
"SKRU IT" -Tyggis og binders. Mekkis Garage.
- hakhap
- Mr Illustrator
- Posts: 2931
- Joined: 06 Oct 2015 06:50
- MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Location: Buskerud
- Contact:
Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2019
Gratulerer med ny jernpony til sønnen da 

- Palma
- Posts: 4835
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2019
Gode investeringer [emoji106][emoji106]
Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2019
Alle som ikke gidder å lese utredninger: Hopp til siste linje.tshansen wrote:The computer can be fooled by putting a resistor of 22000 Ohm and 0,25W into the connector.
http://www.rottweilerperformance.com/sa ... gle-alone/
Er dette noe som er enkelt å lage selv?![]()
SAS blir styrt av en magnetventil. Når den blir borte registreres en åpen krets, som gir feilmelding. (Litt overflødig beskrivelse, ment å glede de som ikke helt er oppe på speed om hva som diskuteres).
Typisk motstand i en sådan er 300 - 500 Ohm.
Men en 300 ohms motstand blir litt varm. (Formel : U x U/ R, Dvs 14V x 14V/300ohm = 0,653W. Man bør doble Watt toleranse på motstand, 1.36W, dvs en 2W motstand. En litt klumpete og unødvendig varm løsning.
Siden ECU trolig bare ønsker å registrere at kretsen leder strøm er motstandsverdi ukritisk innen gitte rammer.
Der referers til 22K motstand så vel som 1K motstand og alt i mellom.
For egen del ville jeg siktet meg inn på en 250mW motstand. De minste og mest brukte er 0,125mW, men de blir litt pinglete i fysisk størrelse om de bare skal plugges inn.
Om man tar ytgangspunkt i mekkerens forslag om 2200 ohm blir regnesrykket: 14 x 14 /2200 = 0,089 W. Dvs perfekt å benytte en 250 mW motstand.
Forslag om 2.2K motstand på 250mW støttes.
- Bikeridr
- Geocache General
- Posts: 4853
- Joined: 08 Oct 2015 09:28
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
- Contact:
Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2019
Ja, og for å presisere; 250mW er det samme som 0,25W eller 1/4W. Så, hvis du har t id å vente vinter og vår på forsendelse fra Kina, kommer du av det med en tikroning inkl frakt for 100 stykker herfra, f.eks:knutk wrote: Om man tar ytgangspunkt i mekkerens forslag om 2200 ohm blir regnesrykket: 14 x 14 /2200 = 0,089 W. Dvs perfekt å benytte en 250 mW motstand.
Forslag om 2.2K motstand på 250mW støttes.
https://www.ebay.co.uk/itm/100PCS-2K2-2 ... SwWnFV8-lc
Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2019
Gratulerer til poden!
Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2019
Takk for informativ post (nok en gang) knutkknutk wrote: Alle som ikke gidder å lese utredninger: Hopp til siste linje.
SAS blir styrt av en magnetventil. Når den blir borte registreres en åpen krets, som gir feilmelding. (Litt overflødig beskrivelse, ment å glede de som ikke helt er oppe på speed om hva som diskuteres).
Typisk motstand i en sådan er 300 - 500 Ohm.
Men en 300 ohms motstand blir litt varm. (Formel : U x U/ R, Dvs 14V x 14V/300ohm = 0,653W. Man bør doble Watt toleranse på motstand, 1.36W, dvs en 2W motstand. En litt klumpete og unødvendig varm løsning.
Siden ECU trolig bare ønsker å registrere at kretsen leder strøm er motstandsverdi ukritisk innen gitte rammer.
Der referers til 22K motstand så vel som 1K motstand og alt i mellom.
For egen del ville jeg siktet meg inn på en 250mW motstand. De minste og mest brukte er 0,125mW, men de blir litt pinglete i fysisk størrelse om de bare skal plugges inn.
Om man tar ytgangspunkt i mekkerens forslag om 2200 ohm blir regnesrykket: 14 x 14 /2200 = 0,089 W. Dvs perfekt å benytte en 250 mW motstand.
Forslag om 2.2K motstand på 250mW støttes.

Selv har jeg liten eller ingen greie på dette. Så jeg er på syltynn is bare med å nevne Ohm, volt motstand... osv osv


I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
-
- Posts: 1775
- Joined: 05 Oct 2015 20:11
- MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing
Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2019
gratulerer til poden med riktig merke og sykkel [emoji106]
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
- intruder
- Posts: 4728
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2019
I sammar må vi treffes for en kaffekopp,banna bein.Du er vel ike ovafor på Mjøsa Rundt , da kunne det ordnes noe på Bolleland på Espa...der er kanskje også lespa (take it easy,bare et rim)...
Kjører jeg Mjøsa Rundt på MC-folkets nasjonaldag,blir det mot mange av de andre--overrasker deg kanskje ikke ?
Nok om det....
Har brukt den resterende hjernekapasitet til å dikte en bursdagsoverraskelse til deg :
Det er mye forunderlig ved vår Mekker
trur han at han er Lucky Luke så colten han trekker
Og i verkstedet om en skrue kanskje brekker
da kanskje dama over lanken ham smekker
sjøl om hu syns han er lekker...
Neste episode sendes kanskje fra det Hjellumske psykiatriske sjukehus forfattes...takk for oppmerksomheten !

Kjører jeg Mjøsa Rundt på MC-folkets nasjonaldag,blir det mot mange av de andre--overrasker deg kanskje ikke ?

Nok om det....
Har brukt den resterende hjernekapasitet til å dikte en bursdagsoverraskelse til deg :
Det er mye forunderlig ved vår Mekker
trur han at han er Lucky Luke så colten han trekker
Og i verkstedet om en skrue kanskje brekker
da kanskje dama over lanken ham smekker
sjøl om hu syns han er lekker...


Neste episode sendes kanskje fra det Hjellumske psykiatriske sjukehus forfattes...takk for oppmerksomheten !


- mekkern
- Posts: 5302
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2019
Blir nok en tur "oppover" snart men er ikke sikker på 1Mai.. kjøre i kø rundt mjøsa er ikke SÅ givende...men gir et pip på tlf i så fall. 

- intruder
- Posts: 4728
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2019
Er heller ikke så begeistret for køkjøring så jeg har aldri kjørt Mjøsa rundt på "de sosialistiske apostlers dag,bådde blå og de blasse rødmende" ,men en gang fulgte jeg dem til Stange...tro det eller ei,omtrent 10 Harrleier,så kom jeg og bak meg en uniformert polltibil med blålyset på...følte meg som president i Hells Angels Norway gitt...
...men har kjørt dagen etter som regel...blir mer oppmerksomhet mot min ringe person...og kanskje so9m eneste kommunist ??
Kanskje vi skulle gjøre en tur til han Desmo vi




...men har kjørt dagen etter som regel...blir mer oppmerksomhet mot min ringe person...og kanskje so9m eneste kommunist ??


Kanskje vi skulle gjøre en tur til han Desmo vi

- mekkern
- Posts: 5302
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2019
Jeg har blitt fortalt at det ikke har skjedd hvis en ikke har bilder....
men jeg har også forstått at en ikke er skikkelig motorsykklist hvis en ikke kjører minst 70 mil om dagen-helst på grus (helst i regnvær med dritdyr gørrtex og ikke med en regndress..)
Og en må ha en grisesvær mc med minst 3 containere i alu og litt (10-15kg) annet snadder..
Jeg putrer rundt så langt jeg synes det er morro og helst i godt vær.. kan også bare ta en tur til Drammen,drikke kaffe og treffe gjengen eller kebabsjappa uten å skamme meg.
Kevlarbuksa eller "alpepornoen"(snekkerskinnbuksa)og ei stoff eller skinnjakke..og noe passende skotøy-sammen med litt tynne skinnhansker og enten "langturhjelmen" en gammel c3 eller hjemmelakket biltemahelhjelm eller gud forby en jethjelm...
Men NÅ har jeg i det minste tatt steget forbi 1000ccm grensen...(selv om bastarden er 1002ccm)
Svimlende 1203ccm..
I dag fikk jeg hjem "indianeren" (selv om jeg ikke får skiltet før fredag)
Gasset avgårde med lånt Pæugot partner fra bror min og lånt henger fra naboen i retning av Mysen.
Aldri har jeg ventet så lenge på noe kjøretøy.. Som jeg sa til selgeren : dette er jaggu vært et svangerskap med fødsel i dag for det er 9mnd siden jeg skrev kontrakt..
Ankom Spinnin-Wheel i efta og skred ut av bilen.

Og hva sto og ventet innenfor døra?
Jo der sto "høvdingen"..

etter litt babling og handling av "reklameeffekter" som den kommersielle hora jeg har blitt:
Ny jakke i samme stil som sykkelen...

Fikk med litt annet styr som t-shirt caps og noe småtteri.
Men så var det å få "payet" og dette er vel foreløpig noe av det større beløpene som er "tæppet" som det heter så fint (måtte dog slå kode
)
så måtte Børge (selger) ta bilde av sykkel og ny eier før jeg lastet på..
Det er ikke bare bare å få stroppet fast alle sykler uten at en skal lage et eneste merke eller overlaste noe deler..
men med litt kreativitet og noen nye microfiberkluter gikk det greit..

men en vil jo ikke søle til gullet og ikke skal det fryse... så da får en lage overraskelse..Alltid gøy å pakke ut pakker...

og til slutt etter regnvær og "mil etter mil" så står den inne i hulen.. men ikke helt alene allikevel..

Gleder jeg meg til skilt og sol?????? OH YEAH....
men jeg har også forstått at en ikke er skikkelig motorsykklist hvis en ikke kjører minst 70 mil om dagen-helst på grus (helst i regnvær med dritdyr gørrtex og ikke med en regndress..)
Og en må ha en grisesvær mc med minst 3 containere i alu og litt (10-15kg) annet snadder..


Jeg putrer rundt så langt jeg synes det er morro og helst i godt vær.. kan også bare ta en tur til Drammen,drikke kaffe og treffe gjengen eller kebabsjappa uten å skamme meg.
Kevlarbuksa eller "alpepornoen"(snekkerskinnbuksa)og ei stoff eller skinnjakke..og noe passende skotøy-sammen med litt tynne skinnhansker og enten "langturhjelmen" en gammel c3 eller hjemmelakket biltemahelhjelm eller gud forby en jethjelm...

Men NÅ har jeg i det minste tatt steget forbi 1000ccm grensen...(selv om bastarden er 1002ccm)
Svimlende 1203ccm..

I dag fikk jeg hjem "indianeren" (selv om jeg ikke får skiltet før fredag)
Gasset avgårde med lånt Pæugot partner fra bror min og lånt henger fra naboen i retning av Mysen.
Aldri har jeg ventet så lenge på noe kjøretøy.. Som jeg sa til selgeren : dette er jaggu vært et svangerskap med fødsel i dag for det er 9mnd siden jeg skrev kontrakt..

Ankom Spinnin-Wheel i efta og skred ut av bilen.

Og hva sto og ventet innenfor døra?
Jo der sto "høvdingen"..

etter litt babling og handling av "reklameeffekter" som den kommersielle hora jeg har blitt:
Ny jakke i samme stil som sykkelen...

Fikk med litt annet styr som t-shirt caps og noe småtteri.
Men så var det å få "payet" og dette er vel foreløpig noe av det større beløpene som er "tæppet" som det heter så fint (måtte dog slå kode

så måtte Børge (selger) ta bilde av sykkel og ny eier før jeg lastet på..
Det er ikke bare bare å få stroppet fast alle sykler uten at en skal lage et eneste merke eller overlaste noe deler..
men med litt kreativitet og noen nye microfiberkluter gikk det greit..

men en vil jo ikke søle til gullet og ikke skal det fryse... så da får en lage overraskelse..Alltid gøy å pakke ut pakker...


og til slutt etter regnvær og "mil etter mil" så står den inne i hulen.. men ikke helt alene allikevel..

Gleder jeg meg til skilt og sol?????? OH YEAH....

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2019




Jeg kommer innom en dag å skal kikke på denne, det kan du ta deg faen på


Gratulere nok en gang

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2019
Det er faktisk en amerikansk sykkel jeg kunne tenkt meg selv..
Gratulerer 


- mekkern
- Posts: 5302
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2019
Takker.tshansen wrote:![]()
![]()
![]()
![]()
Jeg kommer innom en dag å skal kikke på denne, det kan du ta deg faen på![]()
![]()
Gratulere nok en gang
Ja det er "åpent hus " som alltid.

- ole m.
- Posts: 1387
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2019
Grattis mekkern!
Ser frem til å høre hvordan denne er å kjøre.
