Anbefaler i allefall å teste XR'en, fikk helt ny opplevelse av dagens motor sammenlignet med gen1.Ambro wrote: ↑23 Apr 2021 11:43
Kan kun sammenligne 1200DVT/1260 motorene med ashland sin 1.gen XR, og -19 mod som jeg prøvekjørte hos MC Oslo.
På lavt turtall er rekkemotoren snillere, og kan presses lavere i turtall. Har dog sett eksempler fra reviews på V4 at denne kan brukes ned mot 2.000-2.500 rpm. 1260 fungerer greit fra 3.500 og oppover, ned mot 3.000 om du er snill.
Begge våkner som du selv sier, ved ca 4.000, og her reklamerte jo Ducati i sin tid med 1260 motoren at denne hadde 80% av maks dreimoment tilgjengelig fra 3.500 og oppover. Dette merkes. På 1200DVT måtte jeg gire ned om jeg ville ta en forbikjøring i 5. eller 6. gir. Det er ikke nødvendig på 1260, den trekker som en diesel.
Må kanskje ta meg en ny tur å prøve nyeste XR for å se om det er noe fremgang på den motoren. Ellers driver jeg selv og vurderer KTM 1290GT på nytt, om jeg får plass... (Har for lange ben for alt opp til mod -19 i alle fall.)
Var inne på KTM 1290GT rundt ~2016/2017 men forhandleren var ganske ærlig og hintet at videresalg av disse syklene var vanskelig når man en gang blir lei av de.
Samt at beinplassering av litt problematisk.
Men nå innrømme at jeg heller litt mot Ducati for tiden, bare litt usikker om det er 2020 eller 2021 som skiller seg ut.