Så dukket denne opp. Ser ingen som annonserer den i Norge, men AGM har nå merket, så antar de kan hoste opp en pris på. Eventuelt 5k + import/mva/transport

https://rabaconda.com/products/street-bike-tire-changer
Noen som har den, erfaringer?
Den fra Xlmoto fungerer fint om jeg setter den i skrustikka på benken. Men perfekt er den ikke.Borg wrote: ↑11 Nov 2022 20:53 Har en «dekkomlegger» fra XLmoto som ikke helt imponerer meg. Vurderer nesten en mer profesjonell en til fort 20k+ meeeeen….
Så dukket denne opp. Ser ingen som annonserer den i Norge, men AGM har nå merket, så antar de kan hoste opp en pris på. Eventuelt 5k + import/mva/transport
https://rabaconda.com/products/street-bike-tire-changer
Noen som har den, erfaringer?
Om man skal dømme utifra bildet så ser den jo grei ut.
Var denne «trekkopp funksjonen» med å alltid kunne skyve nedover mens armen roterer rundt jeg likte med denne. Men du kjøper ikke helt den altså?knutk wrote: ↑12 Nov 2022 12:28Om man skal dømme utifra bildet så ser den jo grei ut.
Litt skeptisk til å bare la den stå løst på gulvet, men mulig at alle kreftene man påfører går nedover.. Men i verste fall kan man sikkert lage til noen fester som fikser et eventuelt problem.
Modellen som er avbildet vil vel bare funke for støpte felger? Ser de hindrer felgen fra å rotere med et en polstret rørstump. For eikefelger er det en dårlig ide.
Ved å kikke på den linkede websiden dukker der opp en dekkpålegger for eikefelger. Men det er kun et stativ som hindrer hjulet i å flytte på seg mens man gyver på med dekkspaker. Og ingen av komponentene var beskyttet fra å lage merker på felg.
Min korte konklusjon, basert kun på bilder og video, (+ litt fordommer):
Om man kun skal handtere lettmetallfelger vil den avbildete enheten trolig fungere greit. Men legger man på kalde dekk (= MYE tyngre å handtere enn varme dekk) vil den kanskje bli litt pinglete.
Jeg tror nok systemet funker som det vises. Men om dekkene er kalde må man ta i ganske mye, og da tror jeg et stativ som ikke er festet i gulvet eller lignende kan bli plundrete.'