Du har sikkert rett i det, men at det er lettere og få pent resultat med en resin printer har jeg for meg er sant.knutk wrote: ↑11 Aug 2023 19:49Nei.Bjerknez wrote: ↑11 Aug 2023 12:16 Så ikke så ille ut dette Bikeridr. Det hvite dekselet ser jo litt "røft" ut i kantene synes nå jeg?
Uansett, så tror jeg problemet først oppstår når man printer veldig små hull. Altså hull med en diameter noe under 2mm.
Boken jeg fikk tilsendt funket jo den, men når jeg så på den nærme så var den slett ikke vakker.
Korken du printet så derimot gankse bra ut synes jeg.![]()
Problemet er ikke at hullet er lite eller stort. Problemet er at kompisen din har en drittprinter. Hullet blir rundt om printeren greier å lage en rund sirkel. Dette går på kvalitet i mekanikk såvel som programvare og har ingen ting med FDM vs resin å gjøre.
For egen del har jeg produsert mange komponentbokser i ulike fasonger. De aller fleste med ett eller flere hull. Alle helt runde...
Litt trådmønster i siden i overflaten betyr for meg ingen ting, da boksen uansett skal skjules..
Så oenge trådmønster i siden ikke har noe betydning for deg, så finnes det nok ingen grunn for din del og bytte til resin skriver uansett. For meg derimot er sluttfinish det viktigste rett ut av printskapet. Altså at sluttproduktet ligner mest mulig på det opprinnelige designet uten etterarbeiding og lakkering etc.
Uansett... fikk beskjed fra Elegoo at resin'en jeg bestilte samens med printeren ikke var på lager hvor dem spurte meg om jeg ville vente med at dem sendte alt til dem hadde denne på lager om ca. 2-3 uker. Hvis jeg ventet, så skulle jeg få med den flaska gratis. Det takket jeg ja til.
Jeg synes det var god service at dem tok seg tid til å opplyse meg om dette. Det virker som om dem yter god service og prisene dems på vertfall egne produkter er langt billigere enn andre steder jeg har sett. Også var det gratis frakt....