Nu vel… På tide å blåse vekk spindelvev og støv fra denne bloggen. Etter hvert som alderen har økt, har det blitt en dreining fra mc mot bil for mitt vedkommende. Men jeg har fortsatt en Kawa KLX 250 S og selvfølgelig Gamle Blå. Personlig syns jeg det er mest moro å lage plater og fikse rust på gamle biler, men det betyr ikke at det er slutt på mc. Langt der i fra.
Målet er fortsatt å få Gamle Blå på skilter igjen. Han blei sist brukt vinteren 08/09 og har stått i deler siden det. Så jeg kan trygt slå fast at han trenger MYE omsorg for å bli tipp topp igjen.
KLXen har blitt brukt et par ovale weekender hvert år til grus og lettere off road i Sverige. I år har det ikke blitt noen turer, men planen er å gjenoppta denne aktiviteten til neste år. Den trenger et generelt ettersyn og noen små reparasjoner, men er ellers i grei stand. Håper jeg kan få fiksa det som skal fikses i løpet av vinteren.
Jeg har skaffet en kjekk liten kinesisk dieselvarmer som jeg skal få montert i garasjen ganske snart. Kjøpte den i fjor, og brukte den stående på gulvet med eksosrøret ut under døra, og den klarte å holde en viss varme i garasjen. MEn det var uholdbart slik den sto. Så jeg skal lage et hull i veggen der eksosen kan gå ut, og lage til et mer permanent opplegg der varmeren er skrudd fast i ei hylle.
Så er det jo slik at alt henger i hop på en eller annen måte. En utfordring er at min gamle Citroen 2CV står på bukker i garasjen, og den er plassert så dumt at den opptar alt for mye plass. Egentlig skulle den bare stå sånn mens jeg skifta hjullagre foran, men nå er det 4 år siden… Ting tar tid, og det baller gjerne på seg med ekstra oppgaver når man først starter med 36 år gamle biler. Men jeg er på god vei til å få den ned på hjula igjen, slik at jeg kan få organisert litt bedre i garasjen.
Og jeg panikkjøpte en Suzuki Liana her i sommer fordi den var EU-godkjent. Grei bil, men får den en bulk til blir den helt slett igjen. Den trenger også endel omsorg. Men igjen er det vrient å få gjort noe skikkelig så lenge 2CVen sperrer hele garasjen. Må få gjort noe med logistikken her hjemme
Men nå håper jeg at skrivingen her vil legge et press på logistikkavdelingen her hjemme, slik at det faktisk blir litt fremgang