvei.
-Pogo

-Pogo

Lån i banken!!!!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
- ojda
- Bamsefar
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Å selge unna en av "unga" går vel sikkert bra, men begge

2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.