Trodde jeg hadde kjøpt ny sykkel, en Ducati Streetfighter S i Italia. Overførte betalingen mandag, og var helt i hundre. Tirsdag fikk jeg kontrabeskjed, selgeren hadde ikke tid til å møte agenten før transporten gikk til Norge. Nedtur!
Senere på dagen ble jeg invitert ut på tur av en kompis. Lånte den nyfiksa KTM'en for å møte han. KTM'en er forsåvidt artig å kjøre, men det rister noe helt hinsides i jevnt tempo. Den er mye bedre om man får variere turtallet.
Vel fremme hos kompisen fikk jeg velge to av syklene i samlingen. En til meg og en til han, som vi bytter halvveis. Alternativene var Benelli Tornado RS, Laverda Jota, Moto Morini Corsaro Veloce og MV Agusta Brutale 910. Han har en Bimota YB9 også, men den er under restaurering.
Jeg valgte Corsaroen som førstevalg, og Tornadoen som andre. Har kjørt alle syklene før, og vet at Corsaroen er et skikkelig beist med Moto Morini sin egen 1187 cc V-twin på 140 hk og dreiemoment som et lokomotiv. Tornadoen var mest fordi lyden av den trippelen er helt fantastisk. Vurderte Brutalen, det er en veldig artig sykkel, men det er også den jeg har prøvd flest ganger. Jotaen er mer for spesielt interesserte, den rister så tenna skrangler i munnen mens man kjører.
Vi hadde en knalltur i godvær, kjørte Tornadoen først. Artig å prøve R-sykkel på gata igjen, er en stund siden sist. Man blir jo selvsagt sliten, og jeg angrer ikke på at jeg solgte RSV'en. Byttet halvveis, Corsaroen er noe helt annet. Veldig fin oppreist sittestilling, og den drar som et uvær! Veldig artig motorsykkel.
Da vi kom hjem til kompisen min begynte det å regne, og jeg kjørte KTM'en hjem i regnet. Tok veldig svingete og kupert bakvei med dårlig asfalt, på dette partiet kom KTM'en til sin rett. Storkoste meg! Avsluttet turen over litt innmark og opp en traktorvei hjem til foreldrene mine. Veldig tydelig at denne sykkelen er mer cross enn touring, selv med 24 L tank.
Siden det ikke ble noe av Streetfighteren, vurderte jeg sterkt å importere en Corsaro selv. Det er jo en veldig sjelden og spesiell sykkel, på godt og vondt. Surfet ganske iherdig etter alternativer i hele Europa, men torsdag fikk jeg ny beskjed fra agenten om at han hadde funnet en annen sykkel til meg. Ser ut som at det skal gå i orden denne gangen, men tar ikke noe for gitt før sykkelen har kommet i garasjen.
Sent from my iPhone using Tapatalk