The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Desmo
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900

Re: The world according to Desmo. Nå ser det stygt ut.

Post by Desmo »

pollti wrote:Nå har jeg skummet gjennom tråden etter litt fravær og er mildt sjokket. Hvordan i hule en vond kroppsdel og en VW ødelegge økonomien skjønner jeg ikke. At en VW kan riste et helt industrikonsern, det har jeg skjønt. Så i all min visdom etter dype konsultasajoner med alle stemmene i hodet mitt ivrig hjulpet av Bache Gabrielsen så tror jeg en kan dra følgende konklusjoner:

-Det er ikke enden på verden, det er en overgangs fase til du blir bedre i skroget.
-Ypperlig anledning til å kjøpe Hyse 650 GT naken ?
-Ikke hør på doktoren. Jeg har krystall klar røyk hoste og det trenger jeg i hvert fall en gnom med usigelig mange år på universitet for å fortelle meg ! Jeg har en tremenning som er dåkter og staker blodårer. Prøv Plumbo så jeg, pysa er nå sjefs pyse i mine øyne.

Nedturen er at når du har solgt begge moppene så går forsikringspremien opp. Jeg solgte nettopp et par italienske biler og da gikk premien opp. Så solgte jeg Pollti bilen . Da gikk premien opp igjen til jeg minte dem på at mindre risiko burde bety mindre premie og da så alt så mye bedre ut etter den samtalen.
Hvordan en VW kan ødelegge økonomien? 1. Vrak en gammel VW. 2. Ta opp banklån for å kjøpe en nyere. 3. Krasj så den nyere i en stolpe så den nesten blir vraket og står på verksted i 6-7 uker. 4. Forsikre VW i et selskap som har MAX 14 dagers leiebildekning og begynn å betale for leiebil av egen lomme. 5. Ødelegg en felg som det ikke går å skaffe maken til, siden den er fra 08 + ett dekk. 6. Betal egenandel for skaden og tre felger + ett dekk, siden forsikring bare dekker ett komplett hjul. 7. Og på toppen ha en inntekt som så vidt dekket normale utgifter og ikke disse ekstra.
Håndleddet har gudskjelov ikke ødelagt så mye mer enn noen egenandeler ved lægebesøk enda, og nå har jeg heldigvis frikort.
Hyse? Jeg? Før vil jeg heller sykle.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Lazyboy
MC: BMW R 1250 gsa 2024

Post by Lazyboy »

Det at felgen din ikke kan skaffes er ikke ditt problem, du betaler forsikringselskapet en egenandel for at di skal sette bilen tilbake i den tilstand den var før skade. Du skulle forlangt, og fått et felgsett dersom den ene ikke lot seg skaffe.

Hva stod som rep tid på takst, dersom det stod lavere tid enn tiden du nevner skulle vel verkstedet dekket leiebil. Dette er helt vanlig i henhold til avtaler med forsikringselskapet
Jørgen

Post by Jørgen »

Hei!

Har sendt deg PM i forbindelse med S4R'en.

Jørgen
Jørgen
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Lazyboy wrote:Det at felgen din ikke kan skaffes er ikke ditt problem, du betaler forsikringselskapet en egenandel for at di skal sette bilen tilbake i den tilstand den var før skade. Du skulle forlangt, og fått et felgsett dersom den ene ikke lot seg skaffe.

Hva stod som rep tid på takst, dersom det stod lavere tid enn tiden du nevner skulle vel verkstedet dekket leiebil. Dette er helt vanlig i henhold til avtaler med forsikringselskapet
Jeg prøvde å si dette til selskapet, men møtte verken samarbeidsvilje eller forståelse. Så jeg jobber med å skifte selskap av den grunn. Og da blir det ikke bare bilforsikring, men alle forsikringene mine som flyttes.
-Pogo
;)
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Jørgen wrote:Hei!

Har sendt deg PM i forbindelse med S4R'en.

Jørgen
Svar er sendt. Og er det mer du lurer på får du spørre.
-Pogo
;)
pollti

Post by pollti »

Nå er jeg ånkli skuffa Desmo, Hyser som er så fine og bra, du hadde kledd en sånn en ! Sydvest i stedet for hjelm og greier, tråler du brosme så tråler du brosme \:D/
Men faktisk så syntes jeg designet på de er ganske ok og de er drita billige og. Bakdelen er litt tungvinn resrevedels tilgang, ikke så god aluminium på de heller men stort sett går det greit. Forgasseren/innsprut fra Japan og samme for bremsene. Går greit og men er som Ducati, litt ekstra pleie er aldri feil. Hyosung er største motorleverandør til Suzuki men er litt forskjell på Suzuki og Hyse motorene uten jeg vet noe om forskjellen. Og det er visst grunnen til at Hysefabrikken ikke får selge de som rebadged Skruzuki har jeg blitt fortalt av Alternative Cruisers i Junaiten. Det beste med de er bensin forbruket og stor tank, men de bruker litt olje. Batteriet på eldste Hysa holdt i 8 år, det syntes jeg er bra men kunne kanskje tynt denne sommeren og ut av det. Men møkka har ikke kick start og å fly og dytte den bortover gata er ikke min stil .

Forresten så har jeg veldig bra 2011 Flyat 500 med under 50 000 på telleren til salgs snaqrt.Nye bærearmer og kost med som en baby. Panorama tak, hændsfree, nye bremser,batteri og full service historikk. 68 sprelske hester på 1200 kubikk. Eneste som må gjøres er å fylle gugge på ac, det gjøres i august. 8 alufelger og bra dekk. Nei og nei hvor den hadde kledd deg Desmo ! :shock: Billig å forsikre er den og. Tenk å gå fra Hysa til Flyaten, du har plass til hjelmen i baksetet så den er ganske romslig selv on den passer best for max 3.
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Å huttetu! Ikke nok med at du skal ha meg til å kjøre tohjult koreansk industriavfall. Men nå prøver du jaggu å prakke en Fabrikert I Andre Tanker på meg også? Har du ikke skjønt det? Jeg mener at biler blir laget av konsernet som har hovedsete i Wolfsburg, Tyskland. Alt annet er bare imitasjoner. Noen til nød brukbare andre ikke.
-Pogo
;)
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Etter jeg hadde spist middag tenkte jeg som så; I morgen kommer Jørgen og kanskje kjøper Monster'n, så til HELVETE med betent håndledd og mulige konsekvenser. Jeg skal ta meg en Totenrunde i ettermiddag. Det ble en fresk tur, med førerkortet som innsats nesten hele tiden. Borte på Bjørnstadflåa på gamleveien til Kapp strammet jeg wire'n ordentlig. Resultatet ble 2.5 ganger fartsgrensa. Jeg liker Monster'n like godt nå, som etter første turen. Behagelig nok til å kjøre etter fartsgrenser med, men også fresk nok til å overraske mang en plastrakettfører som ikke helt vet hva den grå og røde sykkelen er for noe. Faen, som jeg kommer til å savne den.

Image
Image
Image
Image
Image
-Pogo
;)
ArcticTiger
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS

Post by ArcticTiger »

Godt du fikk kilan litt før den forsvinner. \:D/
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Det er ingen skam å snu :-#
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Leffy
MC: Kawasaki Z1000

Post by Leffy »

Desmo wrote: Faen, som jeg kommer til å savne den.
Føler med deg. Nå har jeg riktig nok ikke kjørt en sånn sjøl, men fy fader og lekker den er og se på.
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

Pokker -føler med deg.

[-o<
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Leffy wrote:
Desmo wrote: Faen, som jeg kommer til å savne den.
Føler med deg. Nå har jeg riktig nok ikke kjørt en sånn sjøl, men fy fader og lekker den er og se på.
Nå viser jeg den bare fra den beste siden. Jeg har en liten bensinlekkasje som kommer og går. Den har gjort at lakken på ramma under bakerste delen av tanken er misfarget. Hadde jeg beholdt den skulle jeg rubbet/pusset med 1000-1500-2000 papir og brukt airbrushen til å blåse på ny klarlakk.
-Pogo
;)
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

mekkern wrote:Pokker -føler med deg.

[-o<
Takk, mekkern!
-Pogo
;)
Desmo
Triumph Scrambler 900

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

En vond dag, og det er min egen skyld. Hadde jeg ikke vraket Boraen og nestenvraket Tiguan hadde ikke dette skjedd. Men nå kjørte Jørgen av gårde med min kjære "Velte-petter". Så da er garasjen tom for sykler og blir vel det. Men Jørgen fikk grei beskjed om at hvis jeg soper inn en gedigen lottopremie må han bare belage seg på å overgi nysykkelen sin.

Image
Image
-Pogo
;)
Post Reply