Første sesong snart over?/billig bra lagring av mc i Østfold

Prat om tung MC.
Post Reply
Mintball
Posts: 11
Joined: 02 Apr 2011 09:49
MC: Kawasaki Vulcan

Første sesong snart over?/billig bra lagring av mc i Østfold

Post by Mintball »

Nylig fått lappen og prøver kjøre så mye som mulig før sesongen er over. Tenkte ta meg en tur ut nå selv om det er litt grått og trist. Fortsatt litt små usikker på hvor dårlig grep etc er når veien er våt fra dagen før som idag, i vanlige 70-80 svinger risikere man skli ut i vanlig greie kurver feks. Litt usikker på hvor dårligere grepet blir liksom:)

Men det jeg lurte mest på var:

Igår var det nedi 2 pluss om natta og måtte skrape vindu på bilen faktisk. Nærmer sesong slutt seg da? Bør jeg gi meg allerede?:) Hva er et sikkert godt tegn på at nå er det nok, samtidig som jeg ikke gir meg for tidlig?:)

Også har noen en plass å anbefale for lagering av sykkel i Østfold/Fredrikstad området som innkluderer klargjøring før neste sesong osv. Det vanlige er å betale når man tar den ut ikke sant? Mye koseligere det enn motsatt ihvertfall:)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Første sesong snart over?/billig bra lagring av mc i Østfold

Post by supermons »

Mange som holder det gående hele vinteren, men oss "normale" gir oss når frosten kommer.

Jeg som kjører R og er litt bedagelig anlagt når det gjelder temperaturer har egentlig gitt meg allerede, blir nok ingen flere turer med mindre det blir en varm dag nå. Husk at løv/fotgjengerstriper og sånt er ekstra glatt på høsten.

Angående vinterlagring, sjekk med de forhandlerne som holder til i området. Det er vel Alf Graarud og Eker som jeg har hørt om der.
RuneR
Posts: 13
Joined: 22 Sep 2011 22:42
MC: Honda Transalp 650 -2000
Sidebokser og toppboks

Re: Første sesong snart over?/billig bra lagring av mc i Østfold

Post by RuneR »

Jeg har også akkurat tatt lappen, kommer til å kjøre en stund enda, men jeg kjører Honda Transalp som jo har et forholdsvis grovt mønster sammenlignet med feks en R-sykkel.
Dvs forhåpenligvis bedre vann drenering og grep på glatt underlagg en et som er nesten slicks.
Men kjører nesten ekstremt forsiktig, spesielt i krapp sving. både med tanke på eventuelt glatt underlag og ikke minst at jeg er fersking, både med lapp og denne mc-en.
Kjører med fiberdress (Bullfighter) som har ekstra isolasjon i jakke/bukse og isolerte goretex hansker, så temperaturen er ikke noe problem.
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Første sesong snart over?/billig bra lagring av mc i Østfold

Post by Northman »

Ingen vits å gi seg enda! Det er meldt pent tirsdag og onsdag :)

Vinterlagring gjør de fleste MC forhandlerne(tror jeg)

I den andre byen er det vel Løwens og Leeres som holder til, hadde styrt unna nr 2 der, men Løwens har jeg gode erfaringer med.

I riktig by har vi Graarud motor, men tror det er eneste ;)
It is better to exist unknown to the law.
Post Reply