Ny dag med 250 på grusen. Ot som noen kjenner fra treffet fristet med fine veier nordover på skogen. Så jeg kokte en kaffetermos i dag og dro av gårde etter å ha installert en kabel til gubbejakka på 250'n. Ja for det er litt fartsvind å merke på den og. Og jeg hadde en mistanke om at dagen ble lang. Varmeholkene fungerte supert, jeg måtte jo sjekke om gubbejakka funka og.
Har fått lagt opp litt greit strømopplegg til å koble til forskjellige greier.
Fikk tak i en strømskinne med 4 sikringer fra en eller annen marinebutikk som
@Roargutten tipset om. (Og det kan jo være greit på litjhondan. Den gynger jo verre enn en full gyngehest langt til havs.)
Men strøm ble det, releestyr og greier. Av når tenninga skrues av.
Kobling.jpg
Men dagen i dag, det er ca 10 mil opp til Ot gjennom skogen oppover. Nå er de fleste bommer åpne grunnet elgjakt så turen gikk fint på kjente og ukjente veier. Ikke noe spektakulært. Det ble en matbit og en kaffetår oppi Kynndalen da klokka dro seg nærmere 12 før jeg dro avgårde.
Kaffe ved Kynna.jpg
Vel fremme hos Ot og Linda ble det mer kaffe (det skulle jeg angre litt på senere)
Etter en runde i låven med Ot for å telle sykler (det var ikke nok med ei hånd...) bar det til skogs. Nå med Ot som guide på egen hjemmebane. Å steike ta. For et område. Jeg vil flytte!!!!!!!!
Drøssevis med masse lekre "veier", det er endel hundekjørere i området som trener hunder i skogen og disse "veiene" finnes det milevis av. Vekslende fra sand til hard jord, gress, steinete, ja alle slag. (Asfalt var det ikke.)
Og Ot lå i tet og han var jo kjent og visste nok at det ikke kom noen rundt neste sving så det var bare å klore seg fast på gyngehesten og gi full rulle... og gire og gire og gire. Steike den lille 250'n er bare så utrolig artig. Kan jo kjøre over alt med den bare man får valgt rett gir. Og så letthåndterlig.
Men det var den kaffen da..... 2 kopper til morran, et par på tur oppover og et par før vi kjørte ut. Slikt straffer seg. Jeg ble forholdsvis gul i øya etterhvert og jekslene sto under vann... Men Ot bare kjørte... Og med veier på kryss og tvers var det ikke lett å finne frem. Men endelig stoppet han og jeg fikk lettet trykket. Det blir ikke noe skogbrann i det området på en stund for å si det slik..
2 stk crf.jpg
Ot kjørte en 250L i dag, med oppgraderte fjærer/dempere. Og du verden det var en viss forskjell ja. Gleder meg til mine kommer og jeg slipper å spise sjøsyketabletter før jeg kjører.
Og de veiene... Gosh. Vi kjørte 7-8 mil på ei lite stund der oppe stort sett på fine små "veier"
fine veier.jpg
Men klokka gikk og man kan ikke leke hele dagen så jeg takket pent for meg og satte nesa hjemover igjen. Snudde ruta på Guru Maps Pro og satte igang. Tanken var nesten tom og hadde blinket litt ei stund. Men med litt høyere mattematikk skulle jeg klare Sørkel Kei 13 km borte i veien. Joda jeg kom dit og fylte 7,1L. Tanken tar vel 7,2. Nå hadde jeg ei kanne på 3 l i reserve da hvis det skulle knipe.
Med full tank og gubbejakka på laveste trinn bar det ned gjennom skauen. Fruen hadde sendt noe mld om noe mat så jeg måtte gasse på. Halvveis inne på en fin vei jeg kjørte oppover møtte jeg en bil som blinket med lys og stoppet. Han kunne fortelle at bommen i andre enden nå var steng.. Filler'n, ok en liten rundtur i Risberget får gå. >Snart inne på Kynndalsvegen lell og da var jeg plutselig hjemme.
Nesten 30 mil på gyngehesten i dag i fantastisk vær, på fantastiske veier. Deilig. Men det blir bra med nye dempere etter hvert. De er bestilt.

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.