gikk vel i Jåle-Tællfoner før den tida kanskje

Snakkes....har du tenkt deg oppover til Rundkiosken og blommer i gatom på Gjøvik hell ?

Gratulerer AT med ny / gammel Multistrada, virker ikke som det er så mye skruing som trengs på denne maskinen.ArcticTiger wrote: ↑23 Nov 2022 22:23 Jeg ser det er noen her som skrur og fikser opp eldre Jern. Det er jo en tanke som har streifa meg og, siden den Nye Jåle-Sykkern jo er nokså kjedelig lydmessig, det er ikke desmodromiske ventiler eller tørrclutch på denne. Og V4 mottorn er det ikke mye å høre fra, bortsett når den begynner å raute i innsuga når den kommer litt opp i turtall. Så det er ikke mye "sjel" i den altså![]()
Men, siden jeg er blitt en hardbarka Multistrada- og Øhlins fetisjist, så er jo utvalget ev eldre sykkler noe begrenset. Men holler man øya oppe, så duccer det som regel opp noe![]()
Så jeg var ikke sein om a smelle tel når det var en -06 Ducati Multistrada 1000 S DS som skulle skifte eier for en rimelig sum ståler. Denna har desmodromiske ventiler, tørrclutch og Øhlins gaffel og støtdemper. Litt småpussel er det jo, men med ca 30.000 km på tellern er det mye sykkel igjen. Ny olje/filter på mottorn, nye kamreimer, nye styrelager, og overhaling av bakdempern pga lekkasje.
Så kanskje det kan bli litt ekte Ducati rassling til våren![]()
![]()
![]()
multi 06.jpg
Hyggelig å se at det er andre enn meg som skal skru litt i løpet av vinteren. Håper du lar oss følge med litt på prosessenArcticTiger wrote: ↑23 Nov 2022 22:23 Jeg ser det er noen her som skrur og fikser opp eldre Jern. Det er jo en tanke som har streifa meg og, siden den Nye Jåle-Sykkern jo er nokså kjedelig lydmessig, det er ikke desmodromiske ventiler eller tørrclutch på denne. Og V4 mottorn er det ikke mye å høre fra, bortsett når den begynner å raute i innsuga når den kommer litt opp i turtall. Så det er ikke mye "sjel" i den altså![]()
Men, siden jeg er blitt en hardbarka Multistrada- og Øhlins fetisjist, så er jo utvalget ev eldre sykkler noe begrenset. Men holler man øya oppe, så duccer det som regel opp noe![]()
Så jeg var ikke sein om a smelle tel når det var en -06 Ducati Multistrada 1000 S DS som skulle skifte eier for en rimelig sum ståler. Denna har desmodromiske ventiler, tørrclutch og Øhlins gaffel og støtdemper. Litt småpussel er det jo, men med ca 30.000 km på tellern er det mye sykkel igjen. Ny olje/filter på mottorn, nye kamreimer, nye styrelager, og overhaling av bakdempern pga lekkasje.
Så kanskje det kan bli litt ekte Ducati rassling til våren![]()
![]()
![]()
multi 06.jpg
Åååhhh-Neeii-duhh, ikkeno Grus og Kråss-dekk på Ducatin her i gården
Det er så absolutt bedre utsikt og flottere landskap der du befinner deg. Det skal du haArcticTiger wrote: ↑05 Jun 2023 10:02 Ikke mye skriving her, og ikke så mye mc-kjøring heller. Men noen småturer har det blitt. Igår ble det en tradisjonell dag med Telemarks-Kjøyring, da kommer Jåle-Sykkærn til sin rett
40 mil på flotte svingete veier ække så gæærnt. Her fra Akkerhaugen med 25 gr, Valebøvegen neste
.