Jeg er jo bare 17år og har jo bare kjøpt en sykkel enda her i livet.
Jeg kjøpte min aprilia RS125 en Januar dag i 2008, hos elvsaas motorservice. Jeg Sjekka annonsen, prisen låg på 35.000 kroner og sykkelen såg støken ut kosmetisk, men med min manglede erfaring ble det jo ikke til at jeg sjekket alt som kanskje burde sjekkes.
Men jeg har følt meg lurt og behandlet uten respekt av disse siden jeg satte foten min inne hos dem.
Det første var at jeg fant ut at det manglet både verktøysett og Brukermanual på sykkelen, jeg sa det til dem ganske kjapt, men fikk til svar at apriliabøker var umulige å få tak i, men det morsomme var at de faktisk solgte meg en Haynes-manual på sykkelen som jeg måtte betale 300 kroner fra egen lomme til.
Like etter dette når jeg hadde begynt med øvelseskjøring låste den seg helt uten videre i 1.gir, da kjente jeg at girakslingen var løs(slakke på 1cm inn og ut). Jeg skrudde jo opp selv og såg at der manglet det skiver på girakslingen!

Så ringte jeg sjefen og snakket om dette, og så frekk som han var sa han at jeg skulle få slippe å betale for denne gang!

Joda, fikk sykkelen og den fungerte bra helt til jeg var på en liten tur med passasjer bakpå, clutchen sluttet helt uten videre å fungere og måtte kjøre 3-4mil uten clutch. Da var det nemlig pressplata på clutchen som hadde havarert. den som de sa ikke var noe galt med. Da begynner man å lure på om at en 17åring uten erfaring klarer ting bedre enn enkelte mekanikere gjør.
Når de ikke gidder å ta noe ansvar, så gjør jeg det bare så enkelt at jeg ALDRI kommer til å kjøpe en eneste vare fra Elvsaas igjen i mitt liv.
Tok også av stempel og sylinder herfør sessongen var over, og det viste seg at sylinderen var varmeskjært og denne reparasjonen ble kostende over 5000 for meg, utrolig sure penger man kunne brukt på noe annet.
Snakket også med en fyr på apriliaforum som hadde prøvs sykkelen, før meg og sa at dekket låste seg flere ganger på en tur på 2 mil. noe som tyder på at sykkelen har vært varmeskjært siden jeg kjøpte den, siden det hadede låst seg et par ganger mens jeg har kjørt også.
Ble kanskje litt rotete og langt, men ville bare få fram at for meg så er Elvsaas en gjeng med J ævler, og har kostet meg ekstremt mye tid og penger.
Jan Tore