Selv om ikke aktiviteten er alt for stor her inne til tider, og kommentarene til innleggene til de av oss som legger ut litt innimellom ikke alltid "står i kø", så tror jeg nok at de allikevel blir satt pris på (puuhh... det ble en laaaang setning.. )
Og veldig kjekt å lese dine innlegg. og å høre litt om dine mekaniske/tekniske løsninger og kompetanse
@mekkern Pent rack på FTR'n - passelig minimalistisk og stilfullt
Har prioritert kjøring selv og kan rapportere at Sylling-Tyrifjorden er fin (litt telehiv). Bingen-Lampeland også bra (litt sand på de 5 km asfalt før Lyngdal i Numedal men ellers fint. Svene-Ulland-Lurdalen også finfin og uten sand.
Og Hurum rundt er finfint - men det virker det som "alle" vet - å dømme utifra brølende MC'er som passerer i eninga her i Hyggen.
Grusveien om (veldig nedtappet) Røskestadvann er fin - men stengt Lørdag 23 April pga Hurumsprinten - men da er man jo i Andebu og spiser pølse likevel
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Da var alle mc avregistrert. sesongen er slutt for i år.
Da er det tid for Mekkis garage og fixe en Triumph Bonneville som ikke har rullet på en del år siden el-nettet brant..
Vi harjo noen ganske aktive med eldresykler som skrur og lurer på ting og får hjelp av slike som deg
Synes iallfall det blir stusselig uten deg her...og håper du blir på banen etter hvert...( leste for øvrig først " lagt i jern ".... ....heldigvis var det bare " lagt i dvale "
Så galt var det heldigvis ikke
håper du i verste fall bare " går i hi " Vidar
Last edited by intruder on 06 Oct 2022 12:41, edited 1 time in total.
mekkern wrote: ↑05 Oct 2022 21:53
Da er det tid for Mekkis garage og fixe en Triumph Bonneville som ikke har rullet på en del år siden el-nettet brant..
Vurderer selv å avslutte sesongen snart, været på Sunnmøre har ikke vert så mye i MC modus på en stund.
Spent på om du kommer med noe oppdateringer etter hvert på den Triumphen, kan jo bli en spennende prosjekt
Du går jo glipp av den mest spennede delen av sesongen - vi snakker vått løv i mørket
Har sondert terrrenget for vinterlagring privat, så venter litt til minusgradene begynner å dukke opp før det blir en kort tur til en garasje. Greit å stå i carport på sommeren, men om vinteren er det ikke så gunstig ift snøbrøyting med bil som stikker snuten godt ut pga MC'n bak.
mekkern wrote: ↑05 Oct 2022 21:53
Vi må få oppdateringer med bilder av Triumphen ja. Gammel eller?
Morsomt med litt annet en knast-sekk og skyskrapersykler med alukofferter og maurslukersnute - Pluss vi (jeg) som har gått oss helt fast i vår egen boks, det kan være nyttig med annen input
Det er fint å kjøre ennå og kanskje et par uker til...hvis man har fri til å kjøre de timene på den dagen det ikke regner og det er ok temperatur.
Jeg kjøpte min Triumph Bonneville i 1981, det er jo den gamle typen Triumph. Nytypen Triumph Bonneville kan jeg ikke noe om, det er et annet merke. Men når det elektriske har brent må det jo være nytypen, de tidligere har det gode gamle Lucas anlegget.
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Det er en -87 modell med gearet på venstre side.
Ser jo ut som de alltid har gjort for meg. Har nytt ledningsnett men venter på repboka. Trenger en del nye deler har jeg allerede funnet ut.
Skal ta noen bilder så man har før/etter og slikt.
87 modell er gammel type, de kalles Harris-triumpher siden de ble produsert av Les Harris i Devon. En liten serie som er produsert på lisens etter at fabrikken var konkurs og rettighetene til navnet var solgt.
De skulle være helt lik de gamle, men det er noen avvik. Mest synlig er Paoli gaffel og Brembo bremser.
Disse syklene ble solgt nye i Norge av Classic Motorcycles, de har flyttet noen ganger i mellomtiden men finnes fremdeles.
Det ser ut som et fint prosjekt. UK-tank er litt uvanlig, de fleste har den noe mindre US-tanken. Fothvilerbraketten er nok hjemmelagd ja, jeg har ikke sett denne varianten. Selv om det er lenge siden den har gått så kan jeg se spor av gamle oljelekkasjer Den bør nok pakkes om.