Men stussen hadde jeg ryddet opp i sporenstreks hvis jeg hadde kjøpt en slik?

Gratulerer
Jeg syns lykta og fronten på de Triumphene ser veldig "Ptheven" ut, nesten så det ser ut som noen har tatt en R-sykkel og kastet kåpa, latt lampene sitte igjen
Hahaha
Har noe erfaring med Fusion, har mange timer selvlæring med youtube, lesing, prøving og feiling. Kan sikkert svare på noe spørsmål om du treffer noen hindringerBjerknez wrote: ↑11 Aug 2023 07:07 Hehe, tror jeg først må klare å få printet ut en firkantet boks som ser bra ut, før jeg begynner å eksperimentere med all slags ting![]()
Tror jeg må ta dette med "Baby steps"-metoden.
Så får jeg vel bygge meg egne erfaringer med resin typer etc. Men så langt klarer jeg ikke se noen annen nytteverdi for min del enn å lage slike custom bokser. Det jeg printer skal jo også lages i Fusion 360 og jeg er ikke akkurat noen ekspert der heller.
Jeg forstår greia og klarer omsider og få sammen en boks i Fusion etc. men avanserte former etc. tar mer tid og krever mer erfaring![]()
Ja, R-sykkel er "fett", men naken sykkel er jo det peneste. Jeg liker jo å se det mekaniske, ikke bare det aerodynamiske på sykler.Bjerknez wrote: ↑11 Aug 2023 09:33Hahaha![]()
![]()
Smak og behag... jeg synes syklene ser penere ut uten all den plasten jeg da.
Men prøv og ta av kåpa på en sykkel å still den ved siden av en Triumph så tenker jeg Triumph vinner estetisk![]()
Enig. Jeg er ikke så glad i all den plasten. En fin og enkel måte for produsenter og skjule skavanker påJoeHugin wrote: ↑11 Aug 2023 09:38Ja, R-sykkel er "fett", men naken sykkel er jo det peneste. Jeg liker jo å se det mekaniske, ikke bare det aerodynamiske på sykler.
Også er det kult at ikke alle ser like ut, så det er et poeng i favør Triumph.
Trodde forøvrig jeg så deg i går, var på AGM og det rullet inn en Rocket der, men viste seg at det var en testsykkel![]()
Joda, jeg har litt erfaring med Fusion. Har laget litt forskjellig, men jeg bruker gjerne 2 timer på noe en proff bruker 5 minutter på. Jeg skjønner greia, men er som sagt på nybegynnerstadiget enda.JoeHugin wrote: ↑11 Aug 2023 09:35Har noe erfaring med Fusion, har mange timer selvlæring med youtube, lesing, prøving og feiling. Kan sikkert svare på noe spørsmål om du treffer noen hindringerBjerknez wrote: ↑11 Aug 2023 07:07 Hehe, tror jeg først må klare å få printet ut en firkantet boks som ser bra ut, før jeg begynner å eksperimentere med all slags ting![]()
Tror jeg må ta dette med "Baby steps"-metoden.
Så får jeg vel bygge meg egne erfaringer med resin typer etc. Men så langt klarer jeg ikke se noen annen nytteverdi for min del enn å lage slike custom bokser. Det jeg printer skal jo også lages i Fusion 360 og jeg er ikke akkurat noen ekspert der heller.
Jeg forstår greia og klarer omsider og få sammen en boks i Fusion etc. men avanserte former etc. tar mer tid og krever mer erfaring![]()
Når det gjelder resin, kjøp det billigste (av ok kvalitet) du finner for å teste, det kommer til å være litt prøving og feiling.
Og hver gang du bytter resin må du (bør du) kalibrere maskinen til resinet. Som f.eks lystid, for å få dimensjonelt nøyaktige printer.
Lykke til, morsomt kaninhull du roter deg borti nå![]()