Sidevesker Kawa Z750S

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Sidevesker Kawa Z750S

Post by Jalmar »

Funderer litt på hvilke løsning som egner seg best når det gjelder vesker til min Kawa Z750S. Da jeg normalt ikke trenger vesker, har jeg ikke tenkt å kjøpe noe som krever voldsomme monteringsbraketter. Og toppboks blir ikke helt pent.

Har fått et tips om noen såkalte softbags av merke Kappa som både prismessig og rent praktisk ser greie ut. Det er en veske på hver side med stropper over pasasjersalen og festestropper ned til forhvilerne bak. Prisen er i underkant av tusenlappen for settet. De er på 28 liter. Slik ser dem ut:

http://www.kappamoto.com/eng/cat_05.asp?model=TK714


Er det noen som har noe erfaring med denne typen vesker ???
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Før du kjøper, be om å få prøve dem på sykkelen. Altså bare sette dem på, trenger ikke ta en kjøretur. Er greit å ha noen som ikke er farlig nær potta, for da blir det grillfest :)
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Hadde Oxford Sports som jeg kjøpte på MC-Oslo på min Yamaha. Funket bra det. Enkle å sette på og ta av.
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Jeg lurer litt på hvordan de er i regnevær. Det spruter ganske mye over bakhjulet når det er vått, og da vil vel vannet og søla samle seg på veskenes "baksider" ?

Ellers fikk jeg vite av forhandleren at de har varmebeskyttelse under. Men det er sikkert en fordel å ikke legge ting som ikke tåler varme i høyre veske.

Jeg har heller ikke sett veskene på sykkelen for veskene var ikke på lager i sjappa. Han måtte bestille de fra importøren.

Har også litt betenkeligheter med at det ikke er noen form for støtte på innsiden mot hjulet. Men veskene er kanskje stive nok så de ikke slenger inn under bakskjermen. :roll:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Det var med regntrekk til veskene.

:lol:
User avatar
dilletanten
Posts: 250
Joined: 01 May 2005 22:52
Location: Oslo

Post by dilletanten »

Jeg skal kjøpe Oxford Sport på Mc-Oslo som bandit har gjort! Jeg kjøper de på 64 liter, har ikke sett de på sykkelen ennå, men de i butikken sier at det går finfint.
Sølv Suzuki SV650s -03mod

"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
User avatar
SS-R
Posts: 102
Joined: 17 Jul 2005 22:34
Location: Trondheim

Post by SS-R »

Jeg har brukt noe lignende for en ti år siden på en hd streetfighter. Var fornøyd med de, men måtte feste dem i nerkant så de ikke vinglet i kurvekjøring. Mulig det er med noe for det der. jeg kjøpte dem brukt sjø. :twisted:
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Lette og prøvde flere på sykkelen før jeg kom over Oxford sine bag`er.. disse virket SINNSYKT mye bedre enn alle andre jeg før hadde testet. Kraftige, gode å feste på, plass til mye, mulighet til å utvide og en ok pris. Vet ikke helt om de passer på din sykkel, men kan fås i svart, rød, blå og platinum. Anbefales!
Link til hjemmeside
Link til forhandler i Norge (Stavanger)
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Jeg hadde Humpback-utgaven, den på 45 liter, og de passet perfekt på Fazer'n. De er utformet med tanke på å skulle kunne benyttes på sykler med eksosanlegget lagt høyt også.
Solgte dem med Fazer'n da jeg kjøpte HD'n. Ellers skulle du fått dem til en meget hyggelig pris jalmar.
Last edited by Banditbiker on 20 Jul 2005 12:26, edited 1 time in total.
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Tusen takk for innspill. Får ta en runde og sjekke ut de forskjellige typene. Har forresten finni ut at Kawa har spesiallaget sånne vesker til Z750S, men da koster settet nesten 2500,- kroner. Så mye er vel ikke navnelappen verdt vil jeg tro.

Havner vel på enten Oxford eller Kappa tenker jeg. Det ser ihvertfall ut som om det er en grei løsning som dekker mitt behov, og som ikke skjemmer utseendet på sykkelen når de ikke er montert.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Slik så veskene ut på Yammien

Image

Image
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Ja, der er akkurat noe sånt jeg må ha. Ser ut som om de forskjellige produsentene er enige om selve festemetoden med stropp over salen og feste i bakre fothvilerne.

Men hvordan gikk det med lakken på dekslene nedenfor salen? Gnagde ikke veskene på lakken?
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Nå var det kun farget plast der hos meg, men for at det ikke skulle gnage for mye, pleide jeg å legge i mellom et stykke tøy (håndkle over salen f.eks). Så på websiden til produsenten nå at de leverer med slikt med veskene nå.
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Flere som selger slike antiskli / antririp matter å ha under.. synes ikke de bak er noe problem, verre med tankveska :?
Post Reply