Husker du mønsteret i åker'n ved Elton? Stor ståhei! De var jo laget av en vikværing,en luring med en planke som han skjøv kornet overende med........TheDuke2 wrote:Det er nok folk som lagwer de sirklene ,og i dag som alle kan skaffe seg en håndholdt GPS bør det ikke være så stort problem
Kornsirkler
- Desmo
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo

-Pogo

Håndholdt GPS er nok ikke nøyaktig nok til å lage slike mønstre. Tau, målebånd, noen planker og en kompisgjeng er alt som skal til. Så et TV-program for en stund siden om noen som laget slike mønstre for moro skyld. Utrolig hva de klarte å få til på kort tid...TheDuke2 wrote:Det er nok folk som lagwer de sirklene ,og i dag som alle kan skaffe seg en håndholdt GPS bør det ikke være så stort problem

Ja men når de ikke finner noen form for spor i den ene greia.. de undersøkte hele driten. og bakken var våt.. selfølgelig er ikke alle andre sånn men denne var.Kornsirkler.org
Yamaha Neos -
X
Rieju RS2 Matrix 2003
Rieju RS2 Matrix 2005
X
Rieju RS2 Matrix 2003
Rieju RS2 Matrix 2005
Den filmen er GENIALHawken wrote:Stemmer detATWindsor wrote:Evt "Mars Attacks"Hawken wrote:Signs er jo søt da![]()
Men best er jo den "Invasion from Mars" hvor Tom Jones synger på sluttenKom ikke på hva den het i farta,takker

ler like mye hver gang jeg ser den

Tilbake til temaet,jeg har sett et program på discovery om hvordan folk lager slike mønstre.Jæækla avansert å få det symetrisk

For å si det slik så er det ikke alle som greier det

Dette er muligens litt offtopic, men jeg tar sjansen. Her er noen "mønstre" som fascinerer meg betydelig mer enn mønstre i kornåkre for å si det sånn:
http://www.crystalinks.com/nazca.html

http://www.crystalinks.com/nazca.html

Hehe ,husker det styret der ja ,og alle tullingene som løp rundt i åkeren og målte spenningene i bakkenDesmo wrote:Husker du mønsteret i åker'n ved Elton? Stor ståhei! De var jo laget av en vikværing,en luring med en planke som han skjøv kornet overende med........TheDuke2 wrote:Det er nok folk som lagwer de sirklene ,og i dag som alle kan skaffe seg en håndholdt GPS bør det ikke være så stort problem

En GPS er kjekt for å sette opp kurser som siklene og mønsteret skal følge ,resten lager man med det man får tak i , er egentlig bare fantasien som stopper en.Dominator wrote:Håndholdt GPS er nok ikke nøyaktig nok til å lage slike mønstre. Tau, målebånd, noen planker og en kompisgjeng er alt som skal til. Så et TV-program for en stund siden om noen som laget slike mønstre for moro skyld. Utrolig hva de klarte å få til på kort tid...TheDuke2 wrote:Det er nok folk som lagwer de sirklene ,og i dag som alle kan skaffe seg en håndholdt GPS bør det ikke være så stort problem