Dette bildet
Er dette gjort for å unngå at ventilene slår nede i stemplene?
Eller, er dette gjort for å unngå at ventilene slår ned i stemplene ved et reim havari?
Noen som vet?
er stempler til Ducati ST2 (som jeg har). På stempel toppene er det frest ut spor til ventilene.Freste ventil spor i toppen av stemplene.
-
- MC: "Fant", 96 Cagiva Elefant 750
"Santa Lisa ll", 98 Ducati ST2
"Muninn" 03 Ducati Multistrada
"Kristine" 03 Ducati 999
73 Tempo corvette
Freste ventil spor i toppen av stemplene.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Re: Freste ventil spor i toppen av stemplene.
dette er gjort for å ha litt klaring under normal drift.
-
"Kristine" 03 Ducati 999
73 Tempo corvette
Ja, det er jo relativt høy komp. 10.2:1 iflg motorcyclespecs.co
Så ryker reima er det skjærings altså.
Så ryker reima er det skjærings altså.
Det er korrekt. Så vidt jeg vet er det 5 år på reimene på nyere væskekjølte motorer (Testastretta evo). Hvis jeg husker riktig er det noe med mindre løpehjul og spissere vinkler på reimene som gjør at det fortsatt er 2 års levetid på reimene på de eldre luftkjølte motorene.
-
"Kristine" 03 Ducati 999
73 Tempo corvette
2 år er jo håpeløst da.
Reimene på Cagiva'n min er 5-6 år gamle. men gått bare 4-5K da. Men nå skal jeg bytte de. (Og fikse frontskaden da, samt et løst lager på kammen.)
Reimene på Cagiva'n min er 5-6 år gamle. men gått bare 4-5K da. Men nå skal jeg bytte de. (Og fikse frontskaden da, samt et løst lager på kammen.)
2 år er nok veldig konservativt, antar det har med varmen fra luftkjølt motor å gjøre. Min F1 tør jeg kjøre selv om reimene ble byttet i 2016. Har tatt ut 15 år gamle reimer etter lagring og kunne ikke se noe feil. Det er alltid vanskelig å vurdere om intervallet er satt for penger i kassen eller levetid for komponenten.