knutk wrote: ↑06 Apr 2022 19:26
Nå vet jeg ikke hva denne sykkelen burde gå for i verken det ene eller det andre markedet.
Det er oppgitt et norsk reg-nr, mens den andre annonsen er særdeles sparsom på detaljer.
Kan man utelukke at det er svindlere som prøver å fange kunder på utenlandske siden?
Jeg har sett samme MC for salg i Tyskland, i alle fall tilsynelatende, for måneder siden. Jeg heller mot at det mest sannsynlige er at den er bruktimportert nylig, dvs i 2022, og deretter lagt ut for salg i Norge. Dessuten at opplysninger hos vegvesen.no er feil mtp registreringshistorikk.
Men, du har Antakelig et godt poeng. Det du nevner har jeg lurt på feks i forbindelse med en CB 1100 F som var på norske sosiale media, og annonser, og som dukket opp på mobile.de . En grå caferacer-inspirert cb 1100 f som angivelig var til salgs fra et sted i nærheten av Dusseldorf. Hadde vært interessant å vite om det var et svindelforsøk.
Uansett: Jeg har registrert at det synes å være enorme fortjenestemarginer på bruktimport. Jeg har fulgt med litt på priser på brukte MC i Norge kontra Tyskland og Storbritannia i 10-15 år, og mener at en del modeller er fryktelig overprisede i Norge, eventuelt desto mer lønnsomme å importere selv, heller enn å kjøpe fra norske forhandlere.
Mitt inntrykk er at dette i stor grad gjelder feks
Kawasaki ZZR 1400, Suzuki GSX1400, Kawasaki ZXR 1100 / 1200 for å nå evne eksempler.
Hvem som helst kan se hva disse koster i feks Tyskland (mobile.de), deretter regne ut hva det vil koste å importere til Norge, og så se at norske forhandlere tjener GROVT på import og videresalg til nordmenn.
Sjekk feks Infira og flere andre på finn.no. Import og salg av 10-20 sykler til "dumme" nordmenn per år burde kunne skaffe en enkeltperson en brukbar årslønn...