knutk wrote: ↑20 Aug 2023 12:07
Bjerknez wrote: ↑20 Aug 2023 11:11
............
Jeg tror at hvis man har lest nok om emnet og satt seg inn i fordeler og ulemper samt valg av slicer og fremgangsmåter og ikke minst teknikk i form av plassering av 3D design på plata etc.
så skal det mye til for at ting går veldig galt.
................
Ta en kopi av den setningen og heng den på veggen
Jeg er klar over at man fortsatt kan møte på problemer og det vil jeg sikkert gjøre. Men har man lest seg opp litt så har man større grunnlag for å forstå hva som er feil. Dessuten finnes det jo mange dyktige her inne (vertfall noen) som man kan støtte seg til muligens.
Jeg har for to uker siden lastet ned og testet Lychee slicer pro. Altså ikke skrevet ut noe selvsagt, men satt meg inn i hvordan programmet funker. Det gjør fallgruven litt lavere den dagen printeren ankommer, som mest trolig blir til uken.
Først skriver jeg ut et testprint som ligger ferdig på minnepennen. Kommer ikke denne korrekt ut så vet jeg vertfall at printeren funker slik den skal. Spørsmålet blir vel heller om disse amatørtegningene mine i Fusion bli like godt mottatt. Det er en lærekurve rundt det å plassere ting riktig i sliceren hvis det er overheng etc. Jeg skal prøve meg litt gradvis på dette, men først og fremst skal jeg printe ut en firkantet boks med lokk. Jeg kan ikke helt forstå hva som kan gå galt med akkurat det....
Men selvsagt er det en del finjusteringer og annet som vil få en flott utskrift til å se enda bedre ut. Dette kommer med erfaring, men først og fremst skal jeg få skrevet ut noe som ligner på det jeg har laget, så får jeg ta det derfra.
Nå har jeg vertfall ryddet plass til 3D printer og "curing-station" i furtebua