pollti wrote:Har kjørt senket bil i mange år og det er null problemer hvis jeg ser bort fra enkelte ferjer. De fleste unge senker kjipo style med kortere fjærer og lavprofil dekk men beholder standard demperene. Da går det ikke helt etter hensikten bortsett fra at det ser fint ut.
Ikke senk mere enn anbefalt,max 2-3cm, bruk gjerne veldig lav profil dekk men det er viktig å beholde orginal rulleomkrets også setter du på bedre justerbare dempere. Da er bilen fremdeles kjørbar, har bedre veigrep og Fillebilen din ser bedre ut.
Passaten du har bilder av er nok senket alt for mye og kjipo style pluss at senking garantert ikke er innført i vognkortet. Sånt er ikke helt bra.
Er en slik lokal helt av en unggutt som har investert i luftfjæring på Tiguanen sin. Den kan jo "jekkes" opp eller ned etter ønske. Hadde jeg vært "nødt til" å gjøre noe sånt med en crossover/liten SUV hadde vel jeg valgt en mer vanlig bil. De biltypene er jo laget slik nettopp for å ha mer bakkeklaring enn en vanlig bil. Det finnes mange typer senkesett og noen kan vel kaaaaanskje bedre kjøreegenskapene. Men det tradisjonelle Black&Decker-settet ødelegger jo kjøreegenskapene mer enn de forbedrer dem..... Når det gjelder det "estetiske" ved senking av personbiler må jeg si meg 100% uenig med Pollti. Jeg assosierer
alle biler med senkesett med dette her;
BTW! Karriæren i Byservice ble avsluttet klokken 16.05 i dag, da jeg fyrte opp "Nye Fille-bilen" og satte kursen via en omvei mot nr.43. Hadde møte med arbeidsgiver og Hapro i går, og da jobbkonsulenten etter en tids prat spurte arbeidsgiveren min om mulighet for ansettelse hos ham fikk hun negativt svar. "Blir nødt om å ta på meg flere oppdrag om jeg skal ansette en til, og det er ikke aktuelt nå." var svaret. Har vel vært klar over det en stund nå...… Men da jeg skulle reise hjem i stad håndtakket arbeidsgiver meg for innsatsen. Og så kom det; "Om du skulle kjede deg, så kan du bare ta kontakt så kan du få være med en dag innimellom." Da sleit jeg med å gjøre slette miner til godt spill, for det ble ikke nevnt noe om betaling for det arbeidet. "Joggu lyt
je kjede mei noe helt jævli' før jeg gjør dæ……" var mine tanker om dette. Risikere trøbbel med NAV for å drive på dugnad for en gjerrigknark? Not
me!