tshansen wrote:Driver å leser meg litt opp på droneregelverket.... 150 meter fra trafikk? Ikke 150 meter fra vei? Så lenge det ikke er andre biler der, så kan jeg filme mens jeg selv kjører på vei?
Igjen står det, hold avstand fra bygg, folk og trafikk... (150 meter)

Alt av bygninger? Det flyes jo droner i Bergen sentrum, på fløyen, rundt om over alt... alle disse bryter reglene da med andre ord

Bli medlem av en modellflyklubb, da kan du fly dronen med "litt" mindre marginer...
Har en Mavic Pro som har samlet støv i snart ett år nå.. fantastisk drone som tar fine bilder og video men det blir liksom aldri til at jeg tar den med. Og med nye krav om registrering og enda mer restriksjoner og sikkert avgifter etterhvert så veit jeg ikke...
Den havner nok på Finn litt nærmere jul.. Har 3 batterier, 12v lader, hurtiglader, org lader, 3 sett med propeller, nd filter, oppbevaringsetui, sekk osv. osv..
Har også en Samsung pad med 4g og moddet app slik at man kan fly dronen med fcc sendestyrke.. da kan man fly 7-8km bortover uten tekniske problemer(værre med lovligheten). Er heller ingen høydebegrensinger eller noe sånt så står man ved foten av et fjell så kan man følge fjellsiden mer enn 120m opp fra der man står.
Drone er et fantastisk verktøy men man må ha tid og interresse til å bruke det.
Vurderer seriøst å bytte den inn i den nye mavic mini.
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.