Nytt år, nye muligheter er det noe som heter... Joda, det er et nytt år og mulighetene for året er mildt sagt mange, men samtidig begrenset.
Det har svirret noen MC tanker igjennom hode de siste månedene når det ikke har blitt kjørt noe, kunn blitt skrudd på en gammel CX. Tankene om å få sammen en CX og bruke den for noen turer i løpet av året er fristende, men om den blir like behagelig å kjøre som Norden? Jeg tviler. Men det vil tiden vise. CX'en er jo veteran, ikke så veldig mange som har veteran MC her inne, men noen er det. Primært er det da slik som meg en MC nr 2 for fineværs dager, men for enkelte er det den eneste MC de har. Om jeg skulle få sammen CX'en så hadde det vert moro med et lite MC-Forumet veteran treff, men jeg frykter at enkelte må ha følgebil med deler og verktøy for å komme seg både til og fra. Får tenke litt mer på dette når jeg har en kjørbar veteran MC.
Når det kommer til Norden så har det også kommet noen tanker etter en sesong. Norden er behagelig å kjøre, comfort nivået i forhold til KTM er mange hakk opp, egenskapene på grus og andre løsere underlag er ikke noe å klage på, samtidig er der en tanke om en annen MC som jeg ikke klarer å få ut av hode. Der var en MC som jeg prøvekjørte i løpet av høsten som imponerte meg på en slik måte at jeg begynte å stille spørsmål om Husqvarna var det rette?
Men når jeg sammenligner Norden med "den andre" så er der ganske mye som er rett med en Norden, ikke minst er der småting som gir det lille ekstra på Norden i hverdagen. Og når man tenker igjennom så er det mest av hverdager og ikke så mange dager på slik tur at "den andre" blir aktuell, muligens om jeg bodde på Finnskogen.
MC planene får året har jo vert delvis spikret i grove trekk, som de fleste år, HPR i Mai, Bukken og GiØ i August, muligheter for noen småturer inn i mellom, muligens i forbindelse med jobb. Har også snakker om en tur nedover Europa på høsten, har fremdeles det i bakhodet, men mange ting som kan sette stopper for både denne planen og egentlig alt annet av kjøreplaner i år. Som flere har fått med seg driver jeg og fruen å sikrer neste generasjon MC fører, forventet levering i midten av Mars. Satser på en snill unge som gir meg rikelig med frihet til reise, enten på jobb, MC eller kombinasjon.
Jobben har også endret seg litt siste ukene, ikke navnet på arbeidsgiver, men ansvarsområdet har blitt større etter en liten intern omorganisering. Før jobbet jeg primært i området fra Aukra til Sognefjorden, nå har jeg plutselig fått ansvar hele veien ned til Agder. Dette medførte at deler av denne uken ble tilbrakt i Stavanger, det var generelt dårlig vær, men nok plussgrader til at flere var ute på 2 hjul. Men min jobb er vanligvis ikke i byen, det er forventet flere turer til området rundt Hardanger, gjerne da i kriker og kroker rundt fjordene nedover mot Hjelmeland. Om prosjektene jeg skal jobbe med blir så omfattende som det ser ut, så kan det være aktuelt å parkere en Norden noen uker på Flesland for å bruke den fremfor leiebil. Men det er veldig ferskt og mye uavklart.
Enn så lenge er det fremdeles minusgrader og dårlig MC føre på Sunnmøre, tiden frem til en Norden kan trilles ut er fremdeles lang, men jeg har mye annet å fylle dagene med, ikke minst CX'en