nå er vel jeg den eneste her som faktisk har erfaring som RR fører, og som derfor kan reglene for banekjøring.
Ulykker som på filmen oppstår fordi banemannskapene ikke gjør jobben sin riktig.
Førere som ligger tett kan ikke se slike ting, og må få beskjed fra flaggvaktene som foran her skulle ha viftet med gule flagg.
Helst skulle de ha flagget gult helt til alle førerne hadde passert en gang. Da vet førerne hva som har skjedd, og vil styre unna på neste runde.
Først da kan banemannskapene trygt gå inn på banen.
Mc-ulykke på bane
Det ser rett og slett ut som om han som krasjer, ser på de som fikler med biken, og så fortsetter han å stirre på dem og da kjører rett dit han ser. Han stivnet nok litt rett og slett og fikk da altså ikke svingt unna, noe som egentlig ikke skal skje. Btw, så har jeg et lengre klipp av den der, og da blir de faktisk påkjørt en eller to ganger til de som ligger der. Syke greier 

det kan tyde på at det ikke blir flagget i det hele tatt. Å gå inn på banen for å hente en sykkel i den situasjonen er ren idioti.Gixxerman wrote:Det ser rett og slett ut som om han som krasjer, ser på de som fikler med biken, og så fortsetter han å stirre på dem og da kjører rett dit han ser. Han stivnet nok litt rett og slett og fikk da altså ikke svingt unna, noe som egentlig ikke skal skje. Btw, så har jeg et lengre klipp av den der, og da blir de faktisk påkjørt en eller to ganger til de som ligger der. Syke greier
- SoloTwin
- Posts: 1627
- Joined: 29 Apr 2005 19:20
- MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)
Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km
Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen. - Location: Akershus
- Contact:
Jeg skulle akkurat til å si det Gixx, at jeg lurer på om de stivner.
Har kjørt/prøvd meg litt på bane selv og man blir ganske så tøff når man lærer seg å "kjenne" banen. Disse gutta er nok drillet til å følge et visst spor og det er liksom ikke meningen at uforutsette ting skal skje...
I den farta, og "drillet" i hodet av svinger som vil være av en annen art enn en unnamanøvrering, så er det vel kanskje gitt?
En rally-kjører er vel mer rustet til å takle overraskelser enn en banekjører vil jeg tro...
Bare mine teorier om hvorfor, hvordan og slikt....
Har kjørt/prøvd meg litt på bane selv og man blir ganske så tøff når man lærer seg å "kjenne" banen. Disse gutta er nok drillet til å følge et visst spor og det er liksom ikke meningen at uforutsette ting skal skje...
I den farta, og "drillet" i hodet av svinger som vil være av en annen art enn en unnamanøvrering, så er det vel kanskje gitt?

En rally-kjører er vel mer rustet til å takle overraskelser enn en banekjører vil jeg tro...
Bare mine teorier om hvorfor, hvordan og slikt....

-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A



sånt som
er sånt som skjer 

Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333